Ervaringen Biobim??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door heppiedepeppie, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wie heeft er ervaring met Biobim voeding?

Omdat Lucas niet tegen Rijstebloem kan, heeft onze dietiste Biobim aangeraden en dan die vanaf 5 maanden (baby plus).

Heeft iemand ervaring met Biobim en waar koop je dat??

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    in het reformhuis of natuurwinkel ofzo...

ik hb het wel es gebruikt, bind heel goed met borstvoeding...en dat doet rijstebloem niet, maar tis gewoon een papje!

3. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ja het gaat erom dat Lucas met een papfles misschien wel doorslaapt, hij wordt namelijk iedere nacht weer wakker...
    Het CB wil dat we van 4 naar 3 flessen gaan, maar ik zit nu dus weer op 5. En aangezien we pas nét met bijvoeding begonnen zijn, én hij nog niet veel mag ivm strak introductieschema vanwege KMA en eczeem, raadde zij dus Biobim aan.

4. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    nou hopelijk helpt het! hier in elk geval geen last van krampjes ervan gekregen ofzo..maar doorslapen deed hij al ( dus kan je daar niet mee helpen sorry)

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    iemand anders nog??

6. Linana

Linana Niet meer actief

Waarom moet hij terug van het cb met zn flessen? Mijn neefje is 9 maanden en heeft soms nog steeds 5 flesen per dag, meestal 4 en heel soms 3.
    Ervaring met biobim heb ik niet, maar was benieuwd waarom die terug moest :)

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja ik heb er ervaring mee. Heerlijk papje, ik gaf het aan Ben vanaf 5 maanden zoiets want ik kreeg hem niet van de 23 uur fles af. Maar ik las later pas dat het van rijstemeel is en boekweit. En hij is er in 2 maanden toen heel erg van aangekomen bedacht ik me achteraf :$. Ik dacht dat het een lichtvolkoren was zeg maar maar dat is het niet. Ik weet niet hoe veel rijstebloem van rijstemeel verschilt maar lijkt me hetzelfde.

Zou dus wel even goed de verpakkingen lezen voordat je het probeert. Verder is het een heerlijk papje, lekker biologisch ook. Geloof dat de volgende pap van Biobim dan Benjamin is. Misschien kan je die al voorzichtig proberen. Sowieso allemaal licht van kleur en heel fijn dus.

Ben heeft overigens altijd de max gedronken als het niet meer was. Dit ging pas over met opvolgmelk, toen verviel er meteen 1 1/2 fles zoiets. Ben je al over op opvolgmelk?

Succes, Charlie

8. Linana

Linana Niet meer actief

Oh Heppie, ik zie dat je zoontje 6 maanden is. Kan je niet van die fijne granenpap geven? Ik zie wel eens pyjamapapjes liggen, fijne granen zonder toegevoegde suikers. Van zowel bambix als nestle. Dat is gewoon te koop in alle supermarkten.
    Ik weet het niet verder hoor, qua verschil, maar ik denk ff mee :p

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Geen ervaring met het specifieke product dat je omschrijft, maar wel met de Biobim producten en ben daar altijd erg tevreden over geweest. Kocht het zelf bij een G&W gezondheidswinkel en een ander winkeltje. Heb je niet iets in de buurt zitten? Vind het zelf altijd fijn iets even in handen te hebben en te vergelijken met bijv net even andere soorten pap etc.

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb alleen ervaring met biobim spelt en benjamin.
    Mijn dochter heeft KMA en krijgt borstvoeding. De pap maak ik met haver of speltmelk. Ze krijgt bij de oppas altijd een bordje als ontbijt en dat vind ze heerlijk.
    Ik heb geen ervaring met het geven van pap in de avond.

11. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Zo jong en 3 flessen nog maar? Hier gaat nu pas de 5e fles er af, ik vind 3 flessen wel weinig voor deze leeftijd. Ik zou afwachten en kijken hoe de bijvoeding gaat, misschien krijgt je zoontje daar wel een voller gevoel van en kan hij beter doorslapen.

Ik ga vanmiddag wel voor het eerst Biobim uitproberen, de speltpap door zijn wortelhapje heen.

12. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Tja ik vind terug naar 3 ook veel te vroeg hoor, dus ik doe dat ook niet....
    Hij heeft vannacht weer doorgeslapen voor het eerst in weken (zn eerste tandje was vanmorgen ook door dus ik weet niet of het toeval is?). Maar zit nu nog op 4 flessen en heeft deze echt wel nodig!

Ik zie dus wel wanneer die 4e fles eraf gaat, maar voorlopig nog niet.
    Ik vraag me alleen af of biobim baby plus meerwaarde heeft net zoals bijv. fijne granen pap. Of het is gewoon een 'vuller' net zoals rijstebloem??

13. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bedankt voor jullie reacties!
    Wat ik me afvraag is of dat Biobim babyplus wél toegevoegde waarde heeft net zoals bijv. fijne granen pap?
    Of is het gewoon een vulmiddel zoals Rijstebloem?

We mogen pas met 7-7,5 maand over op de fijne granen ivm zijn KMA en de gevoeligheid daarvan.

Ik twijfel dus ook of ik nu nog een maand Biobim ga gebruiken of dat ik nog een maand wacht en dan gewoon op fijne granen over ga.

Terug gaan naar 3 flessen doe ik nog niet hoor. De arts van het CB wilde dat maar hij is daar helemaal nog niet klaar voor. Hij heeft vannacht toevallig dan weer doorgeslapen maar voorlopig laat ik het lekker zo. Hij geeft zelf wel aan wanneer het niet meer nodig is.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn meisje vond de biobim rijstmeel en spelt niet zo maar de zoon van een vriendin smult er van hij krijgt spelt door de laatste fles. Gekocht bij natuurvoedingswinkel.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou gewoon lekker de flessen bijven geven :)
    Ik gebruik graag de pappen van Biobim, vind ze erg fijn. Ik ben begonnen met fijne granen geloof ik, wel gewoon vana 6 maanden. En inmiddels gebruik ik Benjaminpap, speltpap en ook een keer de babymuesli. Ik vind ze een aanrader, er zit geen rommel in. Of het helpt voor doorslapen weet ik niet, ik heb het nooit voor de nacht gegeven.

Je kunt het trouwens ook online bestellen als je geen reform/natuurwinkel in de buurt hebt. En de Plus en ik geloof ook de Jumbo hebben het soms ook.

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Rijstemeel is veel gezonder dan rijstebloem, zitten meer vitamines in. Beetje zoals volkoren brood tov witbrood.

Voor welk merk je gaat is gewoon een persoonlijke keuze, en even uitproberen hoe je kindje reageert.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Biobim kun je kopen in biologische winkel of online. Prima spul. Het zou binden met moedermelk, maar dat gaat wel erg matig, hoor. Het bindt een klein beetje met moedermelk. Met flesvoeding zul je dat probleem niet hebben.

Deel Deze Pagina