laten huilen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Marieke1983, Sep 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

mijn zoontje heeft nogal moeite met inslapen en er gaan vele mopperbuien overheen voor hij eindelijk slaapt, ondanks de regelmaat die ik sinds 2 weken voer.

ik lees weleens dat sommigen hun baby laten huilen en dat ze dan alsnog in slaap vallen, dus dat heb ik nu 3x geprobeerd met veel pijn en moeite ;)

maar na een minuutje of 2-3 gaat Ties echt heel erg hard huilen, echt dat hysterische. hij wordt dan ook niet meer stil van de speen teruggeven of een aaitje maar ik moet hem dan echt oppakken. hij nestelt zich dan tegen mijn borst en snikt echt nog na, zo zielig!!

Dus ik denk niet dat dat laten huilen iets gaat worden hier. hoe gaat dat bij andere mama's?

groetjes Marieke

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

lekker bij je houden je kindje is nog zo jong
    ze moeten nog aan de ritme wennen
    noa ging rond die tijd pas echt naar bed rond 10 uur savonds

3. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hij is nu nog zo jong, toen liet ik Justin ook niet huilen hoor, dat komt pas later. Maar blijf het niet doen tot ze een half jaar zijn, je kunt ze nu niet verwennen, maar zeker wel GEwennen!

Lekker bij je pakken nu nog, van genieten!

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier precies zo... mijn mannetje is nu bijna 10 maanden, maar laat hem ook nooit huilen..

Ten eerste omdat het gigantisch tegen mijn gevoel ingaat en ten tweede omdat ik dus ook een manneke heb wat dan gigantisch over zijn toeren gaat en dan zijn we nóg veel verder van huis!

Overigens begrijp ik het iets beter als het bij je kindje lijkt te helpen, echter een kindje van 3 weken zou ik sowieso nooit laten huilen, hou hem lekker bij je.. lekker knuffelen :)

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb mijn zoontje ook nooit lang laten huilen. Hier werd hij na een tijdje inderdaad ook hysterisch, en toen ik dat eenmaal doorhad heb ik het nooit meer zo ver laten komen. Want het duurt dan alleen maar langer voordat ze weer rustig zijn, en ondertussen zat ik met een schuldgevoel....voor beide niet leuk dus. Waarmee ik niet wil zeggen dat laten huilen per definitie fout is. Hier werkte het niet, maar bij andere kinderen misschien wel.

Ik heb gemerkt dat mijn zoon echt heeft moeten leren om zelf in slaap te vallen. Pas nu hij wat ouder is, kan ik hem veel makkelijker wakker in bed leggen, en gaat hij eerst een tijdje spelen/babbelen voordat hij uiteindelijk uit zichzelf in slaap valt. Dat kon hij echt nog niet toen hij een maand oud was.

Je kan ze nu nog niet verwennen, en er valt ook nog niks op te voeden, dus ik zou hem gewoon lekker bij je nemen...volg je gevoel!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

oke bdankt dames, hij is nu heerlijk ingedut op mijn schoot en daar blijft ie voolopig ook lekker! :)

7. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Vooral lekker van genieten als ze nog zo klein zijn. Dat zijn van die knusse momentjes, waar je (ik in ieder geval wel) met heimwee op terug gaat kijken.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hij heeft 9 maanden bij je gezeten, dus hij zoekt nu ook nog gewoon troost..

Die regelmaat, is dat een beetje ook op zijn verzoek? Dus bijv drinken op zijn verzoek, slapen op zijn verzoek, maar dan wel een vast bedritueel etc?
    Dat hielp hier namelijk. Gewoon het kindje volgen in wat hij aangeeft..

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hier gaf het CB mij het advies dochterlief toch te laten huilen.. Nou, ik heb twee dagen af en toe met tranen in mijn ogen op de bank gezeten, met de kookwekker op dertig minuten.. En toen besloten dat stomme advies aan mijn laars te lappen en mijn dochter te gaan knuffelen als ze huilt. Ik probeer haar wel in haar bedje te laten liggen (het is tenslotte de bedoeling dat ze gaat slapen) maar als ze écht doorlopend blijft huilen, haal ik haar er nu ook wel eens uit.
    Dus niks laten huilen. Onzin van de bovenste plank dat dat goed zou zijn voor je kindje ;)

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ook ik zou hem niet laten huilen nu hij nog zo klein is. Zelfs nu laat ik de kleine nog niet huilen, maar wel mopperen. Op een gegeven moment leer je wel de huiltjes kennen en weet je of het echt huilen is of een beetje zeurderig

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,194
    35,901
    113
    Ik zou hem ook nog niet laten huilen, hij is nog zo klein, lekker bij je houden hoor, ze worden snel genoeg groot.

Toen jesper wat ouder was heb ik hem wel eens laten huilen, maar ook niet van harte, maar met 15 maanden werd het toch eens tijd om door te gaan slapen in onze ogen.

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb Jayro ook nooit laten huilen. Zie het nut er niet van in.
    Nu begin ik dat wel steeds iets meer te doen.
    Op een gegeven moment sprongen we al op om naar boven te gaan als we een huiltje hoorden. Dat probeer ik nu wel wat te veranderen en ik laat hem best even wachten voor ik kom.
    Maar dit doe ik echt pas sindskort en echt laten huilen is het dus nog steeds niet.

Ik zou zeggen volg je gevoel!

13. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik liet mijn zoontjes ook niet huilen toen ze heel klein waren. Kan dat niet over mijn hart krijgen. Echter nu heeft 1 van mijn zoontjes door ( 11 maanden) dat als hij gaat huilen/jengelen dat mama of papa dan komt. Dus nu hebben we hier wel de regel dat we hem 20 a 30 minuten laten huilen en dan naar hem toe gaan, even goed leggen, ai over de bol en weer weg gaan. En dat gaat nu ook prima.

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Nee hoor, hier laat ik mijn dochter ook niet huilen. Nooit gedaan, gaat totaal tegen mijn gevoel in.
    Nu is het wel zo de laatste tijd dat ze wat jengelt voor ze in slaap valt. Dit laat ik 5 minuten zo en dan ga ik toch even kijken. Maar als ze echt gaat huilen dat ga ik naar haar toe, al is het alleen maar voor een aai over d'r bolletje!

15. Lindsey1981

Lindsey1981 Actief lid

Jul 31, 2007
    102
    0
    0
    Nijmegen
    Ik liet Jimmy ook nooit huilen hoor....dan brak mijn hart als hij zo hysterisch werd!
    En met 11 weken was het in 1 keer over, hij piept nog wel even, maar gaat dan heerlijk in zijn eigen bed slapen!

16. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Je kindje kan pas rond de 8 weken echt uit zichzelf in slaap vallen.. Dus laat je kindje nu maar lekker bij jou in slaap vallen! Alles heeft zijn tijd.

Bovendien kan je je kindje niet verwennen, tot 3 maanden hebben ze maar 3 dagen nodig om weer aan iets nieuws te wennen.

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik laat Milan ook nooit huilen hoor, hij huilt natuurlijk niet voor niks.

Het cb probeert me dat nog wel elke keer op te dringen, omdat meneertje nog niet doorslaapt (met ruim 13 maanden), maargoed, het cb hier geeft wel meer slechte adviezen, dus ik luister er niet meer naar.

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Ik laat mijn dochter ook niet huilen hoor. Wel wat mopperen bij het in slaap vallen, dat duurt meestal ongeveer een kwartiertje. Maar als het doorzet naar echt huilen, ga ik naar boven voor haar speen/aai over de bol. Helpt dat niet, dan haal ik haar er uit.
    Leker doen wat je gevoel je ingeeft dus!

Groetjes!

19. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier van begin af aan 10 min. laten huilen huilen ze dan nog dan pak ik ze bij me, maar meestal vallen ze toch in slaap.

20. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik moet er wel bij zetten als dat ik mijn kinderen niet helemaal overstuur laat gaan, dat is echt slecht voor zo'n klein kindje.

Share This Page