Mijn zoontje van 7,5 maand heeft momenteel het volgende schema (tijden wisselen nog wel eens, maar dit is globaal genomen) 7:30 Bordje pap van 150+5 opvolgmelk 9:00 Stuk fruit en daarna naar bed 12:00 1,5 snee brood met boter en wat sap 15:00 Flesje 180+6 en naar bed 17:00 Avondeten 19:00 Fles 180+6 met rijstebloem Nou is het zo dat hij de fles van 15:00 nauwelijks nog leegdrinkt, sterker nog hij drinkt met moeite 60-80 ml. Ik heb een tijdje geprobeerd na zijn brood nog melk te geven (dan gaf ik ook geen sap bij het brood) maar daar drinkt hij nauwelijks wat van. Nou wil ik gaan proberen om die fles te vervangen voor een tussendoortje/soepstengel of een stuk fruit. Maar krijgt hij dan nog wel genoeg melk binnen?? Ik heb overigens vandaag geprobeerd een bordje pap van 180 ml opvolgmelk te geven. Dit kreeg hij wel op maar hij heeft ook weer behoorlijk gespuugd, en aangezien hij al behoorlijk veel spuugt en dit nu eindelijk eens wat minder begint te worden, denk ik dan dat misschien net wat te veel is geweest.
Wij hebben tot bijna 1 jaar 3 flessen gegeven van 180/6, vaak met wat extra water. Je kunt hem ook als tussendoortje wat volle franse kwark of volle yoghurt geven ipv een fles melk??? Is dan in ieder geval toch zuivel... Wat precies de richtlijn is voor hoeveelheid zuivel/melk op die leeftijd durf ik je eigenlijk niet te zeggen... (ben die leeftijd al weer eventjes voorbij!)
Kwark zat ik ook al aan te denken inderdaad. Want het lijkt mij toch weinig was hij nu aan zuivel binnenkrijgt. Morgen maar eens een pot halen, kijken of hem dat bevalt. De fles blijf ik in elk geval wel nog aanbieden. Vandaag had hij deze wel weer bijna op namelijk...