Ik ben dus begonnen met fruit, maar hoe deden jullie dit qua schema? Maakte je je kindje rond 10 uur wakker voor fruit of gewoon laten slapen en op een wakker moment geven? Ze krijgt om 7.30 haar fles en om 11.30 uur weer. Als ik haar fruit geef om bv 11.00 uur zit t zo dicht op de fles. Vind t een beetje lastig.
Ik heb mijn dochter nooit wakker gemaakt voor eten en drinken. Je kunt beginnen met een paar hapjes fruit na de fles. Op een gegeven moment is je kindje meer wakker en kun je het tussen 2 flessen in doen.
Slaap is belangrijker dan bijvoeding, ik zou haar dus niet wakker maken. Wij hadden hetzelfde 'probleem', alleen zijn wij begonnen met groenten. Deze gaven wij tijdens lunchtijd. 1/2 fles, groenten, 1/2 fles. Toen dat goed ging zijn we de groenten gaan geven om 18:00 (etenstijd en precies tussen de flessen in). Fruit zijn we gaan geven met 6 maanden en hebben we in de pap gedaan en bij de broodmaaltijd gegeven en ietsjes later ook stukjes tussendoor. NOG een extra eetmoment inlassen (fruithapje) vond ik niet nodig.
ja idd ik vind wakker maken ook weer zo wat.. ik geef haar dan gewoon een paar hapjes tot ze wat meer wakker is. Bedankt!
Wanneer ze bij mij de ochtend slapen en ol ze dan dus geen frut geef, dan geef ik het rond 3 uur 'smiddags. Als ze de ochtend slapen zijn ze hier de middag juist wakker. En dan doe ik het gewoon 'smiddags
Hier ook een veel slaper. Ik gaf fruit om 9.00 uur voor ze weer terug naar bedje ging. Het waren toen toch maar een paar hapjes. Hapjes groenten kreeg ze om 18.00 uur toen wij ook aten.