Doorzichtig spugen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Romymama, 31 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Onze dochter geeft sinds een aantal dagen veel 'doorzichtig spuug' terug, dus geen melk. Ja, melk ook en dat is ook iets van de laatste dagen maar merk dat ze ook veel doorzichtig spuugt en ook weer een stuk onrustiger wordt.

Iemand enig idee wat dit is?

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    maagzuur/sap...ruik er eens aan...als het zurderig is is het dat en snap ik dat ze onrustig word dat doet pijn...

3. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ja dat leek mij ook.. Zou ik de voeding moeten indikken? Of is dat niet verstandig dat zomaar te doen?

4. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Nee dat zou ik eerst overleggen met arts of cb ik heb bijv maagzuurremmers..

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De eerste stap is de leefregels voor reflux toepassen. Baby minstens een half uur na de voeding rechtop houden, alles waar ze op ligt flink schuin zetten, liever vaker kleine flesjes geven, flink laten boeren tijdens en na een fles, zorgen dat ze er minstens twintig minuten over doet, zorgen dat je de fles correct aanmaakt door niet te schudden maar te roeren.

De tweede stap is eventueel indikken, al hebben veel kindjes ook net last van johannesbroodpitmeel.

De derde stap als dat alles niet lukt, is naar de dokter. Maar ook alleen als je kindje pijn heeft, want op zich is spugen niet zo erg.

(Sorry Averlhach, ik heb je verhaal gepikt)

6. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Hier ons kindje ook, zuur en dik of doorzichtig. Ze is ook onrustig tijdens de fles. Vermoedelijk heeft ze reflux dus doorverwijzing naar de kinderarts.
    Jbpm hebben we geprobeerd maar resulteert in krampen dus daar zijn we weer mee gestopt

7. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Pas de regels van reflux inderdaad al toe omdat ik haar daar al van verdacht. Misschien dat ik het dan toch nog even aankijk.. Veel krampen door jbpm is natuurlijk ook niet alles.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Yoshua heeft dat ook en bij hem zijn we sinds vrijdag gaan indikken. De leefregels volgen wij ook al op en het werkte niet genoeg. Nu een klein beetje nutriton door de fles en hij drinkt nu netjes ruim een kwartier tot 20minuten (120cc). Hij is nog wel onrustig maar anders dan eerst. Wbt krampen... die zij wel iets meer maar is te overzien. Tot nu toe zijn we tevreden, nu hopen dat het spugen ook nog verminderd.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Inderdaad wat Shakes zegt. En als je kindje er geen last van heeft, dus niet begint te huilen of de fles niet weigert is er geen probleem. Dan zou ik niet gaan beginnen met indikken of medicijnen. Onze zoon had dat ook en weigerde de fles, begon af te vallen, etc. Uiteindelijk verholpen met medicijnen en indikken en papjes geven. Maar onze dochter die het ook heeft en heel fel dan nog heeft er blijkbaar geen last van. Ze spuugt de hele tijd maar is vrolijk en verlangt erg naar haar fles. De pediater doet dan ook niets. Is gezonder zo.

Deel Deze Pagina