hekel aan buikliggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brianda1980, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    hallo allemaal,

Op het cb vorige week heeft de arts een lichte voorkeurshouding ontdekt bij mijn dochtertje van 3 maanden. Je moet heel goed kijken, maar er zit een lichte afplatting aan de rechterkant. Nou kreeg ik als advies mee haar zoveel mogelijk op haar buik te laten liggen, maar ze heeft er echt een gruwelijke hekel aan. Handdoekje eronder, speeltjes...niets helpt. Ze wil het gewoon niet, vind er geen reet aan. Optrekken aan de handjes vind ze wel geweldig en dan zit ze ook dapper links en rechts rond te kijken, want haar nekje is sterk genoeg. Ik laat haar dan ook zo vaak mogelijk rechtop zitten op schoot. Buikliggen blijf ik proberen, maar ik zie op tegen het cb de volgende maand want er werd al gedreigd met fysio als ze het de volgende keer niet kan.

Wie heeft dit ook of wie heeft er tips?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn dochtertje vond het eerst ook vreselijk om op de buik te liggen. Bij het consultatiebureau zeiden ze dat ik dan bijv. meerdere malen per dag 2 minuten ofzo haar op de buik moest leggen i.p.v. 5 of 10 minuten in 1 keer. Dat ging al snel goed en ze kon steeds langer op haar buik. Na een paar weken had ze er helemaal geen problemen meer mee.

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wij deden het ook meerdere keren per dag en dan gewoon heel kort, gewoon haar even het hoofdje op laten tillen en daarna weer terug rollen, echt geen minuten werk. Dat deden we zowel op bed (erg moeilijk voor ze omdat de ondergrond zachter is), op het verschoningskussen of in de box. Maar echt goed deed ze het niet totdat ze het bij het CB moest doen en daar hield ze zo mooi haar hoodje omhoog. Dat kwam omdat wij voor haar zaten en ze ons dus goed kon zien. Vanaf toen ben ik het met haar op de eettafel gaan doen. Zelf gewoon op de stoel zitten en haar voor je op de tafel leggen op een kleedje zodat het iets minder hard is. Dat vond ze wel leuk omdat ze mij dus goed kon zien.
    Nu kan ze zich zelf omdraaien en vindt ze het geweldig om op haar buikje te liggen. En hopelijk kan ze ook snel terug draaien want als het te lang duurt vindt ze het nog steeds niet leuk.

Maar wat betreft de voorkeurshouding, misschien zou je een keer een afspraak kunnen maken met een ostheopaat om te kijken of er misschien een werveltje vast zit of zo waardoor ze niet op de andere kant wil liggen.
    En anders haar hoofdje draaien in het bedje als ze slaapt, zodat ze niet alsmaar op dezelfde kant slaapt. Wij draaiden ook elke week haar bedje om zodat ze weer eens de andere kant op keek (ze kijken namelijk naar het licht en ons bedje stond voor het raam).

4. mama arianne

19 nov 2008
    19
    0
    0
    Gastouder
    Kleve (D)
    hoi hoi,

mijn zoon had ook een voorkeurshouding (heel sterk zelfs) en vond buikliggen heel vervelend. Ik ben bij een chiropractor geweest, daar bleek in zijn nek een paar werveltjes vast te zitten.

Dit had overigens ook nog met de bevalling te maken gehad (kiss syndroom)

Daarna vond hij het wel leuk, nu kon hij oefenen met ronddraaien op zijn buik om speeltjes te pakken.

5. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    Bedankt voor jullie reacties. De cb's zitten weer op 1 lijn merk ik :( . Ik ga zeker de kortere versie proberen. Het rare is dat ze helemaal geen voorkeurshouding heeft. Was ook heel verbaasd het te horen. Je moet echt heel erg goed kijken voor die afvlakking. Ik heb de hele week op haar zitten letten en ze slaapt, kijkt en volgt met zowel rechts als met links. Er zit geen verschil tussen. Als haar vader links voorbijloopt verrekt ze bijna haar nek zo draait ze met hem mee. Ik denk dat het misschien ligt aan dat wij haar heel vaak aan dezelfde kant hebben verschoond en gevoed. Nu wisselen we dit af en met dit en op de buik liggen hoop ik dat het dan snel bijtrekt.

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wij hebben fysio gehad ivm hoofd, en Justin moest zo goed als de hele dag op zn buik. Je begint idd met een paar minuten, niet bij de eerste piep al omdraaien maar zeker niet overstuur laten worden!
    Je zult zien dat ze het steeds een beetje langer vol kan houden.
    Mijn fysio zei dat een kindje van 4 maanden het ongeveer een kwartoer moet kunnen, maar das gemiddeld dus daar moet je je niks van aantrekken.

En Misschien kun je het proberen in het begin met een rol onder haar borst en oksels, kost het haar wat minder moeite en je krijgt er geweldige fotos van!

Succes!

Deel Deze Pagina