Elektrische boxspring te laag, extra 1-prsbed op klossen??

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Lomi, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Ik ben morgen 29 weken zwanger en heb zojuist een intake gehad met mijn kraamzorginstantie.

Wij hebben een elektrische boxspring die 60 cm hoog is en die vrouw vertelde mij dat dat volgens de (arbo) regels te laag is waarop ik zei dat deze haast niet te tillen is en ze het afraden hier klossen onder te zetten en dat wij er voor de kraamweek een extra matras op gaan leggen.

Dit is volgens haar prima maar we moeten dan wel een extra 1 persoons bed regelen voor als er tijdens de bevalling geen tijd meer is om naar het ziekenhuis te rijden. Ik wil dus in het ziekenhuis bevallen.
    En dat 1 persoons bed wat we dan lenen van familie moet dus alsnog op klossen worden gezet.

Ik heb eerder hier op forum gelezen dat een extra matras gewoon voldoet als je in het ziekenhuis wil bevallen maar of die ook een extra bed klaar hadden staan weet ik niet.

Dus mijn vraag: kregen jullie ook de opdracht een extra bed te regelen voor de kans dat je geen tijd meer hebt om naar het ziekenhuis te gaan??

Als het moet dat moet het natuurlijk, dat wil ik wel even hebben gezegd.

2. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons was een extra matras prima de vorige keer. Nu heb ik me aangemeld bij een andere kraamzorgorganisatie, ik hoop dat ze dat daar ook ok vinden.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier was een extra matras prima, controles hebben ze gewoon gedaan zonder extra matras hoor 😉

4. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee, ik wou in het ziekenhuis bevallen en dat is uiteindelijk ook gewoon gebeur. Wel gaf ze bij de intake zoals bij jou door dat het bed te laag was voor de kraamhulp arbowet etc. en dat we klossen moesten lenen.

Wij hebben het niet gedaan met het idee "als de kraamhulp het echt wil dan kunnen we ze even snel halen geen probleem.", en de kraamhulp die kwam heeft er uit eindelijk ook nooit meer iets van gezegt

5. MayB

MayB Lid

1 mei 2013
    72
    0
    6
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde! Maar bed met klosse wordt weer te hoog haha daar kijken ze dan weer niet na terwijl er ook een kleiner iemand als kraamhulp kan komen! Bij mij was matras genoeg al hebben we in overleg met kraamhulp dit niet hoeven doen!
    Dus gewoon ff overleggen met de kraamhulp die er dan is anders zijn ze nog zo gehaald maar zijn niet nodig hoor wij hadden matras in huis en de klosse ook tenzij ze echt moeilijk zouden doen

6. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Extra matras moet voldoende zijn, echter kan dat voor een bevalling te zacht zijn. Simpel op te lossen Door een plank tussen de matrassen te doen. In de kraamweek is een extra matras echt voldoende, eventueel even met je verloskundige bespreken. Die is tenslotte bij je bevalling aanwezig Mocht je niet meer naar het ziekenhuis kunnen. Ik ben bij mijn 2e dochter ook plotseling thuis bevallen, wou poliklinisch maar ging te snel. 15 minuten nadat de verloskundige binnen kwam was ik al bevallen,.

7. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    Ik had al moeite om in m'n 'lage' bed te komen met m'n dikke buik en bekkenklachten, dus nee geen klossen gehaald. Ik gaf bv op de bank woonkamer. Of liggend in bed. Kwam ze ff bij helpen klaar.

Bed verschonen deed mijn partner.

1 x per dag ff temperaturen, hechtingen checken (2 minuten werk)

Om daarvoor klossen te halen? Ze hoefde amper te bukken en zeker niet vaak of langdurig, dus bij beide kindjes heb ik het niet gedaan.

Ik heb ook geen logeerbed of extra bed oid.

8. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik heb mijn bed niet aangepast, vond het zo'n gedoe met die klossen. Heb gewoon niks gezegd en de kraamhulp vond het helemaal niet erg, ze vond het zelf ook onzin en heeft gewoon mijn bed verschoont terwijl ik aanbood dat mijn partner het deed. Overigens heeft ze ook 2x het bed van mijn zoontje verschoont terwijl die nog veel lager is.

9. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik vind het nogal makkelijk gezegd van dat doe ik niet.... Ik werk zelf als kraamverzorgende en als het echt niet gaat dan hoeft het van mij ook niet, maar als ik dit werk tot mijn 67e wil volhouden zou het toch zeker wel fijn zijn als ik goede arbo omstandigheden tegen kom. En er niet steeds om hoef te "zeuren". En ja het is niet heel lang dat we gebukt hoeven te staan, maar jullie zijn ook niet het enige gezin waar een kraamverzorgster werkt ;)

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb ook een extra matras op bed gelegd, was geen probleem voor de bevalling. Tijdens de kraamweek heeft mijn man het bed verschoond, want de kraamzorg deed dat niet (matras was weer van het bed want ik kon door mijn bekken anders niet uit bed komen). Wij vonden het prima dat de kraamzorg dit helder communiceerde met ons.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.268
    113
    Wij konden de boxspring niet op klossen zetten we hadden al een hoger bed en anders kon ik met mijn 1.60 niet zonder trap in bed klimmen.

Ze halen je bed niet af maar dat vonden we geen probleem. ( ook wij gingen voor een ziekenhuis bevalling)

12. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij gaan geen klossen regelen,...met dochter ook niet gedaan......ons bed is daar niet geschikt voor.....en ga geen extra bed of matras regelen.
    Ik werd uiteindelijk gewoon op de bank (nog lager dan bed) onderzocht toen ik thuis kwam na keizersnede.
    Nu wordt het ook weer een keizersnede.

Deel Deze Pagina