Onze dochter nu vier maanden oud is 66,5 cm en weegt 6930 gram kortom ze doet het prima. Ze mag 5 * 180/6 per dag hebben. Haar vier flessen overdag drinkt ze niet altijd leeg maar vooral de avondfles van 22.00 is een ramp, als ze al 100 cc drinkt zijn we blij. En het wakker maken echt vreselijk ze slaapt dan zo vast ik vind het gewoon zielig. Gisteren bij het CB vonden ze dat ze haar 5 flessen moest blijven behouden hier ben ik het op zich wel mee eens ware het niet dat ze van de laatste fles haar 180 NOOIT drinkt we zijn al blij met 120. Nu ben ik zelf toch aan het twijfelen om over te gaan naar 4. Of iemand andere tips?
Voor de hoeveelheid voeding hoeven we het niet te doen, ze drinkt 's avonds zo weinig dat kan ik nog wel verdelen over de flessen overdag.
Die cb's toch. Vraag me regelmatig af of ze zelf wel weten waar ze het over hebben. Je mag met 4 maanden of 6 kilo over naar 4 flessen. Je hoeft de andere flessen niet op te hogen, alleen als je merkt dat je kindje er behoefte aan heeft, maar 4 keer 180+6 is voldoende.
Als je kindje gewoon goed groeit en het verder goed doet, mag je inderdaad gerust over naar 4 flessen hoor. Dat gezeur altijd met die cb's. De 1 zegt dit, de ander dat. Er zijn zelfs cb's die het prima vinden dat kindjes van 2 1/2 maand over gaan naar 4 flessen.... Kijk naar je kindje. Je ziet zelf al dat die laatste fles eigenlijk niet meer gewaardeert wordt, nou, lekker laten dan. Probeer eerst 4 flessen van 180+6, mocht ze aangeven meer trek te hebben, dan kun je er een paar of allemaal ophogen naar 210+7...
Wij hebben met 4 maanden de 5e fles ook laten schieten. Wij moeste ons zoontje ook altijd wakker maken, al dronk hij dan wel zn hele fles leeg... maar gewoon eens proberen! Hier ging het doorslapen direct goed! Van 19-7 ongeveer!
We zijn het nu twee dagen aan het proberen, maar oh oh oh wat drinkt ze slecht alsof ze het met opzet doet haha. Doordat ze zo weinig drinkt komen we 's avond vrij vroeg uit met de laatste fles zo rond 19.00 we hebben het wel wat kunnen rekken door tussentijds nog een fruithapje aan te bieden. Ik moet zeggen dat het met die 4 flessen (op het slechte drinken na) best goed gaat. Ze is tevreden en het arme kind hoeft het 's avonds niet meer uit haar slaap gehaald te worden.
Mss heeft ze ook wel een sprong. De meeste kindjes hebben zo rond de 3 maanden een enorme drinkdip (sprongetje). Ik weet of jou meisje het rond die tijd heeft gehad of dat het bij haar gewoon wat later gebeurt. Zo'n dip kan een paar dagen, maar ook gerust 2 weken aanhouden. Even aankijken, zolang ze het goed blijft doen is er geen reden voor ongerustheid. Mocht je toch gaan twijfelen, dan kun je altijd nog even contact opnemen met het cb of je huisarts....
@mamavanukkie, ze heeft de fase 2 speen van de Dr.Brown fles en als ze normaal doordrinkt doet ze gewoon een kleine 20 min. over de fles, vrij normaal toch? Ik denk inderdaad dat ze in een sprongetje zit. Het is nooit zo'n grote eter geweest dus daar merken we het dan het eerste aan. Ze doet het verder prima, ze is vrolijk as usual slaapt, ondanks het missen van haar fles om 22.00, heerlijk door. We kijken het maar even aan anders kunnen we inderdaad altijd nog met het CB bellen