Baby 8 maanden wordt ineens 's nachts huilend wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door molletje81, 4 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. molletje81

10 aug 2009
    45
    0
    0
    Onze kleine meid is altijd een heerlijke slaper geweest. We zijn verwend met direct doorslapen. Maar sinds 3 nachten wordt ze 's nachts wakker, huilt en stopt niet meer. Eerst dachten we dat ze honger had (slecht gedronken om 19 u laatste fles) en na het geven van een flesje sliep ze direct in. Het valt op dat ze stiller wordt als je bij haar komt. Verlatingsangst midden in de nacht? Vannacht heb ik twee uur op een stoel naast een wakker meisje gezeten zonder iets te zeggen en zonder haar aan te kijken. Maar om dit vol te houden, pittig. Wie weet of dit een fase is en wat er aan te doen is? Lichamelijke oorzaken (vieze luier, te warm / koud etc.) sluiten we uiteraard eerst uit. In principe heeft ze dus niets om te huilen. Wat zijn goede manieren om haar weer door te laten slapen?

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi! jamie heeft het ook een tijd gehad! ook rond de 8 maanden. kindjes beginnen op deze leeftijd hun dagen snachts te verwerken en kunnen dus nogal eens dromen. ik denk echt dat het dromen is. ik zou haar niet terug de fles geven snachts maar gewoon even een slokje water, tutje even kalmeren en zachtjes sussen en dan weer weggaan...

als je terug begint met de fles te gaan geven snachts zou ze er terug gewend aan kunnen raken en moet je weer vanvoor af aan beginnen...

bij jamie heeft deze fase toch een dikke 2weken geduurd. soms sliep hij weer en zodra je de kamer uitging huilde hij weer... gewoon weer terug gaan en even sussen.

soms liet ik hem 1 minuutje doen en sliep hij weer uit zichzelf in! ga dus niet te snel... laat haar een minuutje doen en kijk wat er gebeurd. huilt ze nog dan kan je er naartoe maar je hebt wel eens de kans dat ze zelf haar tutje vind en weer in slaap valt! suc6! ik weet wat het is, je bent het gewend dat ze heerlijk slaapt en dan moet je er ineens weer 3 of 4x per nacht uit... maar je mag ervan overtuigd zijn dat het maar een fase is! over een week of 2 - 3 slaapt ze weer zo heerlijk als eerst (bij mij toch!)

Deel Deze Pagina