Groente 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Marley, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Mijn grote vriend vindt fruit heerlijk, maar van groente heeft hij na een paar happen genoeg. Hij eet max 50 gram, terwijl dat 200 zou moeten zijn. Maakt niet uit wat ik hem voorschotel. Als ik hem daarna bv geef, drinkt hij wel.
    Iemand tips?

2. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    bijvoeding is het eerste jaar nog BIJvoeding, borstvoeding blijft de belangrijkste voedingsbron en alles wat hij daarnaast eet is mooi meegenomen en het is absoluut niet zo dat ze 200 gram MOETEN eten. ik heb de bijvoeding nooit gewogen en ga ik ook niet doen ook. meestal eet ze een halve stuk fruit, een halve boterham en savonds wat groente en aardappelen/rijst/pasta. maar sinds ze vorige week flink ziek is geweest eet ze nog als n zieke kip maar daar maak ik me niet druk om, voed haar gewoon nogsteeds op verzoek en ze gaat vast vanzelf weer meer eten.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Mijn dochtertje is ook (nog) niet zo'n groente eter.
    Een potje fruit (6+) gaat inmiddels op,maar ook heel vaak in 2x ('s morgens de helft en 's middags de helft). Groente doen we 2-3 dagen met een potje en dan eet ze vaak niet eens haar bordje leeg. Sommige dingen vindt ze ook echt niet lekker dus dan is het helemaal met 2 happen gebeurd.
    Melk is nog steeds met stip favoriet. Denk dat het vanzelf wel gaat veranderen. Ze halen nog bijna alles uit de melk dus volgens mij is het geen ramp als ze nog niet zoveel van de groente enzo eten.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ze moeten niks, jij bepaald wat ze eten en wanneer, je uk bepaald hoeveel. Mijn dochter at met 6mnd net 2x een halve hap. Borst of flesvoeding, daar groeien ze van op deze leeftijd!

5. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier hetzelfde verhaal hoor, fruit vind ie heerlijk maar de groenten is maar een paar hapjes. Het zal hopelijk vanzelf wel beter gaan, de flessen gaan allemaal leeg...

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier nog niet zo "oud" maar ook ik merk al dat de groente er slechter in gaat dan het fruit. Trekt hoop ik bij :)

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Kijk inderdaad naar je kindje... als die genoeg heeft na die paar hapjes: prima! Niet naar hoeveelheden gaan kijken of wegen, word je zelf alleen maar gek van...
    Hier at ze altijd liever groenten als fruit. Maar met 6 maanden was ik blij als er 5 hapjes doorgeslikt werden.

Gewoon blijven aanbieden en als je kindje genoeg heeft kan die dat zelf heel goed aangeven!
    Wat betreft voedingsstoffen ed geen zorgen maken, melk is nog het belangrijkst!

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier heeft het fruit juist wat langer geduurd voor ze het echt lust. Maar ik heb geen idee hoeveel ze eet op een dag. Wat eerder ook is gezegd, jij bepaald wat en je kindje hoeveel. Mijn dochter eet inmiddels ongeveer 2 stuks fruit op een dag en aan groente meestal goed. Niet te druk om maken, komt vanzelf goed. Soms likken kindjes op deze leeftijd alleen aan ander eten, dat maakt ook niks uit. Probeer je kleintje te volgen en geen richtlijn.

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ze "moeten" niet per se 200 gram hoor, als je borstvoeing geeft al helemaal niet...

mijn zoontje eet elke dag precies zoveel hij wilt, en dat is niet per se 200 gram, dat komt vanzelf..ene baby geniet meer van zn melk ander eet gelijk als een bouwvakker...
    Vertrouw en op je kindje en op de borstvoeding!

Deel Deze Pagina