Baby draait continu op z'n buikje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle22, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Hoi dames.

Mn kleine lieve zoontje van 4.5 maanden.. Heel fijn en knap dat hij op z'n buikje kan draaien.. Maar meneertje vind het als hij eenmaal op z'n buikje is helemaal niet fijn op z'n buikje..
    Maar hij vind het volgens mij wel een hele leuke bezig heid het moment van draaien want hij draai heel de dag door op z'n buik. Maar als hij eenmaal op z'n buik is raakt hij binnen 1 minuut gefrustreerd en gaat hij huilen... En raakt hij overstuur .. Dus ik kom hem dan gauw omdraaien op z'n rug.. Maar zodra ik alweer 4 meter verder ben is tie alweer op z'n buikje en na 1 min weer gefrustreerd ..
    En zo gaat dit bijna heel de dag.. En ook al hij naar bed moet.. Nogmaals sliep zoontjelief rond 8 uur.. Maar nu is tie om 9 uur nog bezig met draaien en is tie oververmoeid omdat z'n bedtijd alvoorbij is en moe is geworden ..

Iemand tips om hem gauw zelf het terug leren naar ze rug te leren ? Want doordat hij zo gefrustreerd en onrustig word op z'n buikje lukt het hem niet om op z'n rug te draaien..

Liefs

2. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Heeft hij s nachts al een slaapzak aan? Dekentje strak instoppen?
    Heb er hier nog geen last van omdat meneer nog niet draait;)

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat je kan doen, als je dat nog niet doet, is terug rollen.

Dus als hij op zijn buik ligt, niet oppakken, maar terug rollen. Als je dat blijft doen kunnen ze soms makkelijker leren om terug te rollen.

En verder;
    Het is een fase! ;)
    Vaak als ze net iets nieuws kennen doen ze het de eerste periode continu, ook met staan in bed etc.

4. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Inderdaad een fase! Heel herkenbaar. We hebben nu ook de periode met staan in bed gehad (en niet zelf weer kunnen gaan zitten), maar dat is gelukkig ookvoorbij! Sterkte, maar voor je het weet draait hijzelf weer terug!

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn zoon was een late omroller. Met een maand of 8 had ie het ineens door en draaide in bed ook ineens om. Dat vond ie niks. Blèren! Maar zelf terugdraaien lukte niet.
    We hebben hem de eerste 2 nachten een paar keer teruggedraaid, maar toen dacht ik; ja leuk, zo kunnen we bezig blijven!
    We hebben hem daarna niet meer teruggedraaid. En dat was wel even blèren, maar na 10 min viel ie gewoon in slaap. Op zijn buikje.
    Dat bleek een goede zet, want inmiddels blijft ie op zijn rug of zij liggen. En draait ie nauwelijks nog op zn buik in bed. Hij heeft eieren voor zijn geld gekozen haha.

6. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de tips!

Ik ga maar eens een zomer slaapzakje aanschaffen.. OK heb d'r wel 1 maar die is te warm voor nu..

En omrollen doe ik ook heel langzaam zodat hij snel het terug rollen Leert hoop ik haha

En het even laten huilen kan ik niet echt.. Even geprobeerd om te kijken of tie echt niet zelf wou terug rollen maar hij raakte echt te overstuur dus dat doe ik niet meer ..

Liefs

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Overstuur laten worden is, in mijn ogen, niet nodig. Maar soms is een frustratie momentje voor een baby niet zo erg.

Soms geeft 'baby-vloeken' net dat zetje motivatie om meer best te doen. Jij als ouder zal het verschil kunnen merken tussen overstuur en baby vloeken ;)

8. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw

Klopt heb je ook gelijk in, maar Het overgang momentje frustratie en overstuur is al heel snel..

9. Anne Godderij

20 sep 2013
    58
    0
    0
    Between jobs!
    Stein

Oooh ja het staan in bed! Ik zou het bijna vergeten! Dat jolige hoofd in bed omdat hij kon staan! En het gillen omdat hij niet kon zitten...:D
    Op het moment dat je er midden in zit weet je geen raad! Maar het komt allemaal goed. Elke dag worden die beentje en armpjes getraind en worden ze sterker en sterker!
    Wacht maar totdat je zoon gaat klimmen...pffff...

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Klopt, pak hem niet op maar laat hem die 1000X per dag zie hoe hij zelf terug kan.
    Dat doe je het makkelijkst door zijn armen onder zijn borst te leggen als hij op zijn buik is, en dan een leuk speeltje aan de zijkant te houden. Als hij het speeltje wil pakken kun je die langzaam in een boog boven zijn hoofd draaien zodat hijzelf meedraait naar zijn rug.

En verder zolang mogelijk op zijn buik laten liggen, dat is de gezondste positie voor een baby. Liefst ook overdag op zijn buik laten slapen (in de box bijv)

11. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ons dochtertje doet dat ook. Ze is bijna 3 maanden.
    Met t warme weer was t lastig maar nu heb ik haar in een slaapzak en dan dekens straks over haar benen, dan blijft ze gewoon liggen :) verder als ze op haar buik is gaan liggen proberen te stimuleren terug te rollen

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier heb ik een laken overdwars in zijn bed liggen. Dan kan ik mijn zoontje heel strak instoppen, omdat er meer stof ligt onder het matras. Nu merk ik dat hij minder draait.
    Zo'n dun lakentje is hier niet te warm.

13. Charis84

Charis84 Lid

23 dec 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken dit heel erg van een paar weken geleden. (dame is nu 4 en een halve maand)

Het was even anderhalve week doorbijten maar toen was de frustratie weg en kon ze rustig op haar buik liggen en slapen.

Ze is nu net als haar zus een buikslaper en draaien haar als ze vast slaapt rustig naar haar rug.
    Maar vind haar alsnog vaak als ze wakker wordt op haar buik.

Gewoon elke keer weer rustig terug draaien en geduld hebben ;)

14. Jume

Jume Lid

10 jul 2015
    18
    0
    0
    Misschien vreemd maar wij stoppen een groot knuffel konijn van lief tussen de benen van onze dochter als soort van voedingskussentje 😂 zo rolt ze niet verder en slaapt heerlijkop haar zij!

Deel Deze Pagina