Hoi allemaal, Ik maak me niet echt zorgen want heb een ontzettend vrolijk actief kind, maar ben wel benieuwd of jullie vinden dat hij normaal eet. Mijn zoontje is 7 maanden, en eet al aardig wat weg. 'S morgens zo'n 100 gram fruit, 's middags een hele boterham, tussendoor een soepstengel of rijstwafel en 'savonds zo'n 100 gram groentehap. Maar daarnaast vraagt hij nog steeds om 4 flessen van 180+6. Hij is 72 cm en 8.5 kilo dus niks te dik, maar dacht dat ze vanzelf minder gingen drinken wanneer ze meer gewoon eten kregen. Wat vinden jullie?
Hier at ze pap 200cc 2 stuks fruit - 1 bolletje - pap 200 cc - tussendoortje - volbord eten - 3 eetlepels griekse yoghurt - pap 200 cc. reden van pap is dat jbpm niet genoeg verdikte daarom alle flessen pap. maar nee vind het niet veel
Liv is 5 maanden en is iets langer en iets zwaarder zonder de bijvoeding nog. Bij lem ben ik op het moment dat ik door kreeg dat hij zijn groente/fruit graag at zijn flesjes iets gaan verkleinen steeds een beetje minder en dan eerst groente/fruit en dan een fles. Als ik zijn flessen gewoon op dezelfde hoeveelheid had gehouden had hij ze ook leeg gedronken maar hij dronk en at toen zoveel dat ik dus langzaam aan zijn flessen heb geminderd en zijn gewone eten wat meer.
Onje, daar heb ik inderdaad ook aan gedacht, maar heeft hij er niet nog behoefte aan daar hij ze leegdrinkt? Of kan dat ook gewoonte zijn? Hij is heel (heel) erg actief, dus kan me ook voorstellen dat hij veel verbrand. Volgens het cb drinkt een kindje van 7.5 maand ongeveer 500-600 cc per 24 uur. Hij zit nog bijna op het dubbele! Nou kan het me niet schelen wat het cb zegt, maar vraag me dan wel af: drinken/ dronken jullie kindjes inderdaad nog maar zoveel op deze leeftijd?
1. Geen enkel kindje is hetzelfde, dus vergelijken heeft geen nut 2. Het consultatiebureau praat uit boekjes, schema's en grafieken. 3. "Te dik" kan niet onder de 2 jaar; een BMI is dan niet te berekenen, dat is vanaf 2 jaar aan de orde Als jouw kindje er nu nog om vraagt, dan heeft hij het waarschijnlijk nodig. Mijn zoontje dronk ook veel rond die leeftijd en had daarbij een tussendoortje, wat fruit/groente en een stukje brood... En op het cb zat hij zo'n beetje altijd vlakbij de +2 lijn. Inmiddels is hij 2 en zit qua gewicht vlakbij de middellijn en lengte net zo. Niet al te druk om maken, eventueel de flessen wat kleiner maken en kijken hoe hij het erop doet. Uiteindelijk gaat de fles er helemaal af (hier bij 1,5 jaar ongeveer) en heb je dat "dilemma" helemaal niet meer
Vroeg me hetzelfde af. Hier eten en drinken de dames: - pap van een bord (180+6 opvolg + 20gr fijne granen) - fruit 200gr - N: boterham en soms halve cracotte | E: klein papflesje van 60ml omdat ze nog geen brood kan eten en soms halve cracotte - fles 200ml (180+6) - avondhap 200gr (rijst of aard. met twee soorten groenten) - papfles (180+6 opvolg + 10gr fijne granen) Vond dit behoorlijk veel Maar ze smikkelen alles op dus dan denk ik als ze niks hoeven, houden ze hun mond wel dicht Dus lijkt me dat het bij jou ook helemaal ok is!
Mijn dochter at toen ongeveer het dubbele qua fruit en groente. En dronk al die melk met veel plezier. Ik vond het zelf nogal veel, dus ik heb toen gewoon 1 fles geschrapt, van de ene dag op de andere. Ze maalde er niet om. Vandaag is ze nog steeds zo: ze eet wat ze te pakken krijgt. Dus ik moet haar wat beschermen tegen zichzelf daarin.
Mijn zoontje van 7.5 mnd eet ook het dubbele aan vaste voeding maar 3 drinkmomenten ( krijgt de borst). Maar ik moet wel de grens aangeven want het gebeurd bijna nooit dat hij stopt met eten. ..
Nee hoor niet veel Siem had toen ook 3-4 flessen 180:6 2 boeterhammen in de middag 150-200 gram avondeten 2 stuks fruit en soms cracotje of koekje
Mijn meisje eet ook het dubbele aan groente en fruit vergeleken met die van jou. Daarnaast krijgt ze een half sneetje brood en 4 flessen van 180+6. Het rare is dat ons consultatiebureau zegt dat ze tot 8 maanden gewoon 4 flessen krijgt Als ze over een paar weekjes 8 maanden is, vervangen we 1 fles voor een tussendoortje en wat thee/water.