Ik ben op zoek naar een leuke/goede tekst voor op het kraamfeest kaartje. En ben wat aan het brainstormen met mezelf, wat Is fijn/handig. Er zullen z'n 25 uitnodigingen verstuurd worden, er van uitgaande dat iedereen komt zullen het per uitnodiging 1 tot 4 personen zijn.....schat totaal op 70 mensen. - Wat hadden jullie erop staan? Alleen plaats, datum, tijd of ook nog wat extra tekst BV dat je eerst als gezin wil genieten/wennen/herstellen etc. Wij zullen het thuis vieren, vindt het op locatie wel erg duur worden, en ik vindt het ook wel fijn om tussendoor borstvoeding boven in de slaapkamer te kunnen geven en niet tussen de drukte. - Wat voor tijden hielden jullie aan? Bv Van 13.00 tot 16.00? Of tussen 13.00 en 16.00? - Bleven mensen echt de gehele tijd die op het kaartje staat of kwamen de mensen verdeelt en gingen ook verdeelt weer weg? - Is het wat om het te verdelen dus groep 1 van 13.00 tot 14.30 en groep 2 van 15.30 tot 18.00 uur? - Waar lieten jullie de baby? In een draagzak/doek bij jezelf....dit lijkt mij het fijnst. Ging de kleine rond In de box/maxi cosi Of iets anders? Mijn zusjes kunnen de drankjes verzorgen en foto's maken, hapjes komen op tafel te staan. - Waar hebben jullie het kraamfeest kaartje besteld? Waar wij ons geboortekaartje willen bestellen die hebben geen extra kaartjes voor kraamfeest.....kan wel op maat gemaakt worden maar dat kost ook wat. We willen gewoon klein simpel kaartje dat we bij het geboortekaartje 13x13 kunnen toevoegen.
Ik denk dat je voor jezelf moet verzinnen wat je wilt. ik neem aan dat er geen 70 man tegelijk in huis kunnen. dus dan zou ik het inderdaad verdelen. desnoods over 2 dagen. 1 dag familie. en 1 dag sochtends vrienden en smiddags collegas. dan kan je bijvoorbeeld nog even rusten. je baby rond laten gaan zou ik niet doen persoonlijk. dus ik zou hem in een draagdoek houden. verder moet je ook kijken of je wilt dat mensen op kraambezoek komen. wil je dat niet zet het dan duidelijk erbij. Zoals om die kleine te kunnen bewonderen ben je welkom dan en dan op het feest! Dus ik zou op me kaartje zetten: Willen jullie de kleine bewonderen? Dan ben je welkom op ons kraamfeest op 4-3-2016 tussen 1-4 Wij hopen jullie dan te zien. zoiets?! Ik denk dat het heel persoonlijk is of ze de hele tijd blijven of dat ze even langskomen en weer gaan. Ik zelf zou snel weer weg zijn om iedereen ze lol te gunnen maar ik ken ook mensen die het prachtig vinden en erbij blijven de hele tijd. die je bij wijze van weg moet sturen omdat het klaar is. En kaartje2go is een goedkope site voor eventueel kraam kaartjes. maar dat is ook maar net of hun aan de wensen voldoen. verder ben ik echt een leek wat betreft kraamfeesten. maar dit was even wat er in mijn hoofd opkwam toen ik je tekst las
Bedankt......altijd fijn om een reactie te lezen zet me ook weer aan het denken haha Het zijn wel veel mensen ja en z'n mega huis hebben we niet maar wel grote tuin, hoop op mooi weer op 2 juli. kan inderdaad ook over 2 dagen verdelen Ga ff kijken bij kaartje2go
Ik hoop ook voor je op mooi weer. maar het is en blijft Nederland. dus stel het regent pijpen stelen. Heb je dan een noodplan. eventueel partytent buiten ofzo.
Is er geen plek om het gewoon op het geboortekaartje erbij te zetten? Of er gewoon een klein briefje in te doen? Bv. Bezoek vinden wij fijn Maar mag het op ons kraamfeest zijn? U bent van harte welkom op 2 juli Van 14.30-17.30 bent u van harte welkom. Zoiets? Verder ook geen ervaring met een kraamfeest, maar 70 man is wel heel veel. Wij hadden hier van de zomer een bbq met 30 man en dat was al vol in huis en tuin. Ik zou dan dus ook splitsen of uitwijken naar een locatie.
Wij hadden een kraamfeest in augustus en hebben een grote partytent neergezet (grote tuin, dus een stuk overdekt door de tent en een stuk niet). We hebben het feest van 14.00 tot 17.00 uur gedaan. De kleine is de hele tijd bij mij in de draagdoek geweest of boven i.v.m. voeden. We hadden hapjes staan. Wij kwamen ook op 70 mensen en hebben het daarom verdeeld over 2 feesten in 1 weekend (zaterdag en zondag van 14.00 tot 17.00). De meeste zijn wel echt 3 uur geweest. De uitnodiging hadden we op een begeleidend briefje bij het geboortekaartje.
Wij hadden bij onze eerste ook een kraamfeest voor een heel aantal mensen. Directe familie en vrienden hebben we gewoon het geboortekaartje gestuurd, zij mochten eerder langskomen. De rest kreeg bij het geboortekaartje een extra briefje, in dezelfde stijl als het geboortekaartje maar zelf geprint en bijgesneden op gewoon papier. Daarop stond de uitnodiging voor het kraamfeest. We hadden er op gezet dat we verzochten iedereen maximaal 1 uurtje te blijven, om het niet te druk te laten zijn voor moeder en baby. Niemand vond dat gek, en eigenlijk is iedereen daardoor ook netjes verspreid gekomen en gegaan. De tijd hadden we halverwege de middag. Zodat ik zelf kon rusten begin van de middag. Dat vond ik zelf prettig. De kleine lag in de box in de woonkamer. Daar sliep hij overal doorheen, en de meeste mensen wilden hem toch wel graag zien. Overdag lag hij altijd al in de box, dus dat was ook vertrouwd. We hebben hem niet er uit laten pakken. Ik moet er ook niet aan denken dat hij "rond zou gaan". Hoewel ik groot fan ben van een draagdoek of draagzak, zou ik daar niet voor kiezen bij zo'n feest. We zijn later naar een feest geweest als gast, met de baby in de draagzak, en iedere keer wilde mensen kijken hoe hij er uit zag en hoe hij er bij lag. Dat is veel lastiger in de draagzak, waardoor het onrustiger was voor hem en voor ons dan in de box.
Heb geen ervaring met een kraamfeest, maar ik zou zeker de baby bij me houden bv in een draagdoek. En wat ik weet van iemand uit m'n omgeving die wel een kraamfeest gaf.. Eerst kwam iedereen gewoon thuis op kraamvisite en toen nog dat feest! 😱 Dus daar zou ik wel heel duidelijk in zijn naar mensen 😉