in haar eigen bedje slapen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lennylenn, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

WILT ZE GEWOON NIET!!!:x:(:(:(

onze kleine meid is nu 3 weken oud en vertikt het om in haar eigen bedje te slapen. ze slaapt overal behalve in haar bed! savonds slaapt ze bij ons maar ik slaap dan niet lekker..heel erg licht want stel je voor dat er iets gebeurd ofzo.
    ik heb van alles geprobeerd, wakker maar wel moe in haar bedje leggen
    een shirt van mij erbij leggen, inbakeren, even laten huilen, al ligt ze in een diepe slaap, zodra ik haar erin leg is ze wakker.

ik doe haar elke dag wel even in haar bedje maar het wilt niet helpen. wat kan ik hieraan doen? ik heb haar graag bij me hoor maar ik vind het belangrijk dat ze in haar bedje slaapt en niet bij ons. ze slaapt wel bij ons op de kamer.

ik weet het niet meer...wie helpt mij?

2. adi

adi Niet meer actief

Misschien is het bedje nog te groot? Heb je geen wieg?

3. lennylenn

nee we hebben geen wieg...geen plek voor.
    maar op ons bed, dat nog veel groter is slaapt ze wel heel goed....??

4. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja omdat ze jouw warmte voelt. Was hier ook zo, in haar eigen bedje wakker worden als je haar erin legt. Vervolgens bij je leggen en gelijk slapen..

Wij hebben haar bedje ook een tijdje bij ons in de kamer gehad, maar dat werkte niet echt. Toen we haar bedje op haar eigen kamer hebben gezet ging het veel beter. Maar dat was niet al met 3 weken, wel een stuk later.

5. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is een Co-sleeper misschien iets voor jullie ??
    Moet je maar even bij google intypen, ziet er wel handig uit.

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    de kinderwagenbak?? Is toch wat kleiner als zo'n groot ledikant. de kinderwagenbak kun je ook gewoon in het ledikantje zetten.

7. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Boaz wil ook absoluut niet in zijn eigen bedje slapen. Ook hij slaapt overal behalve in zijn bed. Heb nu een puckababy gekocht, ga dat morgen overdag maar eens proberen... Dus ik lees nog even mee voor tips en trucs :)

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    onze dochter wilde ook niet in haar bedje/wiegje slapen, overdag wel, maar s avonds niet, ze heeft gewoon lekker tussen ons in geslapen tot 2 en een halve maand, toe was ze er aan toe en mama ook om lekker in haar eigen bedje te slapen in haar eigen bedje, we hebben een duidelijk slaap ritueel eigen gemaakt, e het ging heel erg goed, eigenlijk vanzelf zonder problemen, ze had onze geborgeheid gewoon zo lang nodig.

Nu bij onze zoon 1 week oud, slaapt overdag heerlijk in zn wiegje en heeft tot nu toe snachts 1 nacht in zijn wiegje geslapen na elke voeding, de andere nachten lekker tusse ons in omdat hij niet in zijn wiegje wilde. Ook deze keer zien we wel hoe dat het loopt, hij geeft vazelf aan wanneer het niet meer nodig is. Op deze leeftijd kun je ze echt nog niet verwennen, ze willen graag papa en mama dicht bij zich hebben, en voor je het weet willen ze niet meer bij je liggen....:( begrijp wel dat je zelf graag lekker wilt slapen, misschien kun je het aankleedkussen en daarop de kleine tussen jullie in leggen, geeft je misschien een veiliger gevoel.
    Ons manneke ligt nu in mijn armen op de bank te slapen, heb sinds vandaag de cosibag ontvangen, is ee soort lavendel pitten kruikje, helpt goed tegen de krampjes en geeft een lekker warm en geborgen gevoel, misschien slaapt os manneke met dit wel zo in zijn wiegje, als dit zo is zal ik het even laten weten.

succes!

9. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Komt op een gegeven moment wel hoor, herken het erg met beide kids. Vooral de oudste heeft weken bij ons geslapen. Op een gegeven moment toch in eigen bed gedaan en steeds beetje wennen. Jongste slaapt nu sinds tijd goed in zijn eigen bed

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho heeft de eerste 4maanden van zijn leventje de vooravond bij mamma op haar buik doorgebracht, hij woonde daar onderhand hahaha. Ik kon hem niet in zijn eigen bed leggen, wat ik ook deed en wat ik ook bedacht. Alleen als ik hem bij me nam we lagen buik op buik viel hij in slaap. Zo rond een uurtje of 19 tot 23uur was altijd drama. En soms ook nog wel eerder dan 19uur, hoevaak ik wel niet hem op mijn armen gegeten heb! Ik kon amper de deur uit want hij ging echt niet slapen bij een ander, hij widle alleen mamma. Zelfs pappa was niet goed genoeg!

Hoe vermoeiend ik het ook vond, stiekum vond ik het HEERLIJK!!! Ik ging dan op de bank zitten, gaf hem lekker een fles en hij viel in slaap en zo zat ik dan lekker met hem te knuffelen tot aan 23uur, dan kreeg hij zijn laatste fles en daarbij viel hij in zo'n diepe slaap dat ik hem wel in zijn bedje kon leggen.

Maar goed, dat wilde je niet weten ;)
    Wat je ook kunt proberen is een warme kruik in haar bedje, zodat het lekker warm is als ze erin gaat. Ik sliep ook met een hydrofiel luier en als ik zijn bedje ging verschonen legde ik deze in zijn bed onder zijn hoofd. Ik sliep er echt een week mee ofsow zodat mijn luchtje er lekker goed in zat, daarna in zijn bedje en pakte ik weer een nieuwe voor bij mij in bed en zo ging dat weken achter elkaar hahah. Totdat hij doorkreeg dat het alleen maar mamma's luchtje was en niet mamma zelf ;)

En indd het voedingskussen om haar heen leggen, dan krijgt ze ook die geborgenheid. Ik heb dat ook een periode gedaan, want toen miste hij mama met de slaapjes overdag. Ik heb de hele zwangerschap met dat kussen geslapen dus ook daar zat mijn luchtje aan.

Ik snap dat het vermoeiend is de hele tijd zo'n baby bij je, maar ze is nog zo klein.... Tycho was een heel slechte slaper overdag, ik moest hem elke keer in slaap wiegen elk slaapje opnieuw en hij sliep overdag altijd maar kort en hij snapte niet dat hij nu een eigen persoontje was. Maar ze zitten 9maanden in je lekkere warme knusse buik, hoort jouw geluiden, jouw stem, voelt jouw bewegingen en dan INEENS komt er voor hun een aardverschuiving en zijn ze in een hele andere wereld.... Tycho heeft nu pas (9maanden) door dat het OK is om alleen in zijn eigen bedje te slapen, dat mamma er echt voor hem is als hij hem nodig heeft en dat hij echt niet alleen op de wereld is. De ene baby is daar makkelijker mee dan de andere... Ik zou zeggen ook al is het vermoeiend, neem je meisje bij je, laat weten dat je er bent en ok je hoeft echt niet bij elke kick te gaan kijken maar laat weten,voelen, horen dat je echt niet weg gaat!

Nu is die tijd voorbij en valt hij niet meer bij mij in slaap want de wereld is veel te leuk om te slapen ;) en als ik met mama knuffel dan kan ik lekker lol trappen hahaha. Nu gaat hij om 19uur naar bed zonder te huilen of wat dan ook en slaapt tot 6uur.
    xxxx

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Verwarm je het bedje nog voor met een kruik? Bij Ayla waren we daar op een gegeven moment al mee gestopt, omdat we dachten dat het niet meer nodig zou zijn. Maar toen wilde ze op een gegeven moment niet meer in haar wiegje slapen 's avonds en 's nachts (ze sliep toen overdag altijd nog beneden in de box of bij 1 van ons op schoot). Wij allen geprobeerd (dachten we), maar niks hoor, ze wilde niet. Tot mijn man ineens bedacht dat de overgang van lekker warm in onze armen naar het koude wiegje misschien wel te groot was. Dus wij de kruiken weer tevoorschijn gehaald en verdomd, ze ging lekker slapen in de wieg. Dusssss, als je dat nog niet geprobeerd heb misschien wel het proberen waard.

Oh, en wat je ook nog kan proberen: het bedje opmaken als een matrozenbedje Matrozenbedje, voor baby's die omhoogkruipen in bed. TinyNanny. Dat verkleint het bedje, zodat ze zich misschien niet zo verloren voelt in haar grote bed.

12. lennylenn

Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga ze zeer zeker uitproberen. Ze heeft vannacht wel even in haar bedje kunnen slapen maar het was van korte duur helaas. Maaaar het is een begin

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meis,

Hier ook hoor! Lynn slaapt alleen goed bij ons in bed en overdag bij mij in de draagdoek. Ze heeft een enorme mama-honger.
    Wij hebben dus zo'n co-sleeper en het is ideaal! Vannacht heb ik haar liggen gevoed (bv) in haar eigen bedje en ze sliep zo in. Hadden wij weer even de ruimte!

Maar ik snap je wel hoor, heb je eindelijk je bed terug omdat M. in zijn eigen bedje slaapt, heeft de kleine meid het plekje ingenomen! ;) Same here...

14. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend dat het niet gaat. Ik zou het in de gaten houden en eventueel kijken of er niets medisch is.

En anders: een wieg, is wat meer geborgen. Of anders een kinderwagenbak! :)

En anders: aan toe geven. Misschien heeft je kindje je aandacht, warmte, liefde, contact nodig.

Deel Deze Pagina