Baby 9.5 mnd niet in zn hum

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bram, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bram

Bram Lid

16 sep 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ons zoontje van 9.5 maand was altijd heel vrolijk en sliep erg goed. De laatste tijd wil hij na zijn groentehap geen laaste fles meer voor het slapen gaan, pap wil hij al helemaal niet. Ook wordt hij 's nachts heel vaak wakker (sinds 3-4 dagen) we moeten hem dan uit bed halen en troosten, anders wordt hij niet stil.

Een fles wil hij dan niet, slaat hij weg. Een stukje banaan of brood met smeerkaas smikkelt hij wel op, daarna gaat hij vaak wel slapen(dan is het inmiddels diep in de nacht).

Overdag is hij helemaal niet in zn hum. Constant een Zeur huiltje en dan moet je hem aandacht geven, dan is het wel oke. Overdag drinkt hij zn flessen wel goed, maar waar hij altijd 2x 1.5-2 uur sliep, mogen we nu blij zijn dat hij 45 minuten slaapt.

Is dit weer een fase? Iemand ervaring mee? Het zijn geen tandjes, zijn voortandjes zijn 2 weken geleden doorgekomen.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als je hem aandacht geeft is het oke? Het is een baby hoor :$ je reactie komt een beetje negatief over. Sorry als het niet zo is, als je iets typt heb je namelijk meerdere manieren om dit te lezen.

Kan heel goed verlatingsangst zijn en heeft hij jullie even nodig. Hier ook even een aai over de bol bij 10 maanden, 3 nachten lang. Daarna was het goed. Ik ga dan gewoon m'n bed uit omdat ik weet dat het daarna weer goed is.

Als hij iets eet in de nacht en gaat daarna slapen krijgt hij mogelijk overdag te weinig binnen. Juist omdat je schrijft dat hij daarna weer gaat slapen.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Kwebbel, wat lees jij dan voor negatiefs??
    Ik kan me voorstellen dat je er moe van wordt als je baby je 's nachts bezig houdt en overdag ook continu om aandacht vraagt.
    Het mag dan wel een baby zijn, maar dan mag je soms best klagen hoor.
    We zijn geen robotten helaas.:)

4. kwebbel86

Dit lees ik als negatiefs:
    Constant een Zeur huiltje en dan moet je hem aandacht geven, dan is het wel oke.

Maar ik zei er ook bij: sorry als het niet zo is, je kan dit nl op meerdere manieren lezen!! En tuurlijk mag je klagen, daar is dit ook wel een beetje voor ;) en anderen geven weer tips. Zo werkt het (dacht ik) :D

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik vind je berichtje niet negatief hoor.
    Ik snap heel goed wat je door maakt.
    En geloof me, het is een fase.
    Het is vaak een combinatie van tandjes, verlatingsangst, dromen en sprong.
    9 maanden is een heftige sprong, ze maken veel ontwikkelen door.
    Wij zitten er op dit moment ook een beetje tussen in.
    Onze dochters sliepen beide erg goed maar nu sinds een aantal weken is er eentje af en toe wakker 's nachts.
    Het enige hulpmiddel is acceptatie, dat maakt het veel makkelijker voor jezelf en je kindje.
    Sterkte!:D

6. Bram

Bram Lid

16 sep 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.
    @kwebbel86
    Had je idd verkeerd gelezen. Hij krijgt genoeg aandacht :). T mannetje kon altijd heel lang zelf spelen en zich bezig houden, dat kan hij nu niet. Als hij ook maar 1 minuut alleen is begint hij al te piepen :).

Hij is trouwens snot verkouden wakker geworden, zal er ook wel mee te maken gehad hebben.

7. kwebbel86

Oké duidelijk :)

8. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Bram, hier precies hetzelfde. Wij zien er midden in. Al sinds een paar dagen een en algehuil als een van ons de kamer verlaat. Ook snachts minimaal 1 keer wakker. Gelukkig voor ons meestal aan het begin van de avond en vaak krijgen we hem wel stil, maar sinds niet en dan is het enige wat werkt aanleggen (ik geef BV)

Ons zoontje is 9 maanden en 3 weken. Heeft vorige week wel oorontsteking gehad en krijgt daar nu nog anti biotica voor. Is nu nog steeds verkouden.

Ik denk combinatie van oor ontsteking en of verkoudheid en verlatings angst.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn zoontje is iets jonger, maar heeft het nu ook heel erg. Als ik wegloop jengelen, als ik met iets anders bezig ben dan met hem jengelen etc.

Dit is een fase.
    Ik accepteer het en heb hem wat meer bij mij. Of probeer mijn oudste wat te sturen om bij hem te spelen (voordeel van 2 ;) )
    Soms kan het echt even niet (koken, wc etc) dan heeft hij even pech.
    Komt vanzelf weer goed :)

10. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Iemand enig idee hoe lang deze fase duurt? De verlatingsangst?

11. Bram

Bram Lid

16 sep 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Vannacht een perfecte nacht gehad. Op advies van een kennis een nachtlampje op zn kamer aangezet en dit werkte naar mijn idee prima. Ik hoorde en zag op de babyfoon dat hij een paar keer wakker is geweest, maar waar hij de afgelopen dagen direct ging huilen deed hij dat nu niet. Geen 1 keer.

Weet natuurlijk niet of het toeval is, maar dat zullen we vannacht zien.

Deel Deze Pagina