Wij zijn toen onze dochter 6 maanden was begonnen met bijvoeden. Purees wilde ze niet, dus toen zijn we begonnen met Rapley. Dat ging best goed en na een paar weken accepteerde ze ook een lepel, dus deden we een combinatie. Ze ging steeds meer eten (nooit enorme hoeveelheden, maar genoeg om terug te gaan naar 500ml opvolgmelk) maar sinds vorige week eet ze steeds minder en vandaag tot nu toe helemaal niks. Dit is normaal ons schema: 06:30 opstaan 07:30 150ml opvolgmelk 09:00 ontbijt (weetabix met melk/fuit) 09:30 slapen 11:30 opstaan 12:30 1/2 boterham met geprakte aardbei bijvoorbeeld + yoghurt 14:30 150ml opvolgmelk 14:45 slapen 15:30 opstaan 16:30 avondeten (pasta met tomatensaus + groenten bijvoorbeeld) 18:30 210ml opvolgmelk 18:45 slapen tot de volgende ochtend Vandaag heb ik ipv ontbijt en lunch een extra flesje gegeven want ze nam niet eens een klein hapje. Ze ging al heel snel huilen. Nou dacht ik van de week dat ze weer tandjes kreeg maar ik zie nog niks. Ze had wel rode gewollen wangen, vieze luiers en heel veel kwijl. Kan het daaraan liggen? Heb ook geprobeerd om op verschillende plekken eten te geven enzo. Maak me nu toch wel zorgen. Iemand ervaring?
Tandjes! Hier wordt er dan ook tijdelijk teruggeschakeld naar bijna alleen nog drinken. Gaat vanzelf over.
Jep, tandjes! Hier was het dan ook drama met eten en wilde ze niks meer... Vaak krijgen ze eerder last dan dat er wat te zien is. Op het moment dat je een randje van de tand ziet, is het ergste leed geleden. Het doorbreken door het tandvlees is het pijnlijkst!
Ok bedankt allebei! Dan wacht ik rustig af tot ze weer begint met eten. Voel me al veel meer gerustgesteld.