baby 9 maanden bang stofzuiger. tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kemjansen, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    In 1 keer. Hij is bang van de stofzuiger geworden. Terwijl we in zijn bijzijn toch regelmatig stofzuigde. Huilen, huilen als hij de stofzuiger hoort. Vooral als je de borstel eraf haalt om de hoekje en de kantjes te doen. Niet alleen thuis, maar ook bij opa en oma.
    Heeft iemand tips. Gewoon stofzuigen en het gedrag negeren, of juist niet?

gr Karin

2. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Nathan is altijd al bankg voor de stofzuiger geweest en tegelijkertijd ook dodelijk nieuwsgierig. Dus ik eindig altijd in een stofzuigsessie waarbij ik hem op de arm heb :)
    Zal vast wel een keer over gaan.

3. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Stofzuigen wanneer hij in een andere kamer is, en langzaam dichter in zijn buurt gaan zuigen?
    Denk wel dat je dit moet negeren, in ieder geval niet aanmoedigen zo van 'Ach toch, ben je bang...'
    Gekke kindjes toch he? ;)

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    lees mee. mijn dochter is bijna 2 en echt als de dood. heb getroost, genegeerd en der zelfs een kinderstofzuiger gegeven maar nee ze blijft gillen en huilen tot stikkens aan toe. stofzuig nu alleen nog als ze slaapt maar soms kan het niet anders.

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik zou even een paar weken stofzuigen als hij slaapt en het later gewoon weer proberen. Wellicht is het maar iets tijdelijks en is het zo weer over.

6. sanna01

sanna01 Lid

2 jul 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha heel herkenbaar, mij dochter was doodsbang voor de stofzuiger maar idd erg nieuwsgierig tegelijkertijd. Huilen deed ze niet maar klamde zich wel vast aan iemand. Ik heb nooit opgegeven en ben blijven zuigen in haar bijzijn. Sinds kort vindt ze het geweldig. Zodra ik aan het sotfzuigen ben kruipt ze naar mij toen en wil dan dat ik haar handje zuig. Gek kind! Helemaal geweldig vindt ze het

7. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Hier was de kleine in het begin heel bang. Ik heb hem toen uitgelegd dat ik dat deed om stofjes weg te halen en om het schoon te maken zodat hij rond kon kruipen en op de grond kon liggen. Ik vertelde ook dat hij niet opgezogen kon worden.
    Het klinkt vreemd, omdat hij toen nog zo klein was en waarschijnlijk niet begreep wat ik vertelde, maar daarna was het echt over en keek hij rustig toe. Nu doet hij het liefst mee en pakt de stofzuiger bijna uit m'n handen en soms mag ik zelfs even over z'n broek zuigen voor de gein.

Dus gewoon een uitleg is het proberen waard misschien.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter was er ook bang van, begon al te huilen als ze de stofzuiger zag.
    heb haar toen mee genomen op de arm en zo stofgezogen.
    toen ze kon staan en aan de hand mee lopen heb ik haar de slang van de stofzuiger laten vast houden en liep ze zo mee.
    nu is ze er niet meer bang van en wil ze gleijk mee helpen

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Heb je hem al eens zonder dat dat ding aanstaat, ermee op de grond gezet? Laat hem de stofzuiger maar goed bekijken en onderzoeken. En dan samen met hem op de arm aanzetten en blijven lachen. Maak er maar een spelletje van.

10. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Haha, dit topic leek wel door mij geschreven. Helemaal zelfde probleem. Op arm stofzuigen is enige optie maar dan kun je amper goed schoonmaken. Tijdens slaapjes kan ik ook niet stofzuigen, want ze wordt er zelfs wakker van :$

11. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier waarschuwde ik ook altijd van te voren als ik hem aan ging zetten.
    Dan zei ik van mama gaat stofzuigen en hij gaat 1, 2 , 3 nu aan.
    Deed ik ook met andere onverwachte geluiden waar ze van kan/kon schrikken.
    Want ja ineens is daar dat kabaal.

Dan was het meestal wel ok.
    Nu moet ze er alleen niets van hebben als ik de stok eraf haal dat is maar raar haha.

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon was rond 9 maand ook bang voor de stofzuiger, dus ik haalde de stofzuiger altijd door huis als hij op bed lag. Nu is hij er helemaal niet meer bang voor en vind het prachtig om achter dat ding aan te lopen en aan en uit te drukken als mama aan het stofzuigen is ;)

13. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Aan-uit-aan-uit.. Joepie, hihi

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yelena gaat ook weleens huilen als de stofzuiger aan staat. Meestal ga ik dan gewoon door en zeg haar tussendoor dat alles goed is. Als ie uit staat, gaat ze vaak uit zichzelf even poolshoogte nemen. :)

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik denk dat dat een hele goede tip is, want volgens mij is het van de schrik dat er ineens zoveel geluid is.

16. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Hier ook gehad! Huilen! Toen ben ik maar "stofzuiger"training gaan doen Ha ha ha!. Eerst de stofzuiger aanzetten in de keuken en dan zelf bij haar in de kamer gaan zitten. En steeds elke dag de stofzuiger een beetje dichterbij. Nu vindt ze het prachtig! En kruipt er achteraan! (ik zing ook onder het stofzuigen).

Groetjes!

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik hoef maar met dat ding aan te komen en ze wordt al hysterisch. mijn dochter is toch al een watje voor onverwachte geluiden dus waarschuw der altijd voor ik ga stofzuigen en vraag zelfs of ze hem aan wil zetten maar ze komt er echt niet in de buurt. zodra hij aangaat is het gillen, huilen, stampen en springen tot hij uit is en dat is het ook meteen weer goed. denk dat ze bang is omdat hij alles op eet. ze snapt dat niet want ze had daar straks geknoeit met wat chipjes en ik zuig ze op en ze was echt in shock dat hij zomaar haar chips op at. denk dus niet dat het alleen het geluid is maar ook het zuigen wat hij doet. ze is niet bang van der kinderstofzuiger en die maakt toch ook aardig wat geluid.

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hier hetzelfde probleem. Ook als ik in een andere kamer stofzuig. Ik stofzuig nu dus gewoon als ze slaapt. En als ik boven moet stofzuigen doe ik dat als zij beneden is.

Deel Deze Pagina