Hallo allemaal Dl is 9 maanden en heeft ineens moeite met slapen. Ze is nooit een topslaapster geweest maar nu schreeuwt ze in bed en word mega woest. We zijn tegen het huilen in bed dus we haalde haar er steeds uit en probeerde het later nog een keer of we bleven er even bij waarbij ze snel in slaap viel. nu laten we haar al iets langer wakker (3 uur) en slaapt dan tussen de 30-60 min, altijd al gedaan. Nu dacht ik dat het op het ldv ook drama zou zijn maar niks is minder waar. Na ong 3 uur gaat ze heel braaf liggen tukken!! Hoe kan dat dan weer???? Iemand een idee?? Ze is wel mega ontwikkelingssprongen aan het maken(kruipen staan zitten) maar dat heeft ze toch ook op het kdv Ik ben nu wel zo ver dat 3 uur wel de max qua wakkertijd is(langer houd ze ook echt nog niet vol) en als ik haar dus in bed leg blijft ze ook in bed (of ik er nu bij moet zitten of niet ) Wie o wie weet wat te doen?? Gr baby001
Op t kdv of bij de gastouder gebeuren dit soort dingen vaker. Thuis drama en daar zoet gaan slapen. Wat gebeurt er als je man haar op bed legt? Misschien is het zo dat ze jou boven haar bedje verkiest (en terecht toch?) en dan ineens wel gaat slapen, als ze jou helemaal niet in beeld heeft. En verder, wat is er nog meer anders aan t kdv qua omgevinge en ritueel? Kan je daar nog wat mee?
Op het kdv doen ze hetzelfde als thuis. Als mijn man haar op bed legt is het precies hetzelfde helaas. Hetzelfde als met verschonen...ze maakt een groot drama en op het kdv niet... Heeft dit misschien dan met de '9 maanden sprong' te maken?? Ik werd er vanmorgen best even boos van! Nouja...ik ben ook een mens natuurlijk haha
Ooohhh maar hier is dat ook hoor. Bij de gastouder en oma lief gaan slapen en thuis drama. Bij de gastouder wil hij nu soms nog gewoon 2x naar bed en gaat daar gewoon mee in het ritme dat die kindjes hebben die 2x slapen, echt een boef. Verschonen is hier ook een drama, zodra hij met z'n kont de commode raakt draait ie op z'n buik en kruipt eraf. Is ook bijna nergens meer mee af te leiden. En ik wordt ook wel eens boos hoor en als 't echt op is bij mij dan zet ik 'm in z'n bed neer en loop even weg totdat ik weer de energie en het geduld heb om verder te gaan.
Ik weet niet om welk slaapje het gaat, maar kan het zijn dat ze haar ritme ook aan het veranderen is? Is ze moe als je haar op bed legt? Bij het kdv speelt ze natuurlijk de hele dag met andere kindjes wat best vermoeiend is. Misschien gaat ze nu wel over naar 1 middagslaapje.
Dat dacht ik inderdaad ook lentekriebels.. vorige week was ze steeds nog 2/2.5 uur wakker en sliep dan 3x op een dag. Maar toen bleek ze steeds niet moe genoeg dus was het slapen ook drama (ze laat niet heel goed zoen wanneer ze moe is...ze speelt gewoon verder) Dus daarom maar naar de drie uur gegaan omdat ze dan zeker te weten moe is...ook dan slaapt ze maar kort dus komen we vaak nog op drie korte slaapjes uit (zo'n 1.5 uur per dag) Net heeft ze een enorm drama gemaakt en slapen ging echt niet lukken. Ik heb haar tegen me aan gelegd (huid/huid) en ze kon me alleen maar aanstaren...ze ligt nooit zo tegen me aan(altijd druk, geen tijd voor knuffels oid) daarna was ze rustig en heb ik haar in bed gelegd..ze heeft me de hele tijd aan liggen kijken.. ben de slaapkamer uitgegaan toen ze haar oogjes nog half open had... Zou het verlatingsangst zijn? Ik vind het moeilijk hoe daarmee om te gaan wat slapen betreft. Het is geen specifiek slaapje...eerst was het snachts, nu overdag. Ze is de afgelopen 1.5 week flink ziek geweest (verkouden, hoesten, slijm, geen eetlust etc.
Haha ja dat doe ik ook...eventjes afkoelen! Ik leg haar nu op bed tussen mijn benen in..dan kan ze geen kant op..
Die korte slaapjes herken ik nog wel. Mijn zoontje sliep nooit langer dan 1 uur toen hij nog meerdere slaapjes deed. Ik weet niet meer precies hoe het bij ons ging (ondanks dat het nog niet zo lang geleden is), maar ik weet wel dat ik altijd heb gevoed op verzoek en zijn slaapjes gingen ook op verzoek, behalve 's avonds. Dus als meneer overdag niet wilde slapen, dan niet, maar als ik merkte dat hij toch wel moe was (rode oogjes, naar oortje grijpen, gapen, wegkijken etc) dan ging ik idd even met hem op bed liggen om hem rustig te maken en dan legde ik hem op bed. De verlatingsangst waar jij het over hebt zou een rol kunnen spelen rond die leeftijd, maar dat zou je dan ook aan andere dingen moeten kunnen herkennen toch? (Ik heb hier geen ervaring mee) Dan zou ze toch ook heel moeilijk moeten gaan doen als je haar achterlaat bij het kdv of waar dan ook? Ik zou het gewoon even aankijken en alle tijd (als je die hebt) erin te investeren om haar iig rustig te krijgen zoals je vanmiddag hebt gedaan. Ik ben zelf geen fan van laten huilen, maar het kan niet heel veel kwaad als ze een paar mopperminuutjes nodig heeft om in slaap te komen. Succes en ik hoop dat het een fase is.
Oei herkenbaar. Werk zelf op een kdv en verbaasde me altijd dat ouders veel klaagden over het niet eten/slapen terwijl ze op het kdv dat braaf wel deden... Het is een bekend fenomeen. "Vreemde ogen dwingen" word vaak gezegd Geen tips helaas...
Ik werk er zelf ook en ook ik heb zulke verhalen meerdere malen aangehoord maar mijn hemel...nu heb ik het zelf!! Laten huilen doen wij ook niet aan... je wil zelf ook niet overstuur zijn terwijl niemand je helpt