Beste voedingsdeskundige, Ziet het voedingsschema voor mijn dochtertje van 10,5 maand goed uit? 07:00/08:00 uur Flesje 180/6 10:00 uur Vers fruit 12:30 uur Boterham + diksap 15:00 uur koekje oid 17:30 uur Groente hap (vers of potje 8+mnd) +diksap 19:00 uur laatste fles 180/6 Tussendoor bied ik meer diksap/water/thee aan. Ze is een goede eter, ze eet alles op wat wij haar aanbieden. Ze was 9 april 9850 gram en 75,7 cm lang.
Beste Yaraa, Het schema ziet er goed uit. Enige opmerking, geef niet te veel diksap. Hier zitten namelijk veel suikers in. Groet, Anne
Okay bedank voor de tip! Hoe zit het met koemelk? Hoor veel mensen erover dat ik dat al kan geven ipv opvolgmelk. Maar hoeveel en warm/koud?
Beste Yaraa, Ons advies is om kindjes onder 1 jaar geen koemelk te geven, maar opvolgmelk of groeimelk. Groet, Anne
Oke dan heb ik nog 1 laatste vraag. Mijn dochtertje is de 20e 11 maandjes oud. Ze kreeg tot eergisteren Nutrilon standaard nr 3 (10 t/m 12 maanden). Ze zou als ze 12 maanden oud is Nutrilon standaard nr 4 krijgen (Dreumes melk vanaf 12 maanden). Maar aangezien alle schrappen van Nutrilon in meerdere winkels leeg waren, en ik nergens dus numero 3 kon kopen :x was ik genoodzaakt om Nutrilon nr 4 te geven aan haar (deze had ik toevallig thuis liggen). Ik vraag me toch echt af of het niet erg is dat ze nu al aan numero 4 zit? Want ik denk dat ja, ze hebben niks voor niks nummer 3 van 10 t/m 12 maanden oud. Anders was nr 2 wel tot 12 maanden gegaan. Volgen je nog?
Beste Yaraa, Het is niet erg om nu de standaard nr. 4 al te geven. Mocht je problemen houden met de verkrijgbaarheid, dan zou je kunnen overwegen om over te stappen op een ander merk. Nestlé Groeie Start 3 is voor kindjes vanaf 10 maanden tot 3 jaar. Groet, Anne