Geven jullie de pap uit de fles of uit een bord? En om welke reden? Ons zoontje krijgt nog steeds pap uit de fles en dit gaat prima (en gaat lekker snel, wel zo makkelijk op een dag dat we vroeg de deur uitgaan). Ik weet wel dat het voor de mondmotoriek beter is om van een lepeltje te geven, maar zn fruit en groente krijgt hij natuurlijk wel van de lepel. Ik ben benieuwd welke keuze jullie gemaakt hebben en waarom?
Uit de fles. Dochterlief heeft het geduld niet voor een bordje. Zoonlief kreeg het afgewisseld.. die vond het vaak wel prima om van een lepeltje te eten.
Vanuit een bordje, tenzij ik me verslaap. Dan uit de fles (hoewel een bordje tegenwoordig sneller gaat, daar ze het prachtig vind om met de fles te spelen, en het zelf willen doen).
Dochter krijgt nu nog 's morgens een fles brinta pap. We zijn er aan gewend, en het is ook wel makkelijk zo. Dan kan ik of rustig naast haar op de bank van een kop koffie genieten of me even rustig aankleden.
vanaf begin pap uit een bordje omdat ik me heb laten vertellen dat dit goed zou zijn voor het leren praten later. Oefening met mond ed...nah ik weet niet of dat werkelijk zo is hoor maar meneer vond(en vind) het prima dus zijn we dat blijven doen.
Uit de fles. Om de één of andere reden drinkt mijn meisje wel de pap uit de fles maar weigert het van de lepel te eten, terwijl ze verder wel alles van de lepel eet (yoghurt, vla, groenten, fruit enz). Wel lastig altijd dat de pap zo gauw te dik wordt.
Uit een fles. Meestal heeft hij meteen honger als hij wakker wordt en heeft hij niet zoveel geduld om te wachten dus dan is een flesje sneller. En stiekem vind ik het ook wel lekker dat ik niet elke dag om 7.15 m'n bed uit hoef om beneden een bordje pap te geven. Nu blijven we na z'n flesje vaak nog even in bed liggen tot een uur of 8.
Uit een bordje omdat dat makkelijker ging aangezien meneer graag zelf zijn flesje vast wil houden.. Alleen nu wil hij dus zelf het lepeltje vasthouden en als dat niet gaat/mag gaat ie gillen
Fijn om jullie racties te lezen! Gelukkig zijn er veel meer die de pap uit een fles geven. Blijf ik ook voorlopig nog doen!
Af en toe geven we Jayden met de lepel zn pap savonds en als hij te moe is gewoon lekker in de fles. Hij heeft dan het geduld niet om van een lepel te happen.
Van het begin af aan al met de lepel. Omdat het volgens iedereen "beter" was. Of het echt zo is geen idee, maar zoontje geniet van zijn pap vanaf een lepeltje en ik heb 's ochtends geen haast dus we hebben het zo maar gehouden. Nu eigelijk wel blij mee omdat nu zo'n beetje alle flessen eraf zijn.
Hier krijgt ze uit een bordje. De enige reden dat ze pap krijgt is omdat ze soms de fles gewoon niet wil. Ze vindt zich er te groot voor ofzo, Simone is helemaal gek op eten dat je moet kauwen of van een lepeltje moet eten. Dus als ze de fles weigert maakt de gastouder er een papje van (moedermelk met biobim) en dan eet ze het wel Raar kind heb ik he!
Hier uit de fles. Een paar keer uit een bordje gegeven maar toen moest ze na een tijdje kokhalzen. De rest van de dag eet ze van een lepeltje of zelf stukjes. Ik vind het ook wel een mooi momentje s' ochtends vroeg de fles.
Als ik geen bv zou geven zou ik ook wel de fles nemen denk ik, lekker even wat knusser zo 's morgens vroeg.
hier vanaf een bordje, ik eet dan tegelijk met hem ( hij eerst een hap en dan ik) en zo hebben we een heel gezellig ontbijt xxx
Uit de fles, is makkelijker. Hij krijgt het bij z'n laatste fles voordat hij de nacht in gaat. Ik heb het een keer van de lepel gegeven, maar dat wil hij (nog) niet. Ik oefen eerst wel met fruit. En daarbij is hij op het moment dat hij pap krijgt nog lekker rozig, en wil er dan comfortabel bij liggen ipv zitten en van een lepel eten.