mee in de buggy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lennylenn, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heel vaak zie ik kinderen in de buggy zitten die in mijn ogen al eingelijk veels te groot zijn voor een buggy. ze lopen dan al tegen de 6 jaar aan of zijn al ouder dan 6 jaar.

persoonlijk vind ik dit echt geen gezicht. ze zitten er opgekropt in..sjah geen gezicht.

tot welke leeftijd zijn jullie van plan (om het zo maar even te zeggen) om de buggy te gebruiken?

ik ben er zelf nog niet echt uit maar vind 3 jaar bijna 4 eingelijk wel mooi geweest. of denken jullie van niet?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht toen mijn jochie 2 was, dat hij wel uit de buggy zou zijn met 3. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag. Hij zit steeds minder in de buggy, maar soms is het gewoon wel handig. Als we een hele middag de stad in gaan, een dagje efteling, een lange wandeling. Maar dat zijn dan uitzonderingen. Zeg eens per maand nog. Ik denk dat hij voor zijn 4e wel helemaal uit de buggy is. Hij past er nu ook nog maar amper in ;)

Maar sommige kinderen zijn nou eenmaal late lopers/ziek, die zullen nou eenmaal langer in de buggy zitten. Een kennis van mij gebruikt de buggy ook voor haar 7-jarige. Simpelweg, omdat het meisje niet ver kan lopen door ziekte.. En dan lijkt een grote buggy toch fijner dan je kind in een rolstoel doen. Dat is zo "definitief"..

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik kan nog geen leeftijd noemen waarop ik de buggy eruit wil hebben. Ligt helemaal aan mijn zoontje: hoe lang hij het lopen zelf volhoudt, of hij het nog leuk vindt in de buggy - dat soort dingen. Maar als hij straks zo groot is dat hij er helemaal opgepropt in zit, dan ga ik zeker wel proberen hem zover te krijgen dat hij lekker zelf gaat lopen ;)

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

;)Mijn zoon heeft tot drie in de buggy gezeten en daarna ben ik het steeds meer gaan afbouwen .

Idd bijvoorbeeld dag je uit was nog buggy, zelfde met stad want een kind van drie kan behoorlijk vervelend worden als ze moe zijn en niet meer willen lopen en ik ga geen 18 kilo tillen haha. Wie wel??

Mijn ex buuf deed dochter in haar nek zetten. daarna ik heb z.n pijn in me nek denk ja waar door zou dat nu komen haha.;)

5. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    wij zijn nu net buggy af!
    met dagjes uit neem ik hem nog wel mee, maar als we even de stad in gaan of wandelen dan niet meer.

6. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Onze dochter is 2.5 en zit bijna nooit meer in de buggy, maar soms als ze wat moe is, dan vraagt ze of ze er in mag en dat vinden we geen probleem.
    zoals ik er nu over denk zou ze niet met 6 jaar nog in de buggy zitten, zie je het voor je zitten ze in groep 2 of 3 kom je haar/hem brengen naar school in de buggy:D
    Maar goed, zoals hier boven beschreven staat, kan er ook een reden voor zijn.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier nog steeds wel eens de oudste in de buggy hoor ( 4 jaar ). Hij is een hele goede loper en kan ook best lang lopen maar in sommige situaties vind ik het gewoon makkelijker om hem ff in de buggy te doen. Bijvoorbeeld : mijn man en ik willen savonds na het eten lekker eindje wandelen. Dan is Erik te moe om te lopen en dan gewoon lekker in de buggy, koekje erbij en drinken. Klaar :)

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier zie ik ze nooit hoor. Ja tot een jaar of 4 en dat vind ik normaal. Ik zou Justin als ie op de kleuterschool zit, hem er niet meer inzetten.

9. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Wat ik inmiddels wel geleerd heb, is dat hoe ik het plan en hoe het in de praktijk daadwerkelijk gaat, twee heel verschillende dingen zijn. Ik heb me erbij neergelegd. Veel van de principes en meningen die ik had voordat ik kinderen kreeg, zijn inmiddels uit het raam.

Het lijkt me ook niet leuk als mijn kind op zijn 6e nog in de buggy zit, maar als het toch zo gaat, zullen we er wel een goede reden voor hebben.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    De oudste is nu 3 en zit eigenlijk sinds zijn 2e verjaardag niet meer in de buggy, enkel als hij heel erg moe is of we heel lange afstanden lopen. Vind het ook geen gezicht.

11. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind 3 jaar, of heel misschien 4 echt de max. Een kind wat al oud genoeg is naar school te gaan, hoort mi niet meer in een buggy. Ziekte als uitzondering natuurlijk, maar ik zie ook heel vaak kleuters of nog ouder erin zitten, en het zou toch wel heel toevallig zijn dat die kindjes allemaal ziek zijn of iets lichamelijks hebben.
    Het is ook wat je je kindje aanleert denk ik. Mijn nichtje werd ook steeds in een buggy gezet als ze na 2 meter al begon te zeuren en die is nu 5 en wil nog geen blokje om. Mijn dochter is 2 en die loopt al mee naar het dorp hoor.

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn dochter gaat als een gek te keer sinds 2 weken en wil dus niet meer zitten alleen maar lopen
    en dat vind ik dus weer soms vervelend
    ze moet nog 2 worden en soms is buggy gewoon makkelijk

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met ruim 1,5 jaar zat Eva al haast niet meer in de buggy, ze redde het prima om mee te lopen. Bij dagjes uit gebruikten we 'm toen nog wel. En nu Lisa er is en in de kinderwagen zit hebben we een meerijdplankje, dus daar kan Eva op staan als ze moe is.

Tot een jaar of 3 vind ik het 'normaal' om in een buggy te zitten.

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

her nog steeds, ik vind hemm nog veel te makkelijk, en daarbij loop ik met mooi weer vaak naar de stad, 10 min lopen voor mij, vaak zijn we zo 2 uurtjes onderweg en dat is voor haar te lang, en ze ziet van alles dus nog geen tempo (honden uitlaten wat normaal 15 min is doen we nu ruim 30 min over hahaha)

maar we hebben ook nog een bolderkar die afentoe heel handig is zoals op het strand konden we toch lekker een stuklopen

15. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier alleen als het echt handig/nodig is.
    Bv met dagjes weg of als ik echt even de stad in moet..
    De hele tijd een zeurend kind dat weg loopt, alles aan wil raken en getilt wil worden..pfff
    Maar..9 van de 10 keer wil hij er niet in en loopt hij gewoon zelf, ook lang achtereen in een en naar de supermarkt etc..

Maar, mijn zoontje is 3,5 en ik krijg regelmatig de vraag: o ben je lekker vrij van schoool? Hij oogt veel ouder dan hij is, en zo krijg je dus ook "buggy misverstanden!"

En verder..ieder moer het lekker zelf weten...
    kus miek

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lisa zit sinds ze 2 jaar is niet meer in de buggy (of duowagen)

Ik vind het ook vaak een gek gezicht hoor, maar ook al van jongere kinderen (3 of 4 ofzo) maar gewoon omdat ik gewend ben van Lisa dat ze er nooit meer inzit.

Deel Deze Pagina