Baby 9 maanden 15 kilo....eetschema....

Discussie in 'Voeding' gestart door vita, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Ik denk dat slimpie met name goed inspeelt op de hele light-hype. Slimpie is een chemisch goedje, dat proef je ook vind ik. Net als zoetjes, smaakt ook zo vreemd.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jeetje! Lisa wordt over 4 maanden 4 en weegt nog nu misschien net 14 kg (en is ongeveer 98 cm). Lisa was 4,5 kilo bij de geboorte en was als baby best zwaar door de sondevoeding, maar daar zie je nu niets van terug.

Ik weet niet hoe lang hij is, maar kan er niet meer aan de hand zijn? Ik vind 15 kilo wel heel erg veel!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind Slimpie ook heel chemisch smaken.

15 kg is idd veel. Mijn oudste is 16 kg en 103 cm ofxo.
    Jongste is flink en heeft lekkere babyvetjes maar die weegt 12,5 kg bij 84 cm.
    Die eet alles wat los en vast zit bij wijze van.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Slimpie is echt niet goed, staat bol van zoetstoffen (net als optimel e.d.). Diksap is echt prima en als je 1:20 verhouding aanmaakt dan kan je dat best 3 keer per dag doen hoor. je hebt het dan over een minimale hoeveelheid calorieën. Een baby hoef je niet op dieet te zetten maar ik zou wel rekening houden met een een kind dat aan de stevige kant is en dat je later moet beperken. Mijn kids zijn ook flink en mijn dochter groeit gewoon van gezond eten en kan gewoon minder eten dan leeftijdsgenootjes. dat is voor haar heel vervelend en daar ligt voor mij een taak als ouder. En bereid je maar voor op een wereld die som spastisch kan reageren op het gewicht van je kind en vinden dat je ze alles maar moet ontzeggen. Zorg dat je gezond eten aanbiedt en ze genoeg beweging krijgen, als ze teveel van hun lijn afwijken kan je een kinderdieetsite opzoeken voor tips al heb ik daar persoonlijk niet heel veel aan gehad

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    gezonde tip; amandelmelk, laag in kcal en hoog in calcium

6. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Hij is 80 cm lang. Hij zit nu in kledingmaat 86/ 92 omdat alles te smal valt voor hem, vooral spijkerbroeken. Vannochtend melk en een boterham, en blij dat hij was:D
    Gisteren veel water aangeboden,maar dat gaat toch moeilijk. Maar goed ik zet door hoor. Tja....de buitenwereld reageert continu op hem. Allemaal positief, omdat het een blije,vrolijke dikke baby is. Maar vooral over hoe groot hij is. Echt Hollands welvaren. Ik ben er nu wel aan gewend. Ik voel me ook niet schuldig, want behalve de pap, is het toch echt aanleg. Ik weet wel dat de taak idd bij ons ligt, en ik zal hem daar ook zeker bij helpen, en begeleiden, want dat wil ik niet voor hem. Maar dat komt goed;)
    Voor hetzelfde geld gaat hij straks lopen, en is hij hardstikke dun:D

Ik ga wel nog even bellen met het cb volgende week, even kijken wat zij zeggen.
    Dank je wel.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het eerste gezonde aan Slimpie moet nog ontdekt worden hoor!
    Met een zakje rooibos haal je ook de watersmaak weg van water, en dat is minder belastend dan diksap of slimpie.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    iedereen heeft het eigenlijk al gezegd, maar 3x diksap is wat veel inderdaad. Ook een papfles in de avond lijkt me niet meer nodig, zou daar gewoon een melkfles van maken.

hoe actief is hij verder? dat is natuurlijk ook van belang. misschien kan je bewegen stimuleren door spelletjes met hem te doen. snel achter elkaar aankruipen bijv. (als hij dat kan natuurlijk). Hier lopen/rennen we meestal een uur per dag rond buiten. :)..

10. adi

adi Niet meer actief

Ik zou ook vooral het bewegen stimuleren. Dus het kind niet op de billen neerzetten (want daar komt het bilschuiven vandaan waarschijnlijk), maar op de grond leggen, voornamelijk op de buik.

Het is voor hem zwaarder om te leren kruipen inderdaad, maar de lichamelijke inspanning om dit te leren is heel goed voor hem. Dan gebruikt ie zijn hele lichaam, is dus een stuk actiever, en leert betere motorische vaardigheden dan met billenschuiven.

Een baby van 9mnd hoort in principe de hele dag op de buik te spelen.

11. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Mijn baby van 9mnd staat meer dan dat hij op zn buik speelt hoor ;)

Is ook wat aan de zware kant (lengte gemiddeld, gewicht bovengemiddeld), 11 kg. Maar ik zie nu dat het stabiliseert nu hij kan kruipen en staan.

Hier heeft hij kruipen en zitten zelf ontdekt/geleerd, gewoon door hem op zn buik te leggen en te laten spelen. Opeens zagen we hem zitten. We hebben hem dus niet zelf neergezet, maar het echt vanuit hem laten komen. Zelfde met staan.

Wat onze 9mnd-er eet:
    BV op verzoek
    Een rijstwafel
    Fruit overdag (een peer oid)
    Avondeten meestal groente met wat rijst,pasta,aardappelen. Wel met een scheut olijfolie of roomboter voor de gezonde vetten.

Verder bied ik hem vaak een beker met water aan, kan hij lekker mee smeren en soms drinkt hij er ook van.

Wij geven het eten niet gepureerd, maar in stukken, dat scheelt denk ik ook al. Gepureerd en pap "giet" je zo naar binnen, ik denk dat je daar dan ook eerder te veel van neemt/geeft. Misschien dat dat nog iets is? Hem lekker met stukjes komkommer en paprika laten spelen bij het avondeten? Zit hij er gezellig bij en leert hij meteen eten.

12. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Ik heb inmiddels contact opgenomen met het CB, en bij hun woog hij 14,4. Dat kan kloppen aangezien onze weegschalen niet helemaal hetzelfde zijn, vorige keer ook al niet. Maar de arts vind het ook verontrustend dat hij zo hard groeit. Ik heb inmiddels een doorverwijzing mee en heb al een afspraak staan bij de huisarts voor verdere stappen.
    Bedankt nog voor de verderdere tips, het is even afwachten hoe het verder gaat.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk inderdaad dat er een ander onderliggend probleem is.Misschien iets met de schildklier?
    Dit gewicht bij deze lengte is niet normaal.
    Onze dochter is 15 maanden en 80 cm en 9,5 kilo en eet bij wijzen van spreken een stuk meer en drinkt ook 2/3x per dag diksap.

Ik hoop dat jullie snel weten wat er aan de hand is met jullie kindje.

Sterkte!!

14. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Wat vervelend zeg, maar wel goed dat ze het gaan uitzoeken hoor! Sterkte en succes

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Vind niet dat je kindje heel veel eet ofzo.
    Thee is al vaak genoemd, denk dan ook aan vruchtenthee, daar zit ook een zoetig smaakje aan, desnoods wat kouder, als je zoontje ook graag de heel verdunde diksap lust vind hij koude vruchtenthee missch ook wel lekker.
    Veel succes met de verdere stappen!

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn oudste zoon woog ook met 9 mnd 15 kilo.
    Die woog ook dik 10 pond bij de geboorte.

Hij kreeg pas vanaf 8 mnd bijvoeding.
    Ben bij hem gestopt met 8, 5 mnd met gekolfte bv te geven.

Hij kreeg 4 boterhammen en beker melk.
    Crackertjes/rijstewafels fruit en thee en flink bord avondeten op een dag. En tussendoor een toetje en groenten knabbels.

Hij woog 15 kilo en was 90 cm met 9 mnd.

Mijn middelste zoon was met 9 mnd 14, 8 kilo en 84 cm.
    Hij heeft tot 21 mnd borstvoeding gekregen.
    En ook bij hem pas na 8 mnd begonnen met bijvoeding.
    Anders waren ze nog zwaarder geweest.

Ik zou de pap minder maken en ipv diksap iets anders geven.

Deel Deze Pagina