Toch maar even vragen wat jullie doen: mijn mannetje zit in de fase dat ie z'n avondeten niet altijd meer wil, ik was eerst zo van dan ook geen toetje...tot ik de redenatie las dat een toetje bij het avondeten hoort en je je kind daarmee (nog) niet kan "straffen", daar kon ik me wel in vinden dus hij krijgt wel altijd z'n toetje en die gaat er ook altijd lekker in. Nu twijfel ik eigenlijk weer, wat is wijsheid....wel of geen toetje als hij geen avondeten eet?!?!?!?!
Wij doen altijd een toetje... Het hoort hier bij de maaltijd en anders krijgt ze sowieso niet voldoende zuivel binnen. Het is ook niet de bedoeling om te straffen voor niet eten toch?! Eten moet gewoon gezellig zijn en het gaat niet om wat of hoeveel ze eten vind ik. Komt vanzelf wel weer.... Grtz.
Ik geef ook altijd een toetje als hij zn avondmaal niet wilt. Ik vind dat het erbij hoort en zie het niet als een extra of beloning
Wij doen altijd een toetje. Althans als ze willen Meestal krijgen ze gewoon pure yoghurt, is alleen maar goed voor ze. Ik kan me ook vinden in de redenatie dat als je het toetje gebruikt als straf- en/of beloningsmiddel, je daarmee eigenlijk aangeeft dat het eten niet lekker is. Je kindje zal meerdere perioden hebben dat hij toch weer slechter eet en dan weer even goed. Ik wil geen strijd tijdens het eten, lijkt me niet goed voor een gezonde smaakontwikkeling. Dus ga ook niet strijden over wel of geen toetje. Toetje is hier een fijne constante.
In zo'n fases met weinig eten gaf ik vaak wel een 'aangepast' toetje in de vorm van fruit of zo... Zat er (zonder dat ze het zelf merkte) toch nog wat meer gezonde vulling in haar buikje! Nou eten wij niet standaard een toetje, dus dan is dat misschien wel gemakkelijker. Want als wij dan wel yoghurt oid zouden eten dan was dat niet zo gemakkelijk gegaan! Als ze dan wel goed had gegeten kreeg ze bijv wat volle franse kwark of griekse yoghurt met wat diksap erdoor of zo!
Hier ook altijd een toetje (vanillevla en yoghurt), altijd dezelfde hoeveelheid onafhankelijk van hoeveel avondeten hij gegeten heeft...
Hier geven we ook een toetje (meestal fruit). Pas als hij een jaar of 4 is, en beter kan begrijpen dat hij "moet" eten, vind ik dat je er iets mee kunt. Of je ermee bereikt dat je kindje beter eet, is wat anders. Je zou dan bv geen koekje/snoepje kunnen geven als hij niets/niet goed eet. Kleine eet hier al weken slecht, jammer dan. Komt wel weer goed.
Kan me inderdaad voorstellen dat wanneer hij het meer begrijpt er situaties komen dat we gaan zeggen, nog twee hapjes groente en dan krijg je je toetje... maar dat is voor latere zorg. Ik blijf hem nu gewoon z'n toetje geven, ongeacht of ie z'n avondeten eet of niet...geen twijfel meer, dank.
Hier alleen een toetje als de kleine na zijn warme hap nog trek heeft. Als hij zijn eten niet op heeft ga ik ervan uit dat hij geen honger meer heeft. Is dus geen straf! Wij eten zelf ook alleen een toetje als we na het eten nog trek hebben.
Hier ook altijd een toetje... Gewoon omdt het voor hem erbij hoort en dan heefr hij in ieder gev nog iets gegeten... Maarja goed hij krijgt okk nog een papflws voor het slapen gaan dus hij gaat nooit met honger naar bed
Zijn toetje gaat er altijd lekker in dus het is niet zo dat ie geen honger heeft, het geen avondeten eten is een bekende fase als ik het zo lees en probeer me daar dan ook niet druk om te maken. Voor het slapen gaan krijgt ie alleen een klein beetje warme melk dus dan is ook wel fijn als ie wat naar binnen heeft, al is het dan alleen maar een toetje...die houden we er dus in.
Net als vele anderen zou ik de schijn willen vermijden, dat het lekkere toetje de beloning is voor die 'vieze' groente. Het avondeten is zelf immers ook lekker! Als mijn dochter haar avondeten niet wil, krijgt ze gewoon een toetje. Soms wil ze dat dan ook niet eens.
Ja hij krijgt dan gewoon zijn bakje yoghurt en wat later (zodat de link met avondeten er niet meer zo sterk is) ook wat fruit.