Baby 8 weken valt 's avonds niet in slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelein, 17 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Daarom laat ik hem s avonds de hele avond bij me liggen. Ik krijg helaas heel snel overproductie. Dus als ik eraan toegeef heb ik echt een probleem.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @Liva: ja dat zou een optie zijn, als ml niet vaak in het buitenland zou zitten :(. Ik geef bv dus dan moet ik sowieso beschikbaar zijn voor de voedingen s avonds.
    @KleineLai haha ik heb nog een kleintje dus weet dat deze echt extremer is ;). Ik laat hem nooit alleen, zeker niet als hij huilt. @Prettykitty jij ook zo’n buffel dus! Pittig he. Ik kan hem ook vaak amper houden zo sterk. Beuken met z’n armen op me, aan haren en kleren trekken pfff
    @Averlhach ik heb jouw blog een kleine 2 jaar geleden volgens mij ook gelezen toen onze dochter forse verborgen reflux bleek te hebben. Van haar weet ik ook dat artsen mega terughoudend zijn in het voorschrijven van zuurrremming vanwege de onbekende gevolgen voor een jong kindje.
    Osteopaat zou ik idd wel nog kunnen overwegen.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Pff heftig okk zeg :(. Ik laat hem ook niet alleen idd als hij zo is. Heb gisteravond continue z’n hand vastgehad en een hand ol z’n hoofdje gelegd.

4. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Maar als hij last heeft van reflux is dat blijven liggen natuurlijk heel rot voor hem, ook met jouw hand op z'n hoofd.

In de doek? En dan zelf een beetje half liggen?

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind medicatie zelf ook pas als laatste een mogelijke optie, vandaar dat ik eerst leefregels, dan prikkels minimaliseren, dan osteopaat en dan evt medicatie adviseer in jouw geval.
    Het is enorm verschillend per arts hoe deze er wel of niet in staat en of je medicatie voorgeschreven krijgt. Ik lees hier verhalen van moeders die naar een arts gaan en zonder leefregels, zonder enige aanpassing of controle wat verbeterd kan worden direct medicatie voor reflux krijgen. Terwijl een ander een volledig overstuur kindje heeft en alles al heeft geprobeerd en dit niet krijgt. En dat is jammer. Het 2e kindje doe je te kort en het 1e kindje eigenlijk ook.

En uiteindelijk moet je ook de afweging maken. Nu een ontstoken slokdarm of nu een normale slokdarm en medicatie.

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja haren trekken en mama krabben is hier favoriet. Echt hard ook he!
    Niet normaal! Hij woog ook ruim 4.2 kg bij de geboorte, dus met recht een buffel.
    Heb trouwens ook het idee dat hij zichzelf graag wakker houd, omdat meneer het liefst alles meemaakt wat er die dag gebeurd.

Lijkt me voor jou helemaal zwaar, je hebt natuurlijk nog een kindje waar je voor moet zorgen. Wat dat betreft heb ik geluk dat het ons eerste kindje is, kan ik de hele dag met hem Netflixen :o:

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    @Be Happy , waar lees je dat ze de fles geeft?
    Ze geeft borstvoeding.

TS, verlopen de voedingen wel oké? Drinkt ie rustig? Kan ie de melkstroom aan?

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @Zoe123 Ik geef idd bv ;)
    Tsr laat ik aflopen omdat die heftig is en ik veel melk heb. Als het erg gespannen voelt ( met name s ochtends als hij een paar uur geslapen heeft) dan kolf ik af. Ik doe ook blok voeden.
    @Prettykitty het is idd heel pittig. Vannacht ook, sliep ik eindelijk, roept dl om 2.30, die was dr knuffel kwijt :confused:
    Ze vind het ook niet altijd meer nodig om s middags te slapen dus extra slaap pakken is een uitdaging. Ze gaat 1-2 dagen in de week naar opa en oma. Kan ik bijtanken. Erg toch
    @Liva in de doek s nachts vind ik levensgevaarlijk...
    Ik had gisteravond niet het idee dat hij last had, maar dat is natuurlijk moeilijk. Hij huilt anders als hij pijn heeft. Daarbij lag hij op z’n buik en dan heeft hij eigenlijk geen of nauwelijks last.
    @Averlhach : ja dat is zeker waar. Ik was enorm gefrustreerd dat ik bij onze dochter niks kreeg. Zoveel last, alles eraan doen en meer, en nog... gelukkig is het bij haar als sneeuw voor de zon verdwenen toen ze een maand of 5 was ( overigens gaf ik toen nog geen vv).

Prettykitty vindt dit leuk.
  9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als een arts niet wil mee werken is dat inderdaad heel vervelend. Soms kan het werken om aan te geven dat je het echt heel graag wilt.
    Zo kreeg mijn oudste Nexium en mijn jongste ranitidine. Bij mijn jongste werkte het echt niet voldoende. De arts geloofde er niet in dat nexium beter zou werken dan ranitidine. Door mijn doorzettingsvermogen hebben we uiteindelijk nexium gekregen. En dat werkte veel beter :rolleyes:

Over je dochter en dat ze naar opa en oma gaat zodat jij kan bijtanken; vooral doen!!
    Deze periode is heel intensief en zolang opa en oma het geen probleem vinden, maak er vooral gebruik van. Over een tijdje zal de jongste hopelijk ook een beter ritme hebben en zal het niet meer nodig zijn.
    Geniet ervan dat het kan en aanvaard de hulp die je nodig hebt. Als jij voldoende rust krijgt ben je een betere, fijnere moeder voor alle 3.

madelein vindt dit leuk.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ohja dat is idd ook een goede, hier wilde schoonzus (zelf ook, inmiddels wat oudere, twee kids die vroeger uitdaging xxl waren) een nachtje oppassen en de oma's hadden onderling afgesproken om een nachtje te willen draaien zodat een van ons twee even kon bijslapen op andere locatie en daarna de ander. Ging hier met andere voeding ineens goed, dus was niet nodig maar als je t aanbod krijgt uit vertrouwde hoek en t kan met voeding etc, dan zeker niet afslaan! Gewoon 1 nachtje even jezelf, niet op continue callout staan, ongestoord slapen (dat is ook wennen). Voor een ander is t 1 pittige nacht maar dat valt echt te overzien.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik voel me altijd zo schuldig, alsof ik er 1 wegdoe. Opa en oma staan juist te springen, ze kan daar njet vaak genoeg zijn. Zelf vind ze het ook heerlijk daar.

Afspraak met osteopaat staat voor vrijdag volgende week. Schrok een beetje van de punten in deze folder http://www.stillness.nl/huilbaby.pdf. Alle punten behalve het meer dan 3 uur huilen herken ik in hem...

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het klinkt makkelijker, maar echt. Voel je niet schuldig. Uiteindelijk voor iedereen beter.

Verwacht geen wonderen de eerste behandeling van de osteopaat. Dat zal, als het goed is, ook uitgelegd worden. Bij ons hielpen de 3 of 4 behandelingen uiteindelijk echt wel, maar de eerste 2 zag ik weinig vooruitgang....

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Haha ja dat is idd makkelijker gezegd dan gedaan.

Nee ik ken het idd. Bij onze dochter zijn we er ook geweest. Dank voor al je tips!

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Het is de hele avond alweer drama :(.

Ik hoor de melk omhoog komen en hij huilt al 2 uur. Nu huilt hij ook anders dan gister, nu duidelijk pijn. Maat is vol voor ons. Morgen de huisarts bellen, dit kan zo niet langer.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ach gos. Sterkte vanavond en succes morgen...

16. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Die heb ik ook veel gebruikt. Later een 'my hummy' knuffel aangeschaft. Hebben we tot 6 maanden gebruikt. Ideaal.. nu als we ergens zijn en hij kan niet in slaap komen zet ik ook dat geluid op. Dan is hij zo vertrokken.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    De huisarts wil wel remmers voorschrijven maar dit overleggen met de ka. Ben bang dat die weer zal weigeren. Maar goed we horen het vanmiddag.
    Ze begon wel over indikken. Nu heb ij daar zelf over begrepen van de ka dat dit niet effectief is bij bv. Wat is jouw ervaring ermee?

18. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Mss stom maar zou je niet kunnen kijken wat die doet als je geen eiwitten eet? Ik bedoel reflux kramp dochter met eczeem mss heeft die wel last van koemelkeowitten? Iig valt te probere toch?

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zouden het niet heftige krampen zijn? Mijn eerste en derde dochter hadden hier ook heel veel last van, tot plusminus 12 weken. Ze konden ook heel heftig huilen, vooral 's avonds. Het enige wat werkte was ze tegen me aanklemmen (of evt. in een draagdoek) en dan heen en weer lopen of hobbelen. Meestal kwamen dan de boeren en windjes.

Ik dacht bij mijn jongste ook aan (verborgen) reflux maar uiteindelijk bleek dat het niet te zijn, omdat de pijn en onrust een uur of 1,5 uur na de voeding begon.

Je doet al aan blokvoeden, heel goed. Ik heb ook een enorme productie, hier kolfde ik niet af maar liet ik de eerste tsr weglopen in een doek. Zo kon ze makkelijker aanhappen en verslikte ze zich niet de hele tijd (verslikken: meer lucht : meer kramp).

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Is niet stom, maar ik ben zelf allergisch voor koemelk en hij krijgt dat dus niet binnen :)

@Nescio: ik denk dat hij last van beide heeft. Je hoort alleen de voeding echt omhoog komen af en toe en dan gaat hij krijsen.

Krijgen ranitidine voor hem, kijken wat dat doet. Hopelijk kan de osteopaat dan wat met de krampjes. Heb ook tegen de ha gezegd dat het een combi van beiden is volgens mij, ook omdat hij soms dagen amper poept. Ze willen kijken wat dit doet, dat weinige poepen kan namelijk ook gewoon bij bv passen.

Deel Deze Pagina