Zo moe ... Even er Door heen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Ik heb al vaker geplaatst dat me zoontje was opgenomen omdat hij erg veel huilde ze zijn toen het medische gaan sluiten. Ze waren eerst ook bang dat zijn voorkant van de schedel al wat was dicht gegroeid waarbij misschien operatie nodig zou zijn maar gelukkig na een ct scan te hebben gehad zagen ze dat dit niet aan de orde is. Nu hebben we van de kinderarts lactulose gekregen voor zijn verstopping omdat we het idee hadden dat hij veel krampjes en verstopping heeft. Door de lactulose kwam het een beetje los maar de krampen werden enorm waar Door ik hier mee gestopt ben nu van de dienstdoende kinderarts een ander receptje genaamd florax gekregen maar hier lees is inens weer dat dit pas vanaf 6 maanden mag geven dus contact met het consultatiebureau gehad en die advies gegeven om weer met kinderarts contact op te nemen. Dit heb ik gedaan en wordt hier morgen over gebeld. Maar het slapen overdag is en blijft een drama. Ik probeer hem op tijd in bed te leggen , Let goed op signalen zoals in zijn oogjes wrijven , aan zijn oortje zitten en wat jengelen. Echt heel soms gaat dit goed. Maar uiteindelijk als ik eenmaal op de bank zit gaat ie weer en heb vaak genoeg 10 minuten gewacht maar ook dit helpt niet. Wat het rare ook is hij kan heel vrolijk zijn maar als ik hem overdag in bed wil leggen en hij ook eenmaal zijn bed ook maar voelt dan is het letterlijk brullen en gaat ie helemaal over de rooie ... Vanmiddag ook op gegeven moment zijn middag slaapje bij mij in me armen op het grote bed gedaan. Als ik hem dan als nog er in wil leggen omdat ik denk dat ie slaapt ... zelfde verhaal ... Het rare is dat bij de fles van 7 uur s avonds hij ineens goed kan slapen... Meestal wordt die fles vaak al kwart over 6 half 7 omdat hij zo zit te brullen omdat ie zo moe is ik doe zijn pyjamaatje aan en flesje geven en dan nog eventjes knuffelen en dan leg ik hem in bed.. Dit vindt hij dan helemaal niet erg soms geeft ie paar keer wat te hoor maar dit is echt Max. 10 minuten en dan slaat hij echt diep en moet ik hem zelfs voor de fles van 11 uur s avonds wakker maken en daarna slaapt ie ook zo weer Door tot 6-7 uur s ochtends. Ik weet dat ik niet te klagen heb met het feit dat hij s nachts doorslaapt maar ik kom overdag gewoon niet meer aan het huishouden toe ... Hetzelfde de boodschappen we waren vanmiddag naar de winkel en hij begon in de wandelwagen ineens heel hard te huilen terwijl hij normaal het heel leuk vindt en eigenlijk altijd in slaap valt. Sorry voor dit lange verhaal maar ben even ten einde raad en ben ook elke dag echt op momenteel

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Herkenbaar. Ik leef met je mee.

Is er al eens over reflux of kma gesproken met de kinderarts?

3. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Lijkt behoorlijk op mijn zoontje. Krijgt nu neocate en gaat al een stuk beter.. Nog steeds lopen we bij kinderarts maar echt al best veel verbetering! Laat Rens kijken naar KMA of reflux zoals degene boven mij ook zegt! Heel veel succes ik weet hoe zwaar t is!!

4. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey meiden

Ff een knuffel van nog een moeie moeder! Mijn zoontje huilt ook mega veel. Hij heeft reflux en een voorkeurshouding waardoor al aardig plat achterhoofd en door speciaal voeding ook harde keutels!

Wij geven nu alcohol weekjes laxo van roosvicee maar dat lijkt niet te werken. De kinderarts heeft nu ook forlax voorgeschreven. Ik ga het wel proberen want ik vertrouw haar echt 200% ze heeft mijn dochter 2 mnd verzorgt toen ze in het ziekenhuis lag op de neo.

We zijn inmiddels overal geweest zelfs bij een osteopaat maar niks lijkt te helpen!

We zijn begonnen met het afleren van de voorkeurshouding en blijven medicatie geven tegen de reflux en straks ook de forlax.

Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal gaat helpen en anders moeten we nog paar maanden wachten dan moet hij er "vanaf" zijn.

Ik kan je geen tips geven want ik geloof dat je alles al gedaan hebt dus weet dat er moeders zijn die heel goed weten hoe jij je voelt en we leven met je mee! Uiteindelijk komt het goed.

Liefs 🍀

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Alcohol 😄 nee gewoon al een paar weekjes dus haha

6. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Alsof t mijn verhaal is, maar dan met een meisje van 6 maanden.. Tot 5 maanden huilde ze echt alleen met de welbekende sprongetjes maar met 5 maanden ging t ineens van kwaad tot erger.. Overdag alleen maar huilen, niet willen slapen, niet willen liggen, niks is nog goed.. Op de arm ofzo slaapt ze ook niet.. Wandelwagen niet.. Niks helpt.. Vanmorgen nog maar eens naar ha geweest en nu eindelijk verwijzing voor kinderarts.. Maar helaas 14 dagen wachttijd..
    Tot die tijd me tijd maar uitzitten en maar dankbaar zijn voor t feit dat ze na fles van 19.00 wel gaat slapen.. ;)
    Maar o deel je gevoel zo.. Ik ben ookk zo moe en ga er bijna zelf aan onder door!

7. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toch wel fijn dat er meer mensen zijn in deze situatie ook al is de situatie niet heel erg fijn. Ik probeer nu steeds van alles. Hem slapend weg leggen ... Hem eerst wat te wiegen voor dat ik hem in bed leg ... Wachten tot ie gaat jengelen echt van alles ... Maar tot nu toe niet de oplossing gevonden

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar opnieuw: is er al gesproken over kma? Want zo klinkt het wel.

9. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht zelf eerst aan reflux maar volgens kinderarts en consulatiebureau kan dat niet omdat hij erg goed aankomt. Ik zou het nog eens kunnen hebben over kma bij de huisarts want consulatiebureau het idee dat ze niet heel serieus nemen.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je hebt het duidelijk weer getroffen met je artsen... Dochter had zeer zware reflux, en ze zat steeds bovenaan de curves qua gewicht en groei. Het ene heeft echt niets te maken met het andere.

11. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    #11 Daenerys, 25 sep 2015
    Laatst bewerkt: 25 sep 2015
    Dat klopt niet hoor TS, mijn meisje heeft ook flinke reflux en komt ook gewoon goed aan in gewicht.
    Als ik jou was zou ik via je huisarts een seconde opinion vragen voor een andere kinderarts in ander zkh.
    Lekker makkelijk weer van ze.. overigens hebben ze mijn dochtertje ook bestempeld als zijnde reflux kindje en huilbaby terwijl ze gewoon huilt omdat ze last heeft! Echt artsen tegenwoordig.. hoe word je onzeker gemaakt! Kan daar zo kwaad om worden..

Jouw verhaal lijkt ook erg op de mijne.
    Ze wilde ook overdag niet slapen niks was inderdaad goed alleen maar krijsen en gillen en dit bleek dus aan de reflux te liggen.
    Snachts daarentegen sliep ze ook goed maar dat kwam puur omdat ze natuurlijk moe was van de pijn en het huilen.
    Mijn dochter krijgt nu ranitidine en gaviscon. Lijkt wel iets beter te gaan maar nog niet helemaal. Word nu ook gewoon gezegd dat ze een huilbaby is lekker makkelijk weer.
    Laat je niet afschepen meid en echt kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt... weet er alles van.

Heel veel sterkte!

12. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Wat herkenbaar, mijn zoontje sliep ook zo weinig overdag en 's avonds kon ik hem zonder problemen in bed leggen.

Er bleek medisch niets aan de hand te zijn, mijn mannetje had gewoon ontzettende mamahonger.
    Eigenlijk had ik toen al aan een draagdoek moeten beginnen.

Is een draagdoek een idee? Dan kan hij lekker bij jou slapen en jij kan alsnog je dingen in het huishouden doen.

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn dochter wilde ook nooit overdag in haar bedje slapen. Pas zo rond de 6 maanden. Ik heb haar altijd gewoon bij me gehouden. Ritme en huishouden goed kunnen oppakken begon pas zo rond de 4,5 maand. Toen kon ze het wat langer volhouden in haar wipper, box ed.
    Mijn zoon is nu ruim 6 maanden en het huishouden lukt nog steeds niet altijd zoals ik zou willen. Dus ik probeer het maar los te laten als het even niet lukt. Dat komt echt wel weer.

Lactulose kreeg onze dochter vanaf de geboorte (ander verhaal) maar ik zat met 3 maanden ten einde raad bij mijn kinderarts vanwege de kramp die het al maanden veroorzaakte. We zijn toen overgestapt op forlax wat een verademing. Er staat inderdaad vanaf 6 mnd maar de kinderarts gaf bij mij aan dat het geen probleem is/was.

Onze dochter krijgt nog steeds forlax en nu een volwassenen dosering.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ook ik blijf bij mijn eerdere adviezen mbt reflux en evt kea.

Daarnaast heb je onlangs een topic geopend dat je je zoontje met 3,5 maand alvast fruithap ging geven. Na de adviezen dit niet te doen schrijf je dat je fruit ging halen.
    Geef je nu fruit?

Ik snap je radeloosheid, maar krijg soms wel het gevoel dat je weinig met de tips en adviesen doet. Ik hoop dat mijn gevoel verkeerd is.

15. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik geef nog geen fruit hap ! Pas als ie gewoon 4 maanden is leek me toch gewoon beter.

Ik heb vaak genoeg tegen zijn dokter gezegd kan het echt geen verborgen reflux zijn ? Omdat ik wel vaker verhalen hoor dat ze toch gewoon goed groeien maar nee mevrouw dit kan echt niet ! Zeggen ze dan ! Maar je kunt echt horen aan zijn huil dat er iets aan de hand is !

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In mijn ogen verstandig. Ik zou zelfs liever wachten tot de onrust weg is.

Mijn oudste had verborgen reflux en zat op +2 lijn, gewicht en lengte.
    Dus echt onzin. Zegt je ha dit? Vraag een verwijzing. Zegt een ka dit? Vraag een second opinion aan.

Volgens mij volg je de leefregels op en geef of gaf je jbpm. Volgende stap is medicatie. Geef aan dat, mits je het met mij eens bent, je dat gewoon perse 2 weken wil proberen. Al is het maar om jou gerust te stellen dat het geen reflux is ;)

Op je strepen gaan staan is soms de enige oplossing.

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.943
    113
    Vrouw
    Onzin.
    Mijn zoon had ook reflux en groeide als kool.
    Logisch, als je de hele nacht aan de borst wil hangen.
    En overdag had ie de boel in 10 minuten leeg, in 1 grote teug leek het wel..
    Waar halen die artsen eigenlijk hun informatie vandaan?

Ik werd overigens dus ook niet geloofd.
    Het duurde hier tot een maand of 5. Toen was er eindelijk een huisarts die de boel wel serieus nam.
    Dus echt hoor, laat je niet wegsturen...neem je partner mee om je te steunen!

18. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    De leefregels leven we inderdaad na en ook verschillende flessen gehad. We hebben inderdaad ook jpbm gebruikt maar dit was eenmaal drama want hier kwamen enorme krampen van. De kinderarts zegt dat het geen reflux kan zijn en de huisarts en de arts van het consultatiebureau. Maar ze kijken geen eens naar hem ! Ze vragen alleen groeit ie goed ? Dan is inderdaad mijn antwoord ja en dan is het het is zeker weten geen reflux !

19. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Das echt onzin hoor.
    Echt belachelijk dat er zo mee word omgegaan!
    Kan je niet naar een andere huisarts? Meerdere huisartsen in 1 praktijk zegmaar en dan aangeven dat je je niet gehoord voelt en graag iemand anders wilt spreken.
    Ook ik blijf erbij dat het echt wel eens reflux kan zijn..
    Laat je niet wegsturen meid en vecht voor je kleintje.
    Hij en jullie zitten met de ellende en niet die artsen.
    Sterkte!

20. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn dochtertje is met 2 weken een week opgenomen geweest ivm veel huilen en snachts in bed hoorde ik haar voeding omhoog borrelen en zij verdronk er als het ware bijna in.

Ze heeft sowieso het eerste half jaar in de bondolino gewoond bij mij, goed rechtop dus. Zoontje heb ik dat ook gedaan.

Dochtertje kreeg dus met 4 weken nutramigen AA en forlax en johannesbroodpitmeel plus een maagzuurremmer en ik had een totaal ander kind. Ze had KMA.

EN ook zij groeide keurig volgens het boekje.

Deel Deze Pagina