productie verhogen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Cygnet2, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ga waarschijnlijk binnenkort weer werken en nu wil ik graag mijn productie wat verhogen. Kan iemand me vertellen hoe ik dit moet doen dmv kolven?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Een paar keer extra kolven of extra aanleggen?

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Kolf je fulltime of voed je live en wil je dmv kolven je productie verhogen?

In het laatste geval zou ik na de borstvoeding nog kolven. Mijn zoontje dronk bijvoorbeeld soms 1 en soms 1,5 borst. Als je de tweede borst leegt met de kolf dan neem ik aan dat jouw productie wel omhoog gaat.

Rond de drie maanden is er wel een beruchte periode wat betreft regeldagen. Baby's kunnen dan wat hongeriger zijn, vaker aanleggen is dan een gemakkelijker en snellere oplossing.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Extra aanleggen snap ik niet.. een kind neemt toch zoveel als hij nodig heeft?

Kolven snap ik maar doe je dat dan direct na de voeding of tussen twee voedingen?

Ik voed gewoon en het is niet zo dat er nu te weinig is. Zoon is erg tevreden (zelfs zo tevreden dat ik gisteren geen late avondvoeding meer gegeven heb). Het is meer dat ik over een tijdje heel waarschijnlijk weer ga werken en dat ik graag een beetje buffer heb.. impact op de productie kan opvangen...of werkt het zo niet?

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw

Ik weet niet hoe jouw schema er uit ziet, maar je zou bijvoorbeeld ipv alleen voor het slapen ook na het slapen even kunnen aanleggen (of andersom).
    Ik neem aan dat je zoon nog 2 slaapjes doet? Dan heb je 2 extra voedingsmomenten op een dag.
    Of hij dat wil, dat hangt echt van hem af denk ik.
    Hier werkte dat tot een maand of 4/5, daarna bliefte men alleen te drinken op de vaste momenten. ;)

Heel goed dat je al zo vooruit denkt. Maar ach, je weet niet hoe het gaat. Sommige moeders merken er weinig van, anderen hebben er meer last van . En je kindje kan het zelf ook goed regelen he. Mocht het toch wat teruglopen kan het zijn dat ie s'nachts weer een momentje gaat inlassen (of omdat ie gewoon graag bji mama wil zijn omdat ie je overdag even niet tot beschikking heeft). Dat deden ze hier ook maar het was maar van korte duur.
    Dus de boel wat ophogen is goed, maar je kan het ook gewoon afwachten:)

Deel Deze Pagina