Baby 9 maanden eet niets, drinkt weinig

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door bopach, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter van nu 9 maanden eet sinds gisteren niet en drinken gaat ook moeizaam. Fruit, yoghurt, melk, groente niets wilt ze. Kant en klare pakjes drinken pyjama pap heeft ze vandaag 100cc op. Ze weegt trouwens 7,7 kilo en is 68,5 cm. Wat ik ook probeer ze wilt niet. Hebben jullie nog tips en kunnen jullie aangeven wat het minimale is wat ze qua vocht binnen moet krijgen? Want begin me wel een beetje zorgen te maken.

Groetjes bopach

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Bopach,

Kan het zijn dat zij last heeft van haar oortjes of keeltje? Dit is vaak een oorzaak waarom kindjes van de ene op de andere dag niet meer willen drinken en/of eten.

Groet,
    Anne

3. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo anne,

Ze heeft wel de 6e ziekte gehad en is vanaf gisterochtend beter. Maar met koorts at ze wel goed. Hoe lang kan ze zonder weinig vocht?? Warm of koud en zetpil helpt overifens ook niet.

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Bopach,

Dat zij minder goed eet is niet zo erg, maar het is wel belangrijk dat zij goed drinkt. Zij drinkt ook geen water, thee of diksap?

Het kan een fase zijn, omdat zij net ziek is geweest. Mocht je je zorgen maken, dan zou ik even contact opnemen met je huisarts.

Groet,
    Anne

5. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Nee ze drinkt echt niets. Maakt niet uit wat ik haar aanbied. Ze heeft overigens net een beetje yoghurt op, maar ook niet noemenswaardig. Bedankt voor de snelle reactie.

6. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Bopach,

Ik zou je dan toch adviseren om even contact op te nemen met je huisarts.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina