Sind vanavond is me meisje onrustig slapen moerlijk ik dacht die heeft honger dus flesje gemaakt geef haar der fles en hup spugen met golven kwam het eruit ze zat helemaal onder arm meisje. Toen voelde ze warm aan dus tempen 38,8 dus koorts. Bel de dokterspost ja doe maar een zetpil wat heb ik daar aan ? Wat is het buikgriep ? We zijn met niemand in contact gekomen met buikgriep en ik kijk daar altijd ook erg voor úit ik heb zelf namelijk een fobie voor buikgriep. Verder is haar broer van 4 erg ziek geweest een week geleden zaten we nog met hem bij de dokterspost. Verder heeft ze de laatste dagen honger als een paard dus ze krijgt ook meer vast voedsel ze is bijna 6 maanden ze heeft vandaag fruit op en worteltjes in zo potje. Ook heeft ze sinds gisteren geen ontlasting meer gehad en normaal gaat ze elke dag zeker 1 keer soms vaker. Er is wel een tandje aan het door komen een puntje is al beetje zichtbaar. Wat denken jullie mama's ? Iemand een iedee ? Ik hou heel erg veel van me kindjes en ik raak altijd een beetje in paniek als ze ziek zijn of niet lekker in hun vel zitten. Voel me ook zo machteloos nu. Aan de dokterspost heb ik niks iemand van hier die dit herkent tips of wat te doen help ???????
Als ik het goed begrijp heeft je baby van ruim 5 maanden 38.8 graden koorts en ze heeft ook 1 keer gespuugd? Ik denk dat je je daar nog niet zoveel zorgen over hoeft te maken. Als het nu langer duurt (langer dan drie dagen koorts) of als ze langere tijd helemaal niets meer binnen houdt, dan lijkt het me wel verstandig om nog eens contact met een arts op te nemen. Je kunt er nu zelf niet veel aan doen naast haar een paracetamolletje geven en haar goed in de gaten houden of ze wel goed alert is wanneer ze wakker is en niet suf. Nogmaals, denk niet dat dit erg zorgwekkend is hoor, houd haar maar goed in de gaten en verwen haar!
Ze kunnen ziekjes worden van doorkomende tandjes ook kan ze natuurlijk gewoon griepje hebben. Zetpil zou ik inderdaad geven, dan voelt ze zich misschien wat beter en hopelijk slaapt ze dan goed vannacht.
Ik denk dat je vooral eerst zelf rustig moet worden.. Ze heeft een beetje koorts, je kunt haar 120mg pcm geven, of nog even aankijken. En natuurlijk kan ze een virus oplopen, daar kun je niet echt aan ontkomen. Ik zou haar persoonlijk een pcm geven, licht aankleden en bij me houden vannacht. En zorgen dat ze voldoende drinkt. Het klinkt allemaal niet zo erg, voor je het weet is ze weer beter.'
Meisje is nu met zetpil naar bed. Maak me zo zorgen omdat ze al een zorgenkindje is ze heeft het vanaf haar geboorte al luchtweg problemen en geen enkele arts weet wat het is. Ik ga de eerste helft van de nacht wacht houden en daarna me man ze slaapt in haar eigen bedje naast onze slaapkamer en we hebben ook maar voor de zekerheid de babyfoon aan. Kijken hoe het morgen gaat en anders ga ik toch maar weer bellen naar de dokterspost. O en drinken wilde ze net nog niet dus probeer ik later nog wel een keer verder heeft ze niet veel aan zo box pakje en een romper .
Kan best buikgriep zijn. Jij denkt dat je niet in aanraking bent geweest maar het is al besmettelijk voor het zichtbaar is. En je zoon heeft ook erg overgegeven toch ? Dus niet gek als je dochter het ook heeft. Haal vast kinder ors in huis, geef dr zetpilletjes, even geen vast voedsel en t komt wel weer goed.
Maar wat verwacht je dan precies van de wachtpost? Of van ons? Je baby heeft wat koorts. Niet zo uitzonderlijk hoog. En heeft wat gespuugd. Dat is niet prettig, en je baby zal dus ergens een virusje opgelopen hebben. Maar veel meer dan wat PCM geven kan je daar nu eenmaal niet aan doen. Hopelijk hebben jullie beide een goeie nacht gehad.
Ze is gewoon niet lekker en heeft wat koorts maar niet echt hoog. Ik vind het moet zorg wekkend. Hier sinds gister ook een baby met 39,6/40,2 maar gewoon een zetpil en als het over 3 dagen niet over is dan bel ik wel. Hoe is het nu?
Hoe is d e nacht gegaan. Ik begrijp wel dat de ha post er niets mee gedaan heeft. 38.8 is niet uitzonderlijk hoog en ze heeft net koorts. Buikgriep hebben veel mensen op dit moment en ze kan het dus best in een winkel hebben opgelopen. Als ze nou blijft spugen, geen natte luiers meer heeft en niet wil drinken zou ik weer bellen, anders zullen ze echt niets anders zeggen dan paracetamol erin en afwachten verder. Ik herken het wel dat je bij een zorgenkindje eerder in de stress schiet, maar probeer wel rationeel te b;ijven denken kinderen zijn nu eenmaal weleens ziek en kunnen zomaar koorts hebben. Zelf bel ik na 3 dagen koorts de ha bij ons dochtertje van 1,5 en eerder niet (ook een kindje met luchtwegproblemen en een hele medische geschiedenis). Bij onze zoon van 3 had ik bijna een week gewacht en die had achteraf een dubbele oorontsteking (oeps)
Sorry, maar aan de dokterspost heb je dus wel wat. 38,8 is niks om over te panieken, kinderen zijn nu eenmaal ziek en dan hoort dit er gewoon bij. Zolang ze niet suf zijn of liggen te kreunen van de pijn, de helft drinken van normaal en plasluiers hebben, kunnen ze gewoon uitzieken. Snap dat het niet leuk is om je kind ziek et zien, maar je kunt hierin dus gewoon op de HAP vertrouwen.
Heb alleen de openingspost gelezen... Maar uhm, wat had je dan van de huisartsenpost verwacht? Misschien heeft ze een virusje, of last van dat tandje. Lijkt mij iig niks om je zorgen over te maken. Ik zou ook niet naast haar bed hebben gewaakt. Wel veel beterschap! Ziek zijn is nooit leuk, of het nou ernstig is of niet.
Hmm, ik snap best dat je bezorgd bent.. Maar een dokterspost kan in eerste instantie ook niks met koorts en een kindje wat een keertje spuugt... Als de koort écht hoog op loopt (en dan bedoel ik 40/40.5 graden) kan je altijd nog een keer bellen.. Maar zolang ze idd drinkt, niet suf is of benauwd denk ik dat een dokterspost je steeds het zelfde zal zeggen, tenzij het lang aanhoud (drie dagen zoals eerder gezegd). Neemt niet weg dat t rot en naar is om je kindje ziek te zien.. Weet er helaas genoeg van.. Beterschap voor je kleintje! En probeer zelf rustig te blijven Daar hebben ze meer aan dat een stressende mama
En zelf 40 graden is niet uitzonderlijk voor die kleintjes. Tenzij ze suf worden en niet meer helder reageren. Dan is het pas zorgwekkend.
Nee precies.. Hier al een keer op 40.6 ofzo gezeten.. Duurde toen al wel een paar dgn.. dan bel ik idd wel de dokter of dokterspost.. Maar zelfs als ze dan nog eten/drinken en niet suf zijn kunnen ze verder niet veel... Ze moeten vaak gewoon even uitzieken