Hallo, Onze vrolijke knul van bijna 10 maanden heeft sinds een paar weken een apart trekje. Hij spant zijn spieren van zijn armen en nek en zegt eeeuuhhh. Net of hij moet poepen zo'n geluid. Daarna zit hij gewoon te lachen. Het is niet perse omdat hij dan zijn zin niet krijgt. Hij doet het ook wel eens gewoon zo. Ik heb het een beetje vreemd omschreven maar hopelijk herkennen jullie het. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Mijn dochter heeft dat ook een tijdje gedaan. Wist ook niet precies wat het was of waarom ze het deed. Soms kwam het ineens uit het niets inderdaad...maar nu doet ze het bijna nooit meer. Af en toe komt het ineens voorbij en ik heb nog steeds geen idee waarvoor ze het doet...
Hier ook gehad! Ik heb het geen aandacht gegeven. (Klinkt lullig maar ik deed er dus niks mee) Merk dat ze het steeds minder doet.
Dan hebben ze iets gevonden wat ze grappig vinden om te doen. Dan proberen ze dat een tijdje uit. Hier heeft ze een nephoestje of ze klakt met haar tong (dan moet je terugklakken) en dergelijke.
Het is inderdaad iets nieuws wat ze ontdekt hebben en dan even een tijdje willen doen. Hier heeft ons zoontje ontdekt dat het "nep niezen" en "nep hoesten" grappig is. Maar ook stikkende geluidjes maken. Wat mama dan soms weer de stuipen op het lijf jaagt...
Herkenbaar, deed/doet onze dochter ook . Is inderdaad iets wat ze ontdekt heeft en ze vindt het zelf ook wel grappig.