Rozijntjes dreumessen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anja1977, 8 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze twinnies zijn 1 jaar. Ik zat van de week te denken, mogen ze al rozijntjes? Ik wil ze wel weer wat "nieuws" geven.
    Andere dreumes "snackjes" ideeën zijn welkom 😃

2. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Ja hoor dat mag! Verder steeds wat proberen.
    WaT minder gezond, maar nibbit of wortelchips van ah

3. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Ja zeker weten. Denk ook aan stukjes dadel, vinden ze ook heerlijk!

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ja hoor mijn zoontje vind ze heerlijk!!
    En wat hij ook heel graag heeft zijn rijstwafels met kaasmaak (snack a jacks)

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanks! Straks even naar de Appie! 😃

6. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Biologische rijstwafeltjes met appel/kaneel smaak vindt ze hier heerlijk! Rozijntjes zal ik niet zo snel geven ivm de grote hoeveelheid suiker die erin zit.

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Fruit, rozijntjes, knijpfruit, yoghurt, kwark, halve boterham en voor onderweg is alles van Goodies lekker makkelijk en relatief gezond.

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Het mag wel! Maar pas wel op met rozijntjes ze zijn zo klein en ze kunnen er zo in stikken! Dus blijf erbij als ze ze eten :)
    Wij geven als tussendoortje:
    Rijstewafels
    Lu cracots
    Fruit
    Liga / Nijntje biscuit
    Soms rozijntjes
    Goodies chipjes
    Je hebt ook van die mais chipjes speciaal voor kleintjes onze meid vond ze heerlijk!
    Nu ze wat ouder is (1,5) krijgt ze ook weleens chipjes, nibbits of cheetos

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter vind rozijntjes lekker! (Snij ze nog wel doormidden en blijf er idd bij), haar broertje vond het helemaal niets 😂
    Ik ga ook eens naar de chips van Goodies.

Thanks

10. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Toevallig gisteren onze dreumes van 1,5 voor het eerst gegeven. Hij vond het heerlijk! Ieder hapje smullen en glunderen van genot.
    Verder krijgt hij, naast fruit: soepstengels, crackers, rijstwafeltjes, groentechips (zo'n 'wormpjes') en soms een lange vinger.

11. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

mijn zoontje heeft ze pas voor het eerst op. Hij is nu 11 maanden. Hij vind ze heerlijk.

12. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Je kan ook aan rauwkost denken. Plakje komkommer, tomaat in blokjes. Avocado in plakjes. Gedroogd fruit (tutti frutti) zoals abrikozen gaf ik soms ook ipv rozijntjes. Je hebt van die mais elleboogjes. Gepofte mais met verder niks erin. Was hier ook feest.
    Snacken hoeft niet per se ongezond!

13. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Moest direct aan die aflevering denken van de keuring dienst van waarde :) wat daar allemaal wel niet in huist :$

14. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Rozijntjes geef ik al vanaf 9 maanden

Verder ook nibbit cheetos je hebt ook beertjes chips die is gezonder dan de rest

15. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik geef hem vaak van die gedroogde cranberry's. Vind ze zelf ook erg lekker!
    Ook maak ik zelf mueslirepen van vijgen/dadels/frambozen/banaan met havermout, lijnzaad, gehakte nootjes, klein beetje honing soms als geen banaan.
    Van havermout en Amandelmeel kun je ook lekkere koekjes maken!

Soms ook 2x fruit op een dag, dus watermeloen of druiven of frambozen (die zijn echt een hit!)

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nibbit, cheetos en die beertjeschips vind ik nou echt niet nodig op deze leeftijd als tussendoortje. Hooguit een keer op een verjaardag.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Je geeft er toch ook geen kilo tegelijk van? Dat valt echt wel mee hoor in een handje rozijntjes.
    Suiker is geen vergif, maar je moet het wel met mate geven. Doorslaan is de andere kant.

Onze kinderen zijn nu 4 en bijna 2 en krijgen af en toe een doosje rozijntjes, ik denk vanaf 1,5 jaar ongeveer. Vinden ze heerlijk, ze zien het echt als snoepje (wat ze overigens bijna nooit krijgen).
    Verder tussendoor een liga koekje of fruit.

18. patjuhxx

patjuhxx Actief lid

13 feb 2012
    148
    0
    16
    Nijmegen
    Jahoor! Wel altijd bij blijven, maar goed dat moet met elk eten en drinken ;)
    Hier vind zoonlief van bijna 13 maanden rozijntjes heerlijk! Lekker peuzelen :D
    Verder geef ik vaak soepstengel of druifjes (in de lengte door snijden) of tomaatjes (ook in de lengte doorsnijden) als tussendoortje smiddags. in De ochtend krijgt hij fruit.

19. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Lekker joh, wat extra proteïnes :p

20. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Onze dochter van 15 maanden eet ook erg graag rozijntjes! Elke keer weer teleurgesteld als het doosje leeg is haha.

Verder krijgt ze als tussendoortje:
    - cracotte
    - soepstengel
    - rijstwafel
    - koekje
    - stukje kaas of worst
    - chips

Chips krijgt ze niet vaak.Misschien 1x per week.
    Koekje ook niet elke dag.

Wil ook nog wel eens ipv lunch een monkey platter maken.
    Allemaal verschillende hapjes in kleine hoeveelheden op een bord. Dan eet ze gerust een uur a anderhalf uur af en toe wat maar bord gaat altijd leeg haha. Dan krijgt ze niks meer tot aan het avond eten

Deel Deze Pagina