Welk speelgoed bij 6 weken oude baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Twinkle81, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Onze dochter raakt op het moment snel verveeld. Verhaaltjes vindt ze helemaal fantastisch, liedjes zingen ook en de mobiel boven de box is helemaal het einde. Ik wil dat alleen niet te lang achter elkaar doen ivm overprikkelen maar de mobiel is het enige wat ze kan doen en waarbij ik even mijn handen vrij heb. Ze slaapt verder prima. Ze vindt het heerlijk op schoot of tegen mij aan, maar ook in haar bedje gaat slapen gewoon goed dus ze is niet oververmoeid denk ik. Slapen dieet ze ook heel regelmatig en de nachten slaapt ze goed door.
    Ik weet dat een mobiel pas interessant zou zijn als een kindje 3 maanden is, maar ze toonde bij 2 weken al interesse in de beweging. De laatste week wordt ze helemaal vrolijk en maakt pretgeluiden als hij aan is. Sterker nog, ze gaat soms huilen in de box tot we hem aanzetten!
    Weten jullie nog met welk speelgoed jullie 6 weken oude baby zich vermaakte? Bijvoorbeeld een wipstoel oid? Knisperboekjes en zo werkt nog niet omdat ze ze nog niet vast kan pakken. Knuffels zijn leuk om naar te kijken en als ik er geluidjes bij maak en de zachte stof langs haar hand of gezicht haal is het helemaal leuk. Hopelijk geeft dat een beetje indruk in wat ze wel en niet kan.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou zeggen geen speelgoed. Is nergens voor nodig voor zulk klein kindje. Vervelen doen ze allemaal maar dat hoort bij proces: wereld herkennen, zich vermaken zelf en ook soms saai hebben.
    Wat je al heb is voldoende. Je kan nog speelmat kijken met bogen: skiphop hebben we. Diverse mogelijkheden.
    We hebben wipstoel nunapep maar pas vanaf mnd 6 vond ze dat leuk en erna tot nu toe haar favo plekje op te relaxen.

3. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Misschien een babygym om onder te liggen?

4. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Speelgoed niet. Misschien wat vaker op de buik leggen kan gelijk het nekje getraint worden en bekijkt ze de wereld weer eens anders...

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Misschien iets met een wit/zwart/rood contrast of patroon? Het schijnt dat jonge baby's die contrasten goed kunnen onderscheiden (Natur-elle kijkboekje - Hip & Hot - blogazine). Ik legde bijvoorbeeld een kleine zebra naast of voor (bij buikligging) mijn zoontje, daar zat hij dan met grote ogen naar te kijken. Mocht je echt speelgoed willen, dan is de Oball bal of Oball rattle een idee. Baby's kunnen deze bal al heel vroeg vastpakken.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Speelgoed bij 6 weken?

Als je iets wilt geven: het enige dat ik kan bedenken zijn van die rammel/belletjes-dingen die je om de polsen of enkels kunt doen met klittenband. Je hebt ook sokjes met rammeldingen erin.

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier spelboog, rammelsokjes, paar kleine speeltjes met verschillende materialen, knisperdingen enzo, een muziekdoosje aan de box geknoopt etc. Verder zette ik ook regelmatig dingen neer voor haar om naar te kijken. B.v. een paar mooi gekleurde flessen in de zon op de vensterbank. Of box bij het raam als er veel vogels buiten waren.

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Dl is 4 maanden en nog steeds geen interesse in speelgoed. Wat dl altijd leuk vond was in de trip Trapp met baby inzet, hierop hadden we een kleurige boog en kijken maar.

9. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    hier was de Lamaze vuurvlieg een hit, 1e om naar te kijken (door de vele kleurtjes) en later om aan te raken (vooral door knisper)

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    babygym!

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Boxboekje met zwart/wit patronen. Op die leeftijd zijn ze erg geinteresseerd in contrasten. Verder hebben ze echt nog weinig aan speelgoed hoor. Vanaf een maand of 2/3 is een babygym leuk en zodra ze dingetjes vast gaan pakken (ook rond die tijd ) zijn die knisperdingetjes erg leuk of een zachte rammelaar of knuffeltje.

Pas met een maand of 4 gaan ze gericht dingetjes grijpen.

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje had toen ook nog geen echte interesse in speelgoed. Later steeds meer en nu vind die veel dingen prachtig , eerst al zijn speeltjes in zijn mond , nu zit hij heel aandachtig alles aan te raken en te kijken. Hij heeft een bal met een spiegeltje erin en allemaal kleine figuurtjes eraan van verschillende kleuren en materialen. Echt alles raakt die stuk voor stuk aan.
    Maar dit is echt pas rond de 4 maanden gekomen en sinds paar weken eigenlijk écht interessant

13. Hier had ze op die leeftijd ook echt nog geen interesse in speelgoed.. Als je dan toch iets wil doen, zou ik hooguit voor een muziekmobiel gaan. Meer dan kijken, kunnen ze toch nog niet.

Nu ze 4 maanden is, maakt het haar ook weinig uit wat het is. Als ze het maar in haar mond kan stoppen. Haar muziekmobiel en vlinder die aan de maxi-cosi hangt, vindt ze wel heel interessant om te bekijken, maar als ze daar bij zou kunnen, zouden ook die in haar mond verdwijnen :D

14. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Wij hadden aan de box boekje hangen met zwart en wit dat vond die heel interessant en de muziekmobiel in de box.
    Verder echt spelen nog niet echf,soms kroelen met een knuffel

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Onze zoon lag met 6 weken oud echt vol interesse onder de mobile en de babygym. Bij de mobile zag je dat hoofdje helemaal meedraaien met het poppetje dat hij dan volgde. Kon hij ook behoorlijk lang volhouden. Het is wel een hele relaxte goedzak die niet snel overprikkeld is, moet ik erbij zeggen :D

16. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben echt heel blij met mijn rainforest speelkleed. die vind hij al een tijdje prachtig. Voornamelijk de lichtjes, hij begint er nu pas echt mee te spelen maar toch.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier vond hij het vanaf toen inderdaad ook leuk om op het speelkleed met speelboog te liggen.
    Ook zijn speeltje aan de maxi cosi begon hij toen interessant te vinden, kon er nog niks mee, maar keek er wel aandachtig naar.
    En hier inderdaad ook een wipstoeltje met een speelboog eroverheen, vond hij ook interessant.

18. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Muziekmobiel idd en rond 8 weken vond ze de boxspiraal wel heel leuk!

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wat een verschillen zeg! We hebben nu een pluchen bal van woezel en pip in de box gelegd. Daar zit een belletje in en ze heeft heel goed door dat het geluid maakt als ze haar arm beweegt. Een groot succes! Binnenkort zal ik ook eens op zoek gaan naar een babygym. Daar zal ze vast ook heel veel plezier aan beleven!

20. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Elk kindje is anders.. Mijn zoontje vond onderstaand Nijntje rekje leuk met 5-6 weken.. In het midden is een spiegeltje dat bovendien geluid maakt als je er aan komt.

Deel Deze Pagina