Hoi Dames, Ik hoop dat iemand me kan helpen, morgen ga ik hoe dan ook wegen op cb en zal het ook bij hun navragen. Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen. F. weegt +/- 4100 gram en 7,5 week oud, dronk tot vorige week netjes 6 flessen a 150cc + 1 schep nutriton volgens dit schema : Nachtfles : 4/5 uur. 7:00 11:00 15:00 19:00 23:00 Ze drinkt niet alle flessen leeg, en ze haalt gemiddeld op die 6 flessen de 600cc per dag. (soms 700cc andere dagen 550cc) Nu komt ze echter om 6 uur in de morgen waardoor het geen zin heeft om rond 7 uur weer een volle fles te geven. Ik merk dat ze door dit alles echt van slag is en ik maak me de hele dag zorgen of ze 's avonds wel genoeg heeft binnen gekregen volgens : gewicht x 150 = aantal cc. Heeft iemand een schema met 5 flessen, of een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken ? Of gewoon tussen 4/5 wakker maken en bij 6 flessen blijven ? Om 6 uur minder geven in de fles al geprobeerd maar ook dan drinkt ze om 7 uur bijna niets (40cc). Rekken is ook geen optie aangezien dat al is gebeurd in de nacht (rond 5 uur speentje slaapt ze nog even door). Groetjes ,.
hoi, op zich niet zo druk proberen te maken heeftz e genoeg in. ikd oe dat ook hoor, en mijn dronk en drinkt op momenten weinig en toch is ze blij en gelukkig. hier drinkt ze 5 flessen vroeger was het 6u maak ik ze wakker 9u45 fles 13u30 fles 17u15 fles 20u45 bad 21 u fles deze zijn 180/6 nooit helemaal leeg nu is mijn schema aangepast aan de cribbe 6u fles 9u15 kleine fles 12u30 groentepap 16u45 fles 20u 30 bad 20u45 fles bed. hier weegt ze 5kg 800 en drinkt nu ong 170 100 180 gram groentepap 180 180 succes
groentepap met 3 mnd?eet je kleine t op en kan ie overweg met de lepel in zijn mondje? klonk zo jong nu al groentepap vandaar me vraag mijne 4,5 en krijg nie eens melk erin waar beetje rijstebloem doorheen zit hihihi
hoi, de reden van groentepap is ook reflux en weinig drinken. en ik wou het haar ook zelf leren, want in cribbe niet zoveel tijd he. wel na een week was ze ermee weg. ze eet altijd tussen de 150 en 200 gr dus. en gaat vrij vlot. op minder als 30 min is het op. dus ja gaat wel goed gr
hey fmt lisa liet ook flessen staan ... ze kwamen te snel op elkaar zodra ze met de nachtvoeding ook naar 6 uur ging kreeg ze ook nog 5 flessen .. wat ze tegen mij zeiden is aantal cc van de 6e fles verdelen over die 5 voedingen en vanzelf dat ze dat op gaat drinken kan even een paar dagen duren hoor ! en dan meer tijd er tussen laten zitten zodat ze ook iets meer honger heeft .. even oplossen met een tut in het begin .. zo ging ze nl ook van 5.30 naar uiteindelijk nu 7.30 omdat ze overdag meer verzadigd is kan ze de nacht nu goed doorslapen .. hier moet je beebje wel aan wennen hoor kan even een dag of twee zijn en ik reken dan uit hoeveel voedingen en hoeveel uur heb ik en hou me aan die tijden lisa komt nu bv om 7/7.30 dan om 10.45 om 2.45 om 18.45 en 22.45 de laatste voeding drikt ze nooit leeg en bij die van 18.45 heeft ze juist weer extra honger dus hebben we dit nu ook maar haar haar aangepast ! hoop dat ze snel de smaak te pakken heeft van het lekker langer slapen !!
Ik geloof niet dat wij nu al een groentehapje willen geven . De tip wat betreft het niet te druk maken zal ik meenemen(proberen)!
@emma thx, ik denk dat ik dat ga proberen,. Dit is ook niets we zijn al 2 dagen aan het rommelen nu. Morgenvroeg om 6 uur een lekker warme gevulde fles !
Ik heb 2 keer gehad dat hij om 6 uur kwam. De eerste keer heb ik om 6 uur een gewone fles gegeven. En in de loop van de dag de tijden proberen recht te trekken, zodat ik toch uitkwam op 1900 uur de enerlaatste fles. De keer daarop heb ik gekeken of hij echt honger had. Hem met een speen bij me in bed genomen, gerekt tot kwart over 7 en de volgende dag kwam meneer zelf om kwart over 7. Dit is vorig weekend gebeurt en binnen een week slaapt meneer nu uit tot 8 uur, half 9. Ik moet hem dan echt wakker maken. Echt een luxe en ik hoop dat het zo blijft. Het went namelijk heel snel
en als he die voeding van 23.00 nou rond 21.00 geeft dan is ze misschien nog niet zo moe en drinkt ze de volgende ochtend misschien ook beter. ons schema sinds 4 weken 7.30 10.30 13.30 16.30 19.30 1ste voeding krijgt ze 180/6 rest 150/5 ze komt alleen wat eerder als ze de dag ervoor te weinig heeft gedronken dan komt ze om 6.30 succes!!
wat is Cribbe??? ja nooit gehoord dat als een kind reflux had dat ze dan groentehap krijgen, 3 mnd is in mijn ogen nog een pasgeboren baby whahaha... nee ik begin maar met 6mnd Maar knap hoor op die leeftijd al groentehap. Doen wat voor jou en jou kindje t beste is toch
hoi, ben begonnen met groentepap op 3,5 m, ze heeft ook twee ziekenhuisopnames enzo gehad. dus is wel onder begeleiding van KA. cribbe sorry KDV ben van belgie hier zei iemand ik kijk om welk uur ze komt en dan reken ik uit. heb het zo ook een tijd gedaan maar vond dat niet zo handig. soms te weinig tijd tussen 2 flessen , datw as bij haar dan weinig drinken iemand hiervoor ( sorry naam kwijt) geeft om de 3 u een fles. drinkt ze dan veel??? ik geef smorgens één met maar 3u15 tussen en dan drinkt ze maar 100cc , vandaar mijn vraag ik start gewoon de dag om 6u, moet binnekort toch als ik ga werken en zit ze mooi in dat ritme. kan ze toch niet slapen tot 8u ofzo; ook al zou ze het mss wel kunnen. succes
Waarom kijk je op de klok? Waarom niet gewoon je kind volgen en gewoon een fles maken van 150/5 en die geven als je kind aangeeft honger te hebben. Als de dag om 6 uur begint, dan geeft ze later op de dag vanzelf wel aan wanneer ze weer een fles nodig heeft. Als zij blijer blijft met 6 flessen, dan zou ik gewoon 6 flessen blijven geven. Niet elk kind doet het goed met minder vaak een grote plens melk, sommige kinderen hebben baat bij wat regelmatiger wat kleinere porties. Groente is juist bij reflux een slecht idee, reflux en allergie gaan namelijk vaak hand in hand. Geef je bij reflux ver voor de 6 maanden al groente dan is dat eigenlijk vragen om problemen.
@ jente: ik dacht je bedoeld met cribbe een wiegje hihihi, nu snap ik t! Ja hier ook een zoontje van 4 mnd en nog drinkt ie kleine flesjes van 120 cc hoor met 4 schepjes. heeeel soms een 150, maar als ik m verhoog blijf t t gwn staan dus ik kijk wel wanneer hij aangeeft meer cc te willen . Ik vind t echt knap op 3,5 mnd leeftijd al een groentehapje hihihihi wel grappig dat je kindjw t gwn kan, mijne snapt al niets vd lepel als ie zijn vit D druppels ermee krijgt hihihi... succes meid! Het is wat he met kleine kindjes dat je soms niet weet wat te doen en probeer je maar van alles uit wat werkt bij je kindje.
waarom ik op de klok kijk??? omdat het moet vanuit zh. ik deed het eerst haar volgen, maar dan dronk ze te weinig. heeft al twe ziekenhuisopnames gehad. en nu doe ik het zoas KDV, binnekort moet ze er voltijds naartoe en daar eten alle kindjes warm rodn 12u smiddags, dus moet ikz ien dat zij honger en trek heeft rond 12 u he. ze kunnen moeilijk ieder kind op een ander uur warm ( gewoon eten , papfles, groentepap) eten gaan geven. ik moest van de arts van één zh starten op 4 m , en mijn KA op 3 m, dus ik ben op 3,5 begonnen en het gaat super goed. mijn dochter drinktw einig melk, heeftz e van mij, ik lust dat ook niet en heb als baby ook vaak ziekenhuis gezien, omdat ik melk weigerde, vandaar dus overstap ook naar groentepap zodat ze tenminste iets binnen krijgt. ook geeft zij veel melk over ook al dik ik in. dus het is wat kiezen en zou haar graag uit het ziekenhuis houden. en die groentapap vind ze nu blijkbaar lekker en doet ze al zelf haar mondje open als ze de lepel ziet. en mijn dochter heeft echt wl vaste structuur nodig. na 21 u drinkt ze niks melk krijg je er niks meer in. zelf in zh kregen ze er niks meer in, dus zeide ze daar ooks tart de dag om 6u zodat je toch bijna altijd 4 u tussen twe voedingen hebt, als de voedingen te snel komen op elkaar drinkt ze zo goed als niks. vandaar dus dak wel op de klok moet kijken, komt ze eerder en heeft ze honger krijgt ze he, maar das dus mss 1 keer per week dat ze zelf komt, als je haar laat doen dan laat ze soms zelfs 6 u tussen. gr
@jente je hoeft je niet te verdedigen hoor, als jou ka dat geadviseerd heeft en je kindje reageert er goed op dan is het toch goed ? Wie zijn wij om over jou kindje te oordelen. Alleen voor mij is het niet de tip/juiste advies want F. is nog geen 8 weken, ik ga dus niet beginnen met groentehapjes . Vanochtend was ze er om 5:00 en 8:15 en nu al 290cc opgedronken, dus ik houd voorlopig gewoon even 6 flessen aan, en ik ben benieuwd wat ze op cb hierover zeggen. Verder lijkt het erop dat F. vandaag weer een tevreden meisje is . Als mijn meisje tevreden is ben ik dat ook.
hoi, amaai die van u drinkt goed die fles ging hier plots van zelf weg, niet meer willen drinken om 22u en smorgens later wakker worden en hup ze was weg. denk zo rond week 11, toen kreeg ik van K en G ( cb bij jullie) ook al onder mijn voeten dat ze naar 5 flessen moest. ja zij was er toen ni klaar voor en heb toen ook gezegd als ze er klaar voor is gaat ze wel van zelf naar 5. 8w lijkt me nog wat jong, maar ze drinkt inderdaad wel super he. gr