Wanneer met de pot mee en wat mee eten behalve prak

Discussie in 'Voeding' gestart door 00Wendy00, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Ik vraag me af wanneer jullie kleintjes mee eten met de pot, hoe vaak in de week en wat eten ze mee behalve een prak.

Mijn zoontje van bijna 10 maanden eet wel met ons mee als we een prak eten maar aangezien wij daar zelf niet dol op zijn eten we dit maar zo'n 2 keer in de week. Wij zijn meer van de pasta en ovenschotels en 2 dagen in de week makkelijk zoals soep of brood (brood vindt hij trouwens afschuwelijk).

Wat mag hij nog meer mee eten behalve de prak??

Groetjes,
    Wendy

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    pasta enz kan toch ook gewoon...

En wat wij deden...aardappel koken...groenten koken...en gewoon groot stuk geven...laat maar knabbelen!! Kan je toch ook samen prakken en dan geven als je denk dat hij niet genoeg binnen krijgt.

Verder kreeg ons meisje alles wat wij aten hoor...dus ook overschotels en pasta's.....die deden we soms ff door de blender om het iets kleiner te maken als het niet lukte om op te eten.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het enige waar je echt mee moet oppassen is zout! In kant en klaar producten zoals pastasauzen, ovenpakjes zit veel zout. Dit is voor niemand goed maar zeker niet voor een jonge baby. Ook rauwe producten worden sterk afgeraden maar dat gaat zelfs nog wat verder dan het eerste jaar.

Je kunt dus prima pasta eten met je kleine maar maak dan de pastasaus zelf! Dit geldt ook voor ovenschotels e.d. en voeg geen zout toe. Kruiden kun je wel gebruiken. Kijk wel goed hoe je kindje erop reageert. De warme maaltijd vervangen door een broodmaaltijd zou ik niet doen omdat ook brood veel zout bevat en het belangrijk is dat je kindje went aan zo veel mogelijk verschillende smaken. Jammer dat hij brood trouwens niet lekker vindt!

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Hier eet ze sinds ze 1 jaar is mee. Ik merk dat ze potjes ook niet echt meer lekker vindt. Ze eet hier inderdaad gewoon alles, ik pas wel op met zout en sauzen, maar ook dat krijgt ze wel. Gisteren bijvoorbeeld chili con carne. Dan voeg ik als laatste de mix toe. Daarvoor haal ik voor haar al eten eruit en vervolgens voeg ik nog een lepel bij haar bordje toe waar ook de mix in zit zodat ze wel de smaak een beetje meekrijgt (snap je het? misschien omslachtig opgeschreven). En als ik iets makkelijks kook wat ze lekker vindt: aardappel, vlees en boontjes bijvoorbeeld, vries ik daar een extra portie van in voor als wij iets eten wat zij niet mee kan eten (curry ofzo, vind ik nog te sterk, maar ook daar voeg ik dan pas op het laatste de kruiden toe, zodat ik daarvoor nog voor haar wat ongekruid eruit kan halen). Ik merk dat ik wel steeds minder 'spastisch' wordt met zout en dat soort dingen.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia eet bijna alles met de pot mee, maar ik haal het gewoon uit de pan voordat ik de saus erbij doe. Morgen eten we ovenschotel met boontjes en dan kook ik gewoon een paar boontjes met wat macaroni (lust geen aardappel) apart even in een pannetje. Zo eet ze wel min of meer mee!

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik doe ook wel eens wat apart koken en dat tesamen met wat wij eten (als het te gekruid, te zout o.i.d. is). Verder lust hij alles dus dat is wel makkelijk. Vanaf een jaar eet hij alles mee en bij b.v. macaroni voeg ik wat meer witte macaroni erbij zodat de kruiden sterk verdund zijn.

Deel Deze Pagina