baby 8 weken... weinig/geen ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door giebel, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Zijn er meer met dit probleem? Mijn zoontje krijgt BV. Ik ben 's ochtends de hele tijd met hem bezig, vaak tot een uur of 13/14. Hij slaapt meestal 's middags 1 keer wel een blok van 3 of 4 uur, maar de rest van de dag niet. Behalve bij mij op de schouder... Hij vermaakt zich niet zo lang alleen in de box dus ben ik de hele tijd met hem bezig. Knuffelen, maar weer aanleggen, hij sukkelt weer in slaap, wegleggen maar wordt dan toch weer wakker... Het lijkt alsof hij gewoon graag bij mij wil zijn. Snap ik wel. En juist 's nachts gaat het supergoed.Dan laat hij zich wel in zijn bed leggen en slaapt 2 keer 3 of 4 (soms 5 of 6) uur door en komt dus maar 1 keer 's nachts. Dat is natuurlijk superfijn.

Ik zie er alleen enorm tegenop hem bij een oppas achter te laten (opa / oma passen op als ik weer moet werken). Ik kan hem wel steeds een beetje aanleggen, maar dat kunnen zij niet. Ik wil graag een schema meegeven maar dat heb ik nog totaal niet met hem. Wat lastig. Wie herkent dit?

Ik heb van alles geprobeerd, boven laten slapen (niet in lawaai) en ook steeds wakker wegleggen, maar na 10 minuutjes om zich heen kijken gaat hij dan weer huilen. Even laten huilen werkt ook niet. Ik vind het best wel lastig. Ik vind het zelf niet erg, maar hoe lossen opa en oma dit straks op???

2. groenvlindertje

groenvlindertje Actief lid

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Je verhaal is heel herkenbaar. Mijn zoontje is wel iets jonger, een dikke 6 weken, maar heeft ook totaal geen ritme. Als hij bij me is, is alles goed en slaapt hij ook goed. Maar als ik hem alleen laat begint hij te huilen. Laten huilen is ook hier niet de oplossing. Ik leg hem ook heel vaak aan, maar dit is na een tijdje ook wel vervelend. Heel de voormiddag ben ik net als jou dan ook met hem bezig. In de namiddag is er soms een slaapmoment van 1-2u.
    Spijtig genoeg slaapt hij ook 's nachts niet altijd in zo'n grote blokken, dus begin redelijk vermoeid te geraken. De vroedvrouw vertelde me dat dit allemaal wel in orde zou komen en hij vroeg of laat wel een vast ritme zou krijgen en makkelijk alleen 'bezig' kan zijn. Maar we zullen zien.

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Herkenbaar hoor! Heb met beide kindjes heel wat rondgelopen en aangemodderd met de bv...Maar geloif me! Het komt vanzelf goed ;) rond 12 weken sliep Mees ineens wel in bed, kon hem zelfs wakker wegleggen! Ookal geloof je nu waarschijnlijk niet dat het gaat lukken (had ik ook toen) het komt ;)

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hier ook herkenning :) vanaf 4 maanden is er bij ons echt een duidelijk ritme gekomen. Hij ging met 3 maanden naar de opvang en zij waren niet verbaasd dat er geen ritme is. Volgens hen is dat gemiddeld pas rond de 6 maanden. Het grappige is wel dat een kindje het in een andere omgeving heel anders kan doen. Zo valt hij thuis nooit zomaar tijdens het spelen in slaap en daar dus wel. Dus ik zou je niet teveel zorgen maken.

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb ook niet echt ritme met mijn dochter van 8 weken. Ik heb wel vaste voedingstijden (fles) ik probeer haar 2x in bed te laten slapen. En verder op de arm of in de maxicosi. Maar zij is verder wel tevreden of slaapt lekker bij mij als ze echt niet wil slapen in bed. Bij mijn zoon duurde het ook een maand of 3/4 voor er ritme in kwam. Overdag maakt me niet zoveel uit. Maar s avonds va half 8 gaat ze haar bed in, ook daar hebben we wat mee geoefend va 4 weken en een duidelijk ritueel bij ingevoerd. Ook baker ik haar net als mijn zoon in.

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Je kindje is nog wel heel jong om een ritme te hebben. Dat komt echt vanzelf. Het is voor nu alleen maar goed dat je hem zeer regelmatig aanlegt. Dit zal je productie echt goed doen. Oppas/opa,oma/ papa...zij zullen allemaal hun eigen manier moeten vinden om jullie kindje in slaap of rustig te krijgen. Maar ook dat komt goed! Misschien is een draagdoek of ergonomische draagzak een idee. Hier ging oma rustig 2 uur wandelen ;).

7. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wilde dochter ook alleen maar op m'n arm slapen en zodra ik haar weg legde ging ze huilen. De eerste weken heb ik het zo gelaten omdat ik het belangrijker vond dat ze sliep maar het is wel erg vermoeiend :( S nachts sliep ze wel goed al kwam ze uiteraard wel voor een fles. Vanaf 6 weken ben ik begonnen met rust en regelmaat. Omdat ik de slaapsignalen moeilijk kan vinden bij onze dochter, laat ik haar max anderhalf uur wakker en dan moet ze weer naar bed. Luier, fles, knuffelen, spelen in de box, puckababy aan, speentje erin (zuigen werkt slaapverwekkend bij onze dochter), even wandelen/wiegen en dan naar bed. Ik leg haar slaperig maar nog wel wakker in bed zodat ze zelf leert in slaap te vallen. Ik ben nu 2 weken bezig en het gaat super :) Uiteraard zit er weleens een dag tussen dat het even tegen zit. Ik kan haar nu zelfs met haar ogen wagenwijd open in bed leggen en ze valt in slaap. Ze weet wat ze kan verwachten omdat het elke dag, heel de dag hetzelfde gaat. Als ik haar wel hoor rommelen dan ga ik even terug om haar het speentje te geven, zodra ze huilt dan pak ik haar wel uit bed maar ze gaat uiteindeljk wel terug ;) Wat een verademing ik heb weer tijd voor het huishouden en voor mezelf!

8. unknowable

unknowable Niet meer actief

Helemaal herkenbaar en weet, 't komt vanzelf goed :)

Nu even door de zure appel heen bijten, maar je babietje heeft die aandacht gewoon nodig! ;)

9. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit klinkt herkenbaar! Mijn zoontje is nu bijna vier weken en ik zit ook hele dagen met het mannetje op mijn arm. 's nachts gaat het super, overdag slaapt hij nauwelijks, alleen dus bij mij. Ik heb geen handen vrij en krijg soms niet eens (tenzij met huilende baby op de achtergrond) de kans om ontbijt voor mezelf te maken!

Wat jij nu hebt toegepast wil ik straks ook gaan doen... heb je nog tips?

10. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik weet niet wat me overkomt, mijn zoontje slaapt al voor de 2e keer vandaag een langer stuk in zijn bed. Vanmorgen 3 kwartier (met speen, waar ik eigenlijk niet voor ben, in rustig gekregen en zo in slaap gevallen). En daarna vanmiddag weggelegd wakker maar moe en in slaap gevallen. Hij huilde wel even maar ik was met mijn dochter bezig en voor ik bij hem was, sliep hij ook alweer...

Zal de 8 weken dan echt de ommekeer zijn? Of ik heb een mazzeldag. Jammer dat mijn dochter dan nu weer niet wil slapen, maar daar zal ik wel aan moeten wennen denk ik. Daar zal het middagslaapje wel snel gebeurd zijn... ik wacht af hoe het verder gaat. Ik geloof ook best dat het goed komt.

Ik twijfel alleen wel erg wat ik met de bv moet doen. Ik vind het heel mooi maar het kost ook heel veel tijd. Ik ga morgen naar het CB voor prikjes en zal dit dan bespreken... Bedankt iig voor jullie verhalen en adviezen!

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Top dat het vandaag beter gaat! !
    Wat geld voor bovenstaande, geld ook voor de borstvoeding. Zo rond de 8 weken stoppen veel moeders. Jammer, want dan heb je eigenlijk alleen de vaak vermoeiende eerste periode gehad.
    Want je zal zien, ook wat betreft de bv
    zal het steeds makkelijker worden! Je begint een ritme te krijgen, de voedingen gaan sneller. Aanleggen,drinken,klaar.

Zonder ze allemaal over 1 kam te scheren, denk ik dat ik wel een vermoeden heb wat ze jou gaan adviseren.

12. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh die tijd heb ik ook gehad, niet kunnen douchen en eten :( Tips? Eigenlijk alleen dat je hem echt op tijd naar bed moet brengen. Als je te laat bent dan is hij waarschijnlijk over z'n slaap heen en dan wordt het alleen maar moeilijker. En een oververmoeide baby gaat jengelen en huilen :( Dat ging hier ook vaak fout omdat onze dochter er dus nooit moe uit ziet. Ze blijft heel actief terwijl ze weldegelijk moe is. Ik hou dus gewoon een tijd aan... Wordt ze bv 15:00 wakker en krijgt ze 15:30 de fles dan doe ik 16:15 haar slaapzak aan. Heb ik nog 15 min om met haar te lopen/wiegen, binnen die tijd is ze slaperig genoeg om haar in bed te leggen. Slaperig maar nog wel wakker in bed leggen leert ze zelf in slaap te vallen, ook dat moeten baby's leren ;) Omdat jouw zoontje nog zo jong is zal zijn wakkere tijd wel wat korter zijn... Mijn dochter kan nu ook al 2 uur wakker zijn zonder dat ik in de problemen kom dat ze over haar slaap heen is... Ik heb iig een andere baby ervoor terug gekregen sinds ik het op deze manier aanpak :)

Deel Deze Pagina