Felicitatiekaartjes geboorte hoe bewaren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fireangel, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Ik wil graag de felicitatiekaartjes voor de geboorte van onze dochter bewaren. Ik zat te denken aan een gewone map met daarin fotobladen/kartonnen bladen en ze daarop plakken.

Hoe hebben jullie de kaartjes bewaard?? Nog tips of dingen die je achteraf anders zou doen?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Van de eerste in een klein fotoalbumpje, van de tweede zitten ze nu nog in een bewaardoosje met allerlei kaarten die ze gehad heeft vanaf het begin van de zwangerschap tot en met nu.

3. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik heb ze in haar fotoalbum geplakt ;)

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb een houten kistje gekregen waar het geboortekaartje op is geschilderd, daar heb ik alle kaartjes in gedaan.

5. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Past dat, wordt het album niet veel te dik? Of is het een losbladig systeem?

6. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Hier ga ik alle kaarten in en grote wissellijst doen en die op zijn kamertje ophangen. Mijn zus heeft dat ook gedaan en vind dat voor nu wel erg leuk dan zie je ze tenminste nog. Later kunnen ze altijd nog in en doos of album.

7. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik heb er gaatjes in gemaakt en dat met een sierlintje als een boekje gemaakt. wel om denken dan dat je de gaatjes allemaal op de zelfde hoogte van de onderkant doet zodat het kan staan als een boekje. het staat nu als 'gezellig' nog op de kast bij ons.

8. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een fotoalbum gekocht en daar allekaarte ingeplakt de papieren van het ziekenhuis en verloskundige,eerste bladzijde heb ik een briefje geschreven de tweede bladzijde een stamboompje gemaakt.we hebben dr navelklem met stompje(zit in een zakje wat vacuum gezogen is) er ook in geplakt die hebben we met een foto erbij dat ze met papa aan het douchen was want toen viel hij er af.de kaarten van haar eerste verjaardag zitten er ook in.staat ook in het briefjes dat ik zo lang mogelijk blijf proberen om spulletjes die ik zonde vindt om weg tegooien om ze in teplakken als herrinering

9. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik heb ze in de herinneringskist gestopt.

10. PippiMax

PippiMax Actief lid

15 mrt 2011
    153
    0
    16
    Hier heb ik een zwangerschapsboek gemaakt met daarin alle foto' s van mn buik en alles wat ermee te maken had en daarin ook maar de felicitatiekaarten gedaan. Het is behoorlijk (te) dik boek geworden :D

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb het in een fotoalbum geplakt, maar ik vind het eigenlijk te dik geworden. Het zijn geloof ik 75 kaarten en verder nog kaarten die ik kreeg toen ik zwanger was.
    Ik kon ook niets beters bedenken, het zijn er teveel voor een lijst. Maar, het is wel leuk om later doorheen te bladeren (als de kleine wat groter is)

12. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Dit is het album wat ik gemaakt heb! Er zaten standaard al linten aan maar die hebben het niet gehouden, dus heb ik er zelf linten omheen gedaan. Het is een fotoalbum van de hema en de kaarten heb ik aan 1 kant van de pagina geplakt, anders werd het wel heel dik! Ik ben er nu verder nog mee bezig om er bij te zetten wie de mensen zijn in de kaarten.

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb ze ook in een fotoalbum van de hema geplakt en bij de kaartjes heb ik een foto geplakt van de mensen van wie het kaartje was.
    Bijna alle mensen zijn op kraamvisite geweest, daar heb ik dus een foto van gemaakt met de kleine erbij!

14. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde (hema) fotoalbum gebruikt. Goed idee van de linten, want bij mij is hij eigenlijk ook veel te dik. ;) En ik heb een aantal kaarten op A4 formaat, die passen er dan net niet in. Dus toch een apart kistje/doosje kopen denk ik.. :D

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ze idd in een map met fotoboekpapier geplakt voor mn zoon. Bij dochter zitten ze nog in een doos opgeborgen.

16. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ik heb er ook nog een doos bij waar van alles in zit zoals de echo foto's en dvd, En alles wat er nog meer met de zwangerschap en geboorte te maken heeft gehad. Ook stop ik er n nog allerlei dingetjes bij in die ik leuk vind om voor haar te bewaren.

17. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb ze allemaal in een plakboek van de Hema geplakt. Is wel wat dik geworden... Maar wel leuk om te bewaren.
    Ik heb de kaarten een beetje gesorteerd ingeplakt -> familie van mama, familie van papa, collega's van mama, enz.

Deel Deze Pagina