Medela Calma

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lentekriebeltje, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben zwanger van onze derde en het wordt eens tijd alle spullen in te slaan, want ik ben alweer 32 weken zwanger. Bij de thuiszorgwinkel zag ik de Calma speen van Medela en aangezien we toch nieuwe spenen nodig hebben, dacht ik dat dat misschien iets voor ons is.

Daarom de volgende vragen:
    - Hebben jullie al ervaringen met deze speen en wat zijn de bevindingen?
    - Ik neem aan dat de speen op een Avent fles past?
    - Klopt het echt dat je de speen de hele bv-periode kan blijven gebruiken? Ik heb onze eerste twee kinderen een jaar lang bv gegeven en die gingen van de borst over naar de beker omdat ze niet eens meer wisten hoe ze uit een fles moesten drinken... Misschien is de Calma dan een uitkomst? Of kan je kindje er niet tot z'n eerste verjaardag uit drinken?

Ik ben benieuwd naar het antwoord, waarvoor alvast dank!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

leuke vraag!
    Mijn ervaringen zijn wisselend, de een heeft er veel baat bij, de ander niet.
    Die calma speen past alleen op een medela fles, je kunt hem ook niet los kopen (volgens mij) maar alleen met flesje erbij.
    Het is wel een mooi systeem omdat het heel dicht in de buurt komt van de techniek die gebruikt wordt bij borst drinken.

Als je af en toe wilt kolven en een flesje wilt kunnen (laten) geven, kun je dit flesje prima gebruiken, maar je kunt ook een ander merk kopen. Mijn ervaring is wel dat sommige flesweigeraars dit speentje wel accepteren.
    Dus tja, ik ben niet echt een voor of tegenstander.

Mirjam

3. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je snelle reactie.

Bij onze thuiszorgwinkel is de speen los te koop en ook online heb ik de speen al zien staan. (voor 13,95 euro bij prettymum.nl) Best prijzig, maar als het werkt, lijkt het me wel waard.
    Dat sommige flesweigeraars deze speen wel accepteren, vind ik in elk geval goed om te weten!

Op zich heb ik ook nog wat Medelaflesjes staan, dus moet denk ik wel kunnen wat dat betreft...

Hmmm, ik zal er nog eens over nadenken. Misschien eerst een goedkopere speen aanschaffen en als dat niet werkt alsnog de Calma...

Deel Deze Pagina