Ha ladies, Mijn druktemakertje drinkt teveel melk. Aangeraden wordt 300cc en hij krijgt 600cc plus toetje. Maar hij heeft gewoon een periode met veel honger en dwarsliggen met eten. Smorgens krijgt hij pap en savonds krijgt hij pap. Meestal tussen de middag nog melk (drinkt slokjes water, maar niet veel) en overdag is het fruit, brood(2 bammetjes) en avondeten (2x soms, eerst zelf en dan nog met ons mee). En dan nog werd hij vanmorgen om half 5 (oude tijd) gillend van de honger wakker. Hij heeft uiteindelijk zelfs 2 papflessen opgedronken in 1,5u tijd, zoveel honger had hij. Dan natuurlijk nahet opstaan niet nog meer melk . Maar goed, volgens de regeltjes is het teveel. Hij is helemaal niet dik en beweegt veel. Meer gewoon eten aanbieden overdag is geen succes, Alhoewel ik tijdens het spelen er nóg een broodje in stop. Is de melk echt teveel of kan het wel? En wat moet ik anders??
Mijn dochter krijgt ook nog 150 melk in de ochtend 100 tussen de middag en 150 a 200 voor het slapen en toetje. Misschien in plaats van pap brood geven? Hier ook periodes van veel eten afgewisseld met weinig eten. Wanneer ik haar in de ochtend 200 zou geven drinkt ze het ook maar doe ik niet anders eet ze geen brood meer.
Misschien ook nog iets van tomaten, rijstewafel of dergelijke geven. Weet niet of hij ook tussendoortjes krijgt?
Dit was bij ons ook het geval. Zoon kreeg pap uit een fles en dat verzadigde op een gegeven moment niet meer (toen was hij 11 maanden) die papfles in de ban gedaan en gewoon een boterham (of 2) met een bekertje melk gegeven. Niks geen honger meer. Nu eet hij soms havermout ter afwisseling.
Een boterham eerst aanbieden 's morgens lijkt me een goed begin. Pap slobber je zo weg en met kauwen komt je spijsvertering goed op gang. Of gef een bordje stevige pap van bijv havermout. Dan geef je meer granen en minder melk.
We hebben nu bambix 12mnd+ Maar gewoon havermout zoals ik die ook eet dat mag ook? Of brinta ofzo etc? Tis voor snachts niet ideaal maar verder zie ik mogelijkheden. En vandaag dus middagfles overgeslagen, kwam zo uit, enhij heeft heel veel water gedronken alleen nu nog op zoek naar een lekvrije tuitbeker? We hebben er nu een paar van Ikea maar daar mag hij niet mee rondkruipen want zo lek als een mandje. De difrax tuit/rietjesbeker heb ik ook hier maar dat snapt ie niet (rietjes an sich wel)
m Dan zou ik de rietjesbeker van de hema kopen Hier zit geen antilek ventiel op dus makkelijker Zou nu geen tuitbeker meer doen op deze leeftijd als hij rietjes an sich wel snapt En tussendoor lekker knoeien met open bekers
Havermout mag gewoon. Kan ook met water gemaakt worden. Brinta kan ook inderdaad Gebruik je nog opvolgmelk of al gewone melk? Als je gewone melk gebruikt zou ik wel volle melk pakken. Kinderen hebben de vetten nodig. Volle melk verzadigd ook meer. Van gewone melk mogen ze inderdaad maar 300 cc hebben, dit ivm calcium en zouten volgens mij (pin me er niet op vast hoor) En inderdaad een boterham en thee geven als ontbijt. En rietjesbeker, even mee laten spelen, dan heeft hij het misschien zo door. Hema rietjesbeker bevalt hier goed. Goed het rietje omhoog trekken, En anders gewoon beker en rietje. Ik geef in principe ook alleen drinken als ze aan tafel zit of bij iemand op schoot. Ik laat haar niet met drinken rond sjouwen.
Ik geef opvolgmelk (nr4). Bij uitzondering een keer een pakje gewone melk, een slokje uit mijn beker etc. Van gewone melk krijgt hij diarree, dus liever niet Rietjesbeker van de hema, lekt die ook niet? Of gewoon tochniet mee rondsjouwen? Misschien komt het nog maar beker alleen aan tafel dan drinkt ie niet genoeg
De rietjesbeker van de hema lekt (vrijwel) niet. Soms als er nog wat in het rietje zit en ze gooien het om loopt er wat uit, maar voor de rest echt een hele fijne beker. En je kan hem heel goed afsluiten voor onderweg.