Wat fijn dat het beter gaat! Herkenbaar van dat meteen oppakken. Ik deed dat ook, want vriend slaapt overdag en werkt 's nachts, dus ik wilde niet dat hij wakker werd van haar. Maar daarmee had ik dr ontzettend overprikkeld en huilde ze 10-12 uur per dag. Tijdens een week vrij van vriend toen ze 2 maanden was, hebben we dr eens niet meteen opgepakt. Binnen een dag een ander kind! Die pruttelde en huilde gewoon vaak bij het in slaap vallen. Als ze echt overstuur was, pakten we dr wel op natuurlijk. Ik kan me dat gevoel van er doorheen zitten nog zo goed herinneren! Het was gewoon heel zwaar. Ik voelde me een falende moeder. Goed dat je naar een psycholoog gaat. Sterkte!
Wat een snelle verbetering! En goed dat je die stappen ondernomen hebt. Veel succes bij de psycholoog. En geniet bovenal van de grote stappen die je kindje maakt. Dat geeft vast vertrouwen of niet?
Sorry, druk Inmiddels gaat het heel goed met T. Hij mag niet meer aan de borst helaas, dus kolf fulltime. Elke 4 uur een fles, zodat voeding goed kan ‘zakken. Hij zit aan de nutriton, hier reageren zijn darmen op de een of andere manier minder heftig op dan pure jbpm. Daarnaast krijgt hij forlax om te voorkomen dat hij weer obstipatie krijgt. Sinds gisteren krijgt hij ook nexium, omdat hij ondanks het indikken last bleef houden van zuur wat hem pijn deed. We hebben wel een hele heftige week achter de rug. Ik heb helaas toe moeten geven dat mijn band met T heel kwetsbaar js geworden door alle ellende die we meegemaakt hebben. En daar voel ik me enorm rot en schuldig over. En de bv was eigenlijk mijn laatste positieve lijntje met hem, en die is nu ook doorgeknipt. Dat vond ik echt heel heftig. Ben een paar dagen door een goed diep dal gegaan Maar het doet me super goed om te zien hoe goed hij reageert op deze manier van voeden en alle medicatie en toestanden. Dus we zullen onze momentjes op andere momenten moeten leren pakken. Dat komt goed. We worden intensief begeleid door pedagogen en een kinderpsychologe. Super fijne mensen allemaal. Maandag komt de lk meekijken als t wel weer een voeding uit de borst drinkt, om te kijken of daar nog wat winst te behalen valt. Maar vrees van niet, want m’n melk komt gewoon te snel voor hem. Met kolven ook, alle melk komt eigenlijk in de eerste 4-5 minuten, daarna stopt het. En dat kan hij gewoon niet verwerken, ook al laat ik tsr aflopen etc. Verder zijn ze bezig geweest met het leren te troosten terwijl hij nog ligt, en hem gerust stellen als hij na 1 slaapcyclys wakker wordt ( dan werd ie vaak huilend wakker). Dat gaat echt al stukken beter. Er is zoveel meer rust in het mannetje gekomen. Dat is zo fijn om te zien! Hopelijk is alles halverwege komende week zo op de rit dat hij mee naar huis mag.
Ik ken je niet en het is misschien niets waard, maar ik ben echt trots op je! Je bent een geweldige moeder. Heel fijn dat het beter gaat met T. Knuffel hem wanneer je kan, ook zonder borstvoeding kan je nog een goede band opbouwen. Soms gaat dat moeilijker, zeker na een zware periode. Geef niet op en voel je er niet schuldig over, je doet het beste dat je kan doen voor je kind!
Wat een heftige periode gaan jullie door. Jullie doen het allemaal super goed! En fijn ook dat jullie zo nauw zijn met het zorgteam! Hopelijk snel een tevreden mannetje mee naar huis!
Wat lief van jullie. Zo voelt het niet altijd. Al moet ik zeggen dat het wel wat beter gaat. Het gevoel van falen heeft niet meer de overhand. Helaas was hij gisteravond weer erg onrustig. Zelfde als thuis. Huilen, gillen, en doodongelukkig. En weer urenlang niet geslapen. Beetje lastig maar wel fijn dat her hier gebeurd. Alleen weten ze ook niet goed waarom hij dit doet
Jeetje zeg wat heftig allemaal!! Gelukkig heeft hij jou als moeder, t komt echt goed hoor!! Zijn jullie inmiddels thuis of nog in t ZH? Hoe gaat t nu?
Ik vind het allemaal heel knap van je! Vooral dat je stappen hebt gezet die je van tevoren misschien niet voor ogen had, zoals stoppen met live voeden en indikken. Maar dat je het toch een kans gaf, en dat je ziet dat je zoontje er baat bij heeft, en dat maakt je een topmoeder! Ik heb maar bij 1 van mijn 3 kinderen een succesvolle bv periode gehad, daar heb ik ontzettend van genoten, maar ik heb met hem echt geen andere band dan met de andere 2. Het is logisch dat jullie band nu kwetsbaar is. Geef het gewoon de tijd, het komt echt wel. Heel veel succes
Dikke knuffel aan mama (en papa). Je doet t top ookal voel je je misschien soms niet zo, je bent er voor de kleine en doet alles wat er in je kunnen ligt en meer dan je wellicht zelf ooit verwacht had. Dus vlak jezelf niet uit en kijk eens eerlijk naar jezelf als je in een dip zit en zie wat voor een leeuwin je bent. Vergeet ook niet, je bent echt de enige niet die zich onzeker of schuldig voelt richting die kleine. Dat ligt niet aan jou, daarvoor heb je teveel lotgenoten alleen al hier zitten. Bij jullie ligt het misschien weer wat anders maar vanuit mijn ervaring: je zit nu in een loodzware periode, zodra dat stabiliseert en je kleine minder onrust heeft, eten lekker loopt en straks uitgerust uit slaapjes komt zal je zien dat je band stiekem hardstikke goed is alleen nu heb je enorme kopzorgen en hangt daar een donkere wolk omheen. Die wolken verdwijnen als je straks met je slaperige hoofd, met je haar ala coupe del orkaan, in je pyjama of onesie en konijnensloffen door dol enthousiasme wordt opgewacht door je uitgeslapen ukkie die niks mooier vindt dan jou ongeacht of je felgekleurde konijnensloffen wel of niet vloeken met die oversized onesie. Dat klinkt voor nu misschien nog ver weg, of allicht zit je in dezelfde modus als ik toen "eerst zien dan geloven" maar het komt. Misschien alleen niet met die felgekleurde konijnensloffen. Hier kwam genieten ook pas later, toen de opstartherrie door voeding stabiel was en er een soort ritme ontstond.
Lief allemaal! Drukke en chaotische tijd, was helemaal vergeten wat te schrijven hier We zijn sinds woensdagmiddag thuis! 1.5 week ziekenhuis gehad. Het gaat echt stukken beter. Het duurde een tijd voor ze de juiste verhouding nutriton/forlax/nexium hadden gevonden. Er bleef in het zh wel wat rest onrust over. Ik heb dinsdag gevraagd of ze dachten daar nog winst te kunnen behalen, en dat dachten ze eigenlijk niet. Dus dan lekker naar huis Heerlijk weer met z’n vieren en niet dagen en nachten doorhalen in een zh met z’n tweetjes. Het gaat echt super goed. Ik kolf alles en hij mag inmiddels 1-2x per dag aan de borst Wel met een flesje van 50 met nutriton erin, maar dat heb ik er voor over! Ik heb een mega dip in productie gehad tijdens de opname. Maar nu inmiddels 8 flesjes in de vriezer staan dus gaat goed . Het kolven is wel gedoe maar we hopen met z’n allen dat hij over 2-3 mnd weer volledig aan de borst kan. Thuis volgen we een heel strak ritme. En dat gaat eigenlijk super. Moet wel zeggen dat dit met name zo goed gaat omdat we nog samen thuis zijn. Ik heb nog vrij tot juli en ml heeft zich ziek gemeld, die trekt het allemaal even heel slecht ( ook de moeilijke en spannende zwangerschap speelt hierin mee natuurlijk). Dus dat zorgt ervoor dat er altijd 1 iemand is die zich op hem kan focussen terwijl de ander met dl bezig kan zijn. Zijn probleem zit hem name in het wakker schieten na 1 slaapcyclus. Het gaat al heel goed, vaak valt hij zelf weer in slaap. Maar soms heeft hij wat hulp van ons nodig. We hebben goede hoop dat dit steeds makkelijker zal gaan.
Ik vind het heel knap wat jullie hebben gedaan en wat een verbetering zeg! Hopelijk gaat het snel beter met jou en je man. Mag ii vragen welke tips jullie allemaal hebben gehad? Hoe troost je hem na 1 slaapcyclus bijvoorbeeld?
Moet zeggen dat de reflux zijn grootste probleem was denk ik. De rest is daardoor gewoon compleet ontregeld geraakt. Zelfs nu merk je dat hij een soort van bang is voor omhoog komende voeding. Je ziet hem schrikken. Ventje heeft gewoon veel pijn gehad We troosten hem in bed. Dus in plaats van oppakken knuffelen we hem in bed en zeggen daarbij dat het goed is en hij verder mag slapen. Als hij echt overstuur is pakken we hem wel en troosten hem. Leggen hem dan gelijk terug als hij weer rustig is. Verder geven we ‘diepe’ druk op z’n lijfje als hij onrustig is. Dus een beetje zachtjes op hem ‘leunen’ als het ware zodat hij een geborgen gevoel krijgt. Soort van inbaker idee Dat werkt voor hem, maar is ook voor ieder kindje anders volgens mij