dochtertje doodbang voor poppen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by vlindermoeder, Aug 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,597
    1,053
    113
    Hier
    hallo dames.

toen onze dochter geboren werd heeft ze van mijn broer zo'n baby bjorn pop gekregen met het idee ze is nu ongeveer even groot en dat is leuk voor haar later.

met ongeveer 11 maanden heb ik de pop eens te voorschijn gehaald om te kijken of ze het al leuk vond.
    ik had hem op de salontafel gezet en ze vond het wel heel interessant en ging er een beetje mee spelen. tot de pop viel. die viel namelijk precies op het uiteinde van haar koude vingertjes. tranen met tuiten en de pop vond ze niet leuk meer om mee te spelen maar voor de rest deed ze er weinig mee. hij stond op haar slaap kamertje in een loopwagentje.
    uiteindelijk wou ze toch weer spelen met de pop en wou ze hem uit de wagen pakken, maar de wagen met de pop erin vielen om boven op haar.

sindsdien vind ze poppen echt niks. als ze hem ziet of we zeggen alleen al pop begint ze te huilen. heel even ging het beter en heeft ze zelfs de pop van haar nichtje een kusje gegeven. tot ze in een kledingwinkel was met oma en ze een paspop aan het aankleden waren. ze is nu dus ook bang voor paspoppen dus ik kan niet eens meer winkelen met haar!!!

wat zouden jullie nu doen? als ze gaat huilen vertel ik altijd dat de pop lief is en geef ik een kusje en vraag of ze de pop ook lief vind, maar ze is panisch en het helpt alleen maar om de pop uit haar gezichtsveld te halen en dan is ze pas te troosten

2. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,597
    1,053
    113
    Hier
    bedenk me net dat het misschien meer thuis hoort bij na de geboorte baby/dreumes. als het zo is mag die verplaatst worden hoor. ik zie even niet waar ik dat zelf kan doen

3. djennes

djennes Bekend lid

Apr 24, 2012
    823
    29
    28
    Female
    Thuis mama
    Rsn
    Mijn dochter moet er ook niks van hebben.
    Bij haar geboorte heeft ze een pop gekregen die geluiden maakt als je in het handje of voetje drukt, nu drukte mijn man er perongeluk op waar ze bij was en sindsdien is ze er gewoon bang voor. Ze verstijfd gewoon als ze de pop ziet.
    Hoop dat het nog goed komt

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Nou, niks. Ander speelgoed geven.

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik zou het ook even laten en niet teveel aandacht geven. Pop weer even opbergen of ergens zetten waar hij niet te dichtbij is en weer op haar kan vallen :).
    Dit komt vanzelf denk ik weer wanneer ze anderen met poppen ziet spelen of op de peuterschool o.i.d.

In winkels natuurlijk wel lastig, maar ook wanneer je er daar niet veel aandacht aan geeft vallen ze misschien niet eens echt op (doen ze bij mij en mijn dochter iig niet). Wordt ze bang dan zou ik ook niet steeds zeggen dat de pop lief is of een kusje geven, want zij ervaart een (pas)pop nu niet zo. Ik zou haar erkenning geven dat zij de poppen eng vindt, maar dat ze dat niet zijn en niks doen en gewoon doorlopen. Volgens mij moet ze herhaalde ervaringen krijgen dat er niks gebeurd wanneer ze langs zo'n pop loopt en dan verminderd dit wel.

6. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Idd gewoon de pop even laten voor wat het is en opruimen die handel. Gelukkig is er nog genoeg ander speelgoed:D

7. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Wij hadden het met een opblaasrol. Ik had diE een zetje gegeven, en hij rolde heel zachtjes op haar af, blijkbaar was dat ding angstaanjagend groot voor haar want ze heeft dus ook een maand of drie niet naar dat ding kunnen kijken :) als ze die rol alleen maar zag of als ik hem aaide ( ja is ook wel een beetje raar) begon ze heel hard te huilen... Ik heb de rol gewoon op een plek in de kamer gelegd waar ze niet mocht komen, op een gegeven moment won de nieuwsgierigheid het toch wel :) nu speelt ze er mee

8. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon weg leggen die pop! Komt vanzelf goed! Zou er vooral geen druk opleggen!

9. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Verplaatst naar baby en dreumes.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Gewoon geen pop meer geven voorlopig :)

Lisa vindt paspoppen heel leuk, vandaag gewinkeld met haar erbij en ze wil elke paspop aanraken en zegt heel netjes: hallo mevrouw. En als we weggaan: dag mevrouw. Als ik vraag of het een echte mevrouw is zegt ze ja :)

Share This Page