al 5 maand alleen maar gehuil

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fiorah, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fiorah

fiorah Nieuw lid

8 aug 2014
    2
    0
    0
    werken op een manege
    provincie Groningen
    Hallo

Ik ben niet echt fan van forums...
    (sorry)
    Maar ben aan het op raken

Sinds mei 2015 hebben wij een zoontje.... Nu 5 maand
    Maar vanaf de eerste dag is het al huilen.... Eerst savonds...later ook overdag en daarna zelfs 12\16 uur per dag....
    Kinderarts geweest....
    Pepti gehad...niks...
    Kinder fysiotherapeut gehad...niks
    Reflux niet... Kindje is eigenlijk gezond

Maar toch.... Elke voeding is het huilen.... Paar slokjes...huilen...daarna drinkt hij heel onrustig de fles bijna leeg.... Dan wil hij niet meer want dan is het te koud..... Schone luier...flesje weer warm.... Dan drinkt hij wel weer onrustig verder
    Daartussen is hij meestal wel vrolijk... Dan word hij moe... Slaap ritueel en dan begint het weer.... Al na de eerste stap op de trap gaat hij huilen... Ik troost hem.... Zing een liedje tot hij rustig is en leg hem in bed.... Daar gaan we weer... Huilen....
    Na 2 uur helpen sussen en van alles en nog wat...valt hij even in slaap... En dan gaan we weer opnieuw beginnen
    En dat elke dag elke voeding elk slaapje
    Snachts gaat het redelijk goed
    Slaapt van 23.30 tot 07.00 of zelfs 08.00...maaaaaaar dan wel 4\6 keer er heen voor speentje....
    We bakeren hem in maar cb zegt dat we moeten afbouwen...gaat soms goed in de nacht maar overdag nog zeker niet

Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd??/

Ik weet het niet meer....maar pffff verlang zooo naar 1 dagje geen ��

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heel herkenbaar, helaas.

Enkele belangrijke vragen:
    - Welke voeding krijgt hij? Hoeveel? Hoe lang doet hij over elke fles?
    - Hoe is reflux uitgesloten?
    - Zijn de oortjes nagekeken?

Je zal vast wel veel geprobeerd hebben iom een kinderarts, maar ervaring leert nu eenmaal dat kinderartsen niet altijd juist zijn.

3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Oh mijn hemel wat vreselijk.
    Tips heb ik niet. Heel veel sterkte gewenst! :(

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Klinkt als de zgn huilbaby, ofwel veel huilen zonder (medische) oorzaak.
    Heel veel sterkte en respect dat je het al 5 maanden zo goed volhoud!

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Hier ook een ventje dat veel huilt, onrustig is, veel spuugt enz

2x opgenomen geweest en Lopen nu bij een manueel therapeut.
    Blijkt dat zijn nek,rug en heupen vast zitten en hij echt gewoon pijn heeft
    Zijn Nekwervels zitten gekanteld waardoor hij zo slecht slaapt (zijn evenwicht orgaan gaat niet uit) waardoor hij sde prikkels niet kan verwerken en zwaar overprikkeld is

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Allereerst heel veel sterkte!! Heel veel respect dat je het zolang hebt volgehouden!

Hier kon ik er na 5 weken huilen niet meer tegen... Ik heb toen mijn kindje in het zkh laten opnemen. Dit wilde ik niet, wie haalt een huilende baby nou ook nog uit zijn vertrouwde omgeving? Maar achteraf was het een hele goede beslissing! De verpleegsters verzorgen hem supergoed als je er even niet bent, ze registreren zijn gedrag, er is een pedagoog die naar t gedrag van je kindje kijkt en de kinderartsen om de medische dingen te bekijken.

Ieder ziekenhuis heeft een huilbaby protocol. Dan observeren ze hem en gaan zoeken naar de oorzaak. Bij mij was de oorzaak overprikkeld en misschien koemelkallergie (hij doet t iig goed op de pepti), naast de al bekende reflux.

Het klinkt hard maar ik zou hem echt even laten opnemen. Als hij overprikkeld is komt hij tot rust, als er medisch iets is zoeken ze het uit, en ook niet onbelangrijk, jij slaapt een paar nachten goed.

Heel veel sterkte iig!

Ps. Als je de baby niet wil uitbesteden aan een opa of oma of kennis omdat je bang bent dat hij "tot last" is, gewoon uitbesteden! Zij hebben hem maar een dagje, hebben een goede nachtrust al maanden, vinden het leuk om de baby te zien, ook als hij huilt. Daarnaast krijgen ze beter inzicht in wat jij meemaakt!

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien eens een osteopaat / manueel therapeut proberen?

Verder is zoveel huilen echt niet normaal... Er zal dus iets aan de hand zijn, maar wat.. Dat weet ik ook niet

Heb je met de pepti helemaal geen verandering gemerkt? Er zijn nl ook nig sterkere dieetvoedingen waar helemaal niks meer van koemelk in zit

8. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Heb je naast het uitsluiten van medische oorzaken al eens geprobeerd in hem te dragen in een draagdoek of ergonomische draagzak?

9. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38

Hier sluit ik mij volledig bij aan.
    Wij hebben ons kindje ook op laten nemen met 6 weken omdat we ip waren en het niet meer wisten.
    Daarvoor was ze al 2 nachten bij haar tante wezen logeren en die herkende reflux.
    In het zkh werd er nogmaals reflux geconstateerd en werd de medicatie opgehoogd.
    Dit ging even goed maar toen we thuis waren begon het weer van voren af aan. Heb toen in het zkh bij de kinderarts ook kma geopperd maar dat was niet zo volgens hem.
    Toch bleef het bij mij knagen dat het dit was en ben zelf een bus voeding gaan halen en met een week een ander kind. Nu erkent de kinderarts toch wel dat het kma is.
    Wat ik je hiermee wil zeggen is dat je moedergevoel altijd juist is en dat zelfs artsen er eens faliekant naast zitten.
    Maar zou zeker, ook al is dat heel moeilijk toch overwegen je kindje is op te laten nemen ter observatie. Ondertussen kunnen jullie bijkomen en wat ik ook heb gedaan is hulp ingeschakeld vanuit het consultatiebureau. Er komt dan iemand bij je thuis puur voor jou om alles even van je af te praten en je zorgen te bespreken. Dit heeft mij ook zeker geholpen.
    Succes... Ik weet hoe slopend een huilende baby kan zijn die nauwelijks slaapt.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Probeer osteopaat eens voordat je baby laat opnemen!
    Want als ik het zo hoor kan hij zich niet ontspannen en door al 5mnd spanning te hebben gaat het steeds slechter.

In elk gevaal ik herken het en nu ook kan ik onderscheid maken tussen klachten bij 2 kids.
    Oudste huilbaby: van alles geprobeerd van reflux tot pepti. Osteopaat in 1 keer andere baby. Dankzij klachten geen kma wel had ze buikpijn (hier probiotica geholpen).
    Jongste huilbaby: hier iets van meer sympthomen en bleek voorlopig kma geconstateerd (voorlopig omdat pepti doet goed maar niet helemaal en nog geen provocatietest dus 100% is niet zeker). Maar echte verlichting alweer osteopaat bracht.
    Je ziet je kindje gewoon ontspannen en hij kan wel druk en bewegelijk of onrustig zijn/blijven maar de ontspanning merk je gewoon dag 2 na de behandeling.

En ga niet naar fysio/manuele etc gewoon baby osteopaat met veel ervaring!

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Och meiske toch! Al 5 maanden aan het zoeken.
    Dit is voor zowel jullie als jullie kindje niet leuk. En geloof me, been there done that!

Hier nog steeds een temperamentvol mannetje hoor, dus helemaal nooit een roze wolk gehad. We genieten nu zeker van hem, maar soms wel "jaloers" op ouders die een voorbeeldig kindje hebben. Hier kan hij niet eens 2 minuten rustig op schoot zitten.

Bij ons was de chiropractor zeker een deel van de verbetering. En ook wij hebben crisis opname laten doen! Bij een week of 5/6 ook geloof ik. De verpleegsters gaven toen al aan, dat hij een extreem geval is. Hij kan aan of uit. Zelfs in de "geïsoleerde" kamer kon je hem bij binnenkomt op de ka al horen huilen. Zo hard!

Dus, ik zou echt eens een afspraak bij een manueel therapeut/chiropractor maken. En nogmaals naar een KA. Second opinion. En mogelijk jezelf even "rust" gunnen door een opname?

12. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0

Zelfde als deze 2 dames. Met 6 weken op laten nemen... een weekje kon ook niet meer tegen het gekrijs 18 uur per dag.. hij was na die week een stuk rustiger en dronk beter.. het id nog steeds een onrustig mannetje maar die opnamr had hem en mij goed gedaan!

13. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Meid, ik heb respect voor je. Ik wordt al gek van 1 dag huilen.

Mijn eerste reactie is ook: osteopaat of laten opnemen. Al is het alleen al voor je eigen gemoedsrust dat je iig alles hebt uitgesloten.
    En net wat iemand voor me zei: probeer je kindje even uit te besteden. De opa's/oma's zijn vaak blij hem te zien en voor jou betekent het een dagje/nachtje rust en men kan zien wat je dagelijks meemaakt.

Succes en ik hoop echt voor jou en je kindje dat het snel minder wordt en stopt, een huilend kindje is nooit leuk.

14. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Wij hebben onze dochter na ruim 2 maanden op laten nemen. Dat heeft gelukkig geholpen. Zoek hulp en kijk ook even op deze site steunpunt huilbaby's: Hoe we werken
    Ik had destijds graag geweten dat deze bestonden. Hoop dat ze in de buurt van je zitten, zij kunnen ook helpen.

Wat mij verder uit een gesprek met meerdere ouders van huilbaby's wel duidelijk is geworden is dat als opname niet helpt er bijna altijd medisch iets aan de hand is met je kindje.
    Vooral oortjes is iets wat vaak gemist wordt, of een tongriempje dat te kort is waardoor ze last van hun nek krijgen.

Sterkte!

15. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    verhaal klinkt wel beetje hetzelfde als dat wij hadden. Hier alleen wel opgehouden toen hij 13 weken oud was. We zijn naar de osteopaat geweest met hem. Daarna was het over... toeval? Ik weet het niet, maar je kan het altijd proberen.
    Volgens osteopaat zat nekje en schoudertje vast. En nekje zat erg hoog vast en daar zou hij last van hebben tijdens het slikken.
    Flessen waren hier een drama! Is nu bijna niet meer voor te stellen!

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Meid, wat vreselijk! Heel veel sterkte, dat als eerste.

Wij hadden het ook met de oudste. Ze bleef maar huilen, ik werd er helemaal gek van! Ze was af en toe even bij mijn moeder. Maar ik dacht echt dat ik het verkeerd deed. Op t cb aangegeven dat ik denk dat ze pijn heeft. En dat ik na op internet had gekeken het KISS syndroom dacht. CB arts zei: nee, ze is pas 5 weken... Dat kan niet. Echt wel dus! Ze heeft heel veel behandelingen nodig gehad, een stuk of 6 voordat ze echt van de pijn af was. Daarnaast gingen we haar inbakeren, dat vond ze ook fijn.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar heel veel sterkte! Dit is slopend.

17. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ach wat ontzettend naar.
    Hier heeft de osteopaat ook enorm geholpen. Na de eerste behandeling al resultaat.
    Heel veel sterkte!

18. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ah ik vond het zo stoer hoe je/jullie het volhouden. Wou je even een knuffel sturen! Ik heb helaas geen advies of tips. Ik hoop echt dat t snel veranderd en jullie kunnen genieten van en met elkaar. Heel veel sterkte!

19. fiorah

fiorah Nieuw lid

8 aug 2014
    2
    0
    0
    werken op een manege
    provincie Groningen
    Wij hebben dat met ons kindje ook gedaan... Met 7 weken 10 dagen opgenomen geweest.... Niks te vinden.... Echt niks
    Ik vind een ostiopaat geen goed idee... Het is als het ware een kinderkraker en dat is al een paar keer fout gegaan waardoor de kindjes een dwarslaesie op gelopen hebben... Dus de rest van hun leven invalide.... Dat risico is mij te groot ��
    Ik heb inmiddels een nieuwe afspraak met de kinderarta gemaakt en morgen ga ik naar het cb
    Want nee dit huilen is niet goed
    Wel heb ik vanavond zijn gaatjes van de speen groter gemaakt en dronk hij wat beter
    Hij krijgt Johannes brood pit meel er door omdat hij ineens veel spuugde
    Ook heeft hij veel diarree dus morgen wil ik dat ze er echt even naar kijken

Bedankt voor jullie reacties en merk dat ik niet de enige ben ��

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een osteopaat mag nóóit een baby kraken. Dan heb je een kwakzalver. Die zijn er helaas ook.

Verder even opletten, want veel baby's krijgen net last van jbpm: krampen, verstopping of net diarree. Als hij veel spuugt, kan je beter de leefregels van reflux volgen. Dwz net niét grotere gaatjes in de speen maken. Daarmee drinken ze te gulzig en happen ze te veel lucht naar binnen. Beter is om net vaker kleinere flessen te geven, te zorgen dat ze minstens twintig minuten over een fles doen, goed laten boeren, minstens een half uur rechtop na de voeding, en alles waar ze liggen flink schuin te zetten.

Deel Deze Pagina