Welke melk en hoe introduceren?

Discussie in 'Voeding' gestart door pregnantje, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    #1 pregnantje, 27 okt 2014
    Laatst bewerkt: 27 okt 2014
    Onze zoon is een tijdje aan de sondevoeding geweest, toen hij nauwelijks meer at/dronk. Daarvoor dronk hij altijd bv.

Hij mocht van de sondevoeding af, en we hebben hem toen dreumes opvolgmelk gegeven, wat hij gelukkig wilde drinken, i.t.t. gewone melk. Nu zagen we pas later dat het een vanillesmaak had. Oeps, ik wist niet eens dat er verschillende versies waren van Nutrilon 4, maar goed, we waren allang blij dat hij dronk.

Het pak is alweer leeg, en ik heb gewone Nutrilon gekocht, alleen dat wil hij niet. Hij wordt laaiend enthousiast wanneer hij zijn beker ziet (waarvan hij denkt dat er Nutrilon vanille in zit), en duwt hem weer weg na de eerste slok. Maar om hem nu altijd melk met een smaakje te geven.....

Hoe introduceerden jullie nieuwe soorten melk? Bijv. gewone melk of karnemelk? Even proeven en als hij het nog niet lust toch het oude maar weer geven? Of is het drinken wat de pot schaft (zeg maar ;) ). Ik vind het erg belangrijk dat hij wel zijn zuivel en vocht binnen krijgt en vla yoghurt eet hij ook niet. Zou die vanillesmaak kwaad kunnen?

Edit: o ja! 75% vanillesmaak en 25% gewoon gaat er ook nog wel in.. 50/50 al niet meer.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij de vanille wel drinkt en iets anders niet, dan zou ik eerst even genieten van het feit DAT hij weer drinkt. Je kunt hem ook langzaam aan andere melk laten wennen door langzaam aan te gaan mengen. Hou die 75%/25% gewoon even een weekje of wat aan, en meng dan wat meer.

3. tuc

tuc Niet meer actief

eens, natuurlijk heeft een vanille smaak niet de voorkeur, maar dat hij drinkt is denk ik al een hele overwinning voor jullie en dan zou ik mij daar persoonlijk wat minder druk om maken. Steeds meer kleine beetje gewone melk erbij.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat hierboven gezegd wordt dus. En meng rustig aan. De stap van 25% naar 50% is te groot, dus doe je binnen een weekje 30%. En dan weer wat meer...

5. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Bedankt voor de reacties.

Zul je net zien dat hij het ineens wel drinkt! Hahaha! Op de een of andere manier is het telkens zo dat als ik iets post, het de volgende dag overbodig blijkt te zijn. Maar ja, des te beter 😊

Ik had nog geen pak vanille kunnen kopen, dus ik dacht: ik probeer het gewoon nog eens. En hij begint me toch fanatiek te drinken... 😄

Deel Deze Pagina