Mijn dochter van 10 weken komt meestal lastig in slaap en wordt snel wakker. Als ze eenmaal diep genoeg slaapt, gaat het goed. Wat ik lastig vind, is dat ze dan vaak nog slaapt tegen de tijd dat ze weer voeding moet. Op zich wil ik haar best laten slapen, maar uiteraard schuift het hele schema dan op (vooral vervelend voor de laatste en eerste voeding). Over een paar dagen moet ik weer gaan werken en zal ze dus ook naar de kinderopvang gaan. Toch maar op tijd wakker maken??
Ik deed het wel. Legde hen op vaste tijden op bed...na een week of 4/5 bleek wanneer ze ongeveer moe werden. Als ze een half uur voor voedingstijd in slaap vielen liet ik het hooguit een half uurtje uitlopen maar dan maakte ik ze wakker. Na een paar dagen kregen zij dus ook dit ritme en vielen sneller in slaap en sliepen vaak van voeding tot voeding.
Ik liet de voedingstijd over het algemeen max een half uur uitlopen. Een hele enkele keer tot een uur... maar dan waren ze ook echt in "coma" en gewoon niet wakker te krijgen. Schuiven met voedingstijden en ritme/programma hoort er helaas gewoon bij. Idd lastig met werken en KDV, maar wanneer jij bij het brengen aangeeft wanneer je kindje gedronken heeft, dan weten zij verder voldoende qua verdere planning die dag.
Ik zou het gewoon lekker laten gaan, ik vind lekker slapen veel belangrijker dan het volgen van een schema. Op de kinderopvang zullen ze bij zo'n jonge baby er ook heus wel rekening mee houden dat die nog niet in het schema meedraait. Het is ook maar de vraag of je kindje iets drinkt als je haar wakker maakt. Ik heb wel eens geprobeerd om mijn dochter wakker te maken voor een voeding, maar dan draait ze gewoon haar hoofd weg en slaapt lekker verder.
heb ze hier nooit wakker gemaakt voor een voeding zodra ze weer op gewicht waren. En nu wisselt het overdag heel erg hoelaat en hoevaak ze komt maar gaat toch al dik 2 weken rond 21.30 savonds slapen. ik zou dr laten slapen
Ik liet ze slapen. Leek lastig met de laatste voeding, maar dat viel best mee. Laatst voeding was om 19 en dat bleef zo, dan dronken ze maar iets minder als ze nog te vol zaten. Beide dames sliepen snel door (1e met 10 weken van 19 - 6 en de 2e deed dat met 13 weken).
Laatste voeding is bij ons nog omstreeks 23.00u. Hoe weet je eigenlijk dat die kan komen te vervallen??
Die laatste komt meestal te vervallen als ze of die fles niet meer drinken of de ochtend fles niet meer willen.