Weet niet zo goed hoe ik de titel moet verwoorden. Onze dochter is bijna 9 maanden en altijd al een goeie slaper geweest 'snachts. Een paar nachten geleden werd ze na ongeveer 2 uur wakker en ze bleef huilen. Bleek dat ze een verstopte neus had en wat verhoging ook dronk ze haar flesje niet meer goed leeg en dat bleek dan van een zere keel te zijn. Na een pijnstiller te geven en een half uurtje beneden te houden legden we haar terug en na een beetje tutteren viel ze terug voor deganse nacht in slaap. Dit is zo een 3-tal nachten geweest. Gisteren dronk ze terug goed haar fles, neus was ok en ze was terug heel blij. Na haar flesje legden we haar in bed en terug werd ze na ongeveer 2 uurtjes wakker. We hadden nu de indruk dat ze wist dat ze er ging uitgehaald worden (ze was heel blij). Kan dit al op 9 maanden? Na eventjes beneden met haar te blijven ben ik haar er terug gaan instoppen waarna ze het op een brullen zette. Ik wou haar niet terug uithalen omdat ik de indruk had dat ze gewoon eruit wou en dat ze helemaal niet ziek was. Ik heb haar 5 min laten wenen terug geweest en op haar bolletje gewreven, dan terug na 7 min, (nog niet gedaan), en dan terug na 9 min, dan is ze in slaap gevallen. Kan ik dit eigenlijk al doen met een baby van 9 maand. Voel me nu zo schuldig. Is ze er niet te klein voor?
Wij hebben een soort iets gehad toen ons zoontje ook 9 maanden was. We waren een paar dagen weg en daar werd hij ziek, snotverkouden, behoorlijke koorts. Doordat hij in een vreemd bedje in een vreemd huisje lag, kon hij door zijn ziek zijn niet slapen. Bij ons op de kamer gelegd, maar ook dat hielp niet echt, het enige waardoor hij sliep was bij ons in bed. Normaliter doe ik dat echt nooit, maar nu op vakantie was het niet anders. Eenmaal thuis wilde hij niet meer in zijn eigen bedje slapen 's nachts. En toen zijn we ook een slaaptraining gaan toe passen. Niet uit bed halen, maar aai over zijn bol, buikje of rugje en alleen maar ssst zeggen. De tijd dat je terug gaat steeds langer maken, eerst na 2 minuten, dan 4 minuten, 6 minuten etc... Heeft een paar dagen doorzetten gekost, maar uiteindelijk na een week ging het weer super. Dus ja, ik denk zeker dat je al een slaaptraining kan toepassen. Veel succes, en doorzetten!
Puur antwoord op de vraag of ze weet dat ze eruit gehaald wordt: je zou het bijna denken, maar of ze het echt al snappen? Geen idee.. Ik heb hier namelijk een klein draakje van 10 maanden die smiddags echt ontzettend moe is.. Ik leg hem dan op bed en dan begint het feest. Hij gaat telkens staan, maar durft niet zelf te gaan zuitten/liggen in bed, hij begint dan ontzettend hard te huilen. Ik leg hem dan meerdere keren plat neer, aai over de bol. Zodra ik dan wegloop begint hij te krijsen, en zodra ik weer binnen kom begint hij al springend te lachen Na een minuut of 30 en 60 keer plat leggen haal ik hem er maar uit omdat ik het toch niet win haha.. Zodra we dan op de trap lopen als hij er net uit is is hij me toch maar vrolijk
Herkenbaar! Hier een meisje van ruim 10 maanden, die twee weken terug ook ziekjes was (verkouden/koorts) etc. Zelfde gedaan als jullie, maar de nachten erna werd ze ook ineens wakker alleen geen klachten.. Ik heb toen gegoogled en las dat kindjes (bewust of onbewust) na een periode van ziekzijn, dat soort gedrag kunnen blijven proberen.. Ik ben 2 dagen consequent gebleven.. In haar bed laten liggen, hooguit een aai over haar bol en een tut en even laten huilen.. Na 2 dagen was het weer over.. Succes!
Ik heb even mee gelezen want ons zoontje is 10 maanden en een kleine week goed ziek geweest. Koorts, oorontsteking, hoesten en snotneus. Hij heeft ook een pseudo kroep aan val gehad. Nu lijkt het wat beter te gaan in iedergeval geen koorts meer. Maar meneer wil de gisteren avond niet gaan slapen alleen in mijn arme. En toen hij snachts wakker werd in 1 uur gedronken en wil de hij niet meer in zijn eigen bed. Zal het nog zijn omdat hij last heeft van oortjes of inderdaad waar jullie het over hebben en moeten ook wij in slaap training. Kan mij helemaal voor stellen dat je het zielig vind voor de kleine wij vinden het ook niks maar al een paar nachten slecht slapen kost ook veel energie voor je zelf. Succes
Bedankt voor jullie reacties! We zulllen zien wat ze straks zal doen. Als ze terug begint te wenen zal ik toch proberen om hetzelfde als gisteren toe te passen en trainen om mezelf wat minder schuldig te voelen
Ik zou nu nog niet gaan "trainen" ik kan me nog goed herinneren dat mijn beide kinderen dit een periode deden rond de 9 maanden.. Daarna ging ze gewoon weer slapen, wat rond hun 1e verjaardag weer terug kwam voor even.. Oftewel een sprongetje
Hier ook. bijna 10 maanden en grieperig. Snotverkouden dus ademen met speen in gaat niet lekker. Verhoging, hoesten, het hele circus dus. Dan gaat hij doodmoe naar bed en ligt vervolgens 10 minuten/20 minuten in bed maar valt niet in slaap. Haal je hem naar beneden, wordt hij weer moe en dan begint het riedeltje weer van voren. Vermoed een sprong tegelijk met zijn ziek zijn. Hij at ook minder, maar hij heeft vorige week weer een fles laten vallen, heeft er nu nog maar 2.
9 maanden is vaak een periode van verlatingsangst. Dit i.c.m. wat ziek zijn, zal het vast vanzelf overgaan. Sterkte ermee!
Ik zou een baby van 9 maanden geen slaaptraining geven. Op deze leeftijd kunnen ze je nog helemaal nket "voor de gek houden" laat staan dat ze kunnen doen alsof ze zie, zijn Op deze leeftijd spelen er veel dingen voor die kleintjes, verlatingsangst, 11 maanden sprong die eraan komt etc. Daarnaast geef je aan dat je kindje de eerste nacht niet lekker /ziek was. Wellicht nog niet bij je opgekomen maar kan het zijn dat ze meerdere dagen nodig heeft om bij te komen/beter te worden? Nogmaals zou ik zelf nu geen slaaptraining toepassen maar een beetje je kindje proberen te volgen. Uiteraard niet bij de eerste kick mee naar beneden nemen, maar eventuele signalen ook niet over het hoofd zien.