Hallo, Mijn dochter is bijna 6 maanden. Ik werk 3,5 dag, op deze dagen kolf ik en de rest drinkt ze altijd live. Ze heeft tot nu toe alleen nog maar borstvoeding gekregen. Ze drinkt om de 4 uur, ook nog 's nachts. Laatste paar dagen lijkt het of ik te weinig melk heb in de avond. Ze drinkt dan onrustig en laat vaak los. Op bed valt ze niet zelf in slaap en wilt alleen maar drinken. Mijn borsten voelen ook erg leeg. Zou het kunnen betekenen dat mijn productie achteruit loopt of is ze gewoon toe aan fruithapjes? Het liefst zou ik geen flesvoeding willen geven. Herkend iemand dit? Of heeft iemand misschien tips? Zou het erg jammer vinden als ik moest stoppen met borstvoeding.
Ik weet niet waardoor ze vaker/meer wil drinken (regeldagen? verkoudheid? 'gewoon' mamahonger?), maar waarschijnlijk is het op te lossen door haar gewoon vaker aan te leggen. Ik weet niet meer of wij ook zo'n periode hadden rond de 6 maand, maar nu heeft mijn dochter het iig ook. Overdag eet ze heel veel, maar qua bv lijkt ze 's avonds onverzadigbaar. Vaak aanleggen werkt, ze slaapt nu als een roosje!
Hier toevallig ook een paar dagen gehad. Ik gooi het op een combie hihi. Fase, tandjes en mamahonger haha.
Mijn meisje drinkt ook nog steeds om de 4 uur ook 's nachts. Zit ook te denken aan bijvoeding, maar wil eigenlijk wachten tot de 6mnd. Misschien kun je een papfles maken van afgekolfde melk en pap-poeder?
Nog 's nachts drinken is heel normaal hoor en hoeft niets te zeggen over wel of geen honger hebben. Mijn dochtertje at met 1,5 jaar als een bootwerker, maar dronk 's nachts zo nog 2 keer. Bijvoeden zou je kunnen gaan doen, een weekje eerder of later zal niet zoveel uitmaken lijkt mij, houdt er wel rekening mee dat je kindje in het begin echt nog niet zovee eet hoor. Pap zou ik zelf niet doen, ten eerste binden de meeste papsoorten niet met bv en wat een gedoe om dat te doen zeg, eerst kolven en dan een flesje, kun je net zo goed 2 keer aanleggen. hetzelfde aantal calorien en minder moeite.
Dat zou allemaal het geval kunnen zijn. Of misschien komt je cyclus weer op gang? Dan kan je productie ook even een dip hebben. Ook kan je melk dan anders smaken, sommige kinderen worden daar niet blij van. Gaat wel weer over, als je je menstruatie gehad hebt komt die productie wel weer goed. Ik zou zeggen: veel aanleggen, misschien een keer extra kolven (deed ik toen 's avonds voordat ik ging slapen) en alvast beginnen met bijvoeden. Je baby is daar oud genoeg voor. Hoeveelheden verschillen enorm. Het ene kind doet er maanden over voordat er meer dan 2 hapjes ingaat (mijn oudste), het andere kind eet gelijk hele bordjes groente of fruit leeg (mijn jongste).
Waarom zou je moeten stoppen met BV als je enkel in de avond mogelijk wat weinig voeding hebt? Ik vind de signalen daar wel op wijzen, maar dat los je simpelweg op door er aan toe te geven en dat regelt ze zelf wel weer dat je productie toeneemt 's Nachts nog drinken om de 4 uur, is volkomen normaal. Mijn oudste dochter ging zich rond de 5 maanden elke anderhalf uur melden. Ik dacht eerst dat het om tandjes ging, maar toen die door waren, bleef ze zich zo vaak melden en was het iig duidelijk dat het geen regeldagen konden zijn, (want het duurde al 2 weken). Ik ben toen gestart met groente en fruit, vanuit de gedachte dat ze gewoon extra honger had en toe was aan wat anders, en toen was ze binnen 2 weken terug op elke 3 uur drinken, (overdag en 's nachts).
Bedankt voor al jullie reacties!! Heb hier erg veel aan, meeste mensen in mijn omgeving geven flesvoeding. Ik zal proberen wat vaker aan te leggen en wat meer te kolven. Mijn cyclus is nog niet op gang dus misschien gaat dat er aan komen. Mijn dochtertje is sowieso wat huilerig dus misschien zit ze niet zo lekker in d'r velletje. Van't weekend gaan we beginnen met bijvoeden (rapley), ben benieuwd!