Maak me een beetje ongerust, zoon van 10 mnd slaapt al 2 avonden en nachten moeilijker blijkt vandaag dat er een kies aan het doorkomen is. Hij is naast mij in slaap gevallen en ligt nu in zn eigen bedje maar zijn haren zijn nat van het zweet. De slaapkamer is warm, zijn nekje niet zo en zn voeten en handjes wel. Hij heeft de dunste slaapzak aan, een mouwloze romper en een tshirt met lange mouwen. Maar waarom zweet hij dan opeens zo aan zijn hoofd? Moet ik me zorgen maken?
Hoe warm is warm op zijn slaapkamer? Hierboven blijft de warmte erg hangen nu met die warmere, benauwde dagen, nu nog steeds 23 graden. Zweten is toch een teken van te warm, heeft hij misschien koorts? Zou toch een laagje uitdoen, misschien romper lange mouw en dan geen tshirt?
Dit is heel herkenbaar, mijn dochter heeft dit ook zweterig nat hoofd maar geen koorts, temperatuur is zelfs 37, dus niet eens een beetje hoog. Ben geen arts maar volgens mij is het zweten een manier om de temperatuur te regelen. Waarschijnlijk heeft hij pijn en zweet als het ware om koorts of verhoging tegen te gaan en zijn temperatuur normaal te houden. Heb mij rot gegoogeld omdat ik maar niet begreep hoe je zo kan zweten en warm aanvoelen maar dat (volgens de thermometer) helemaal niet bent. Kon niets specifieks vinden behalve dat dit een manier is om zelf de temperatuur te regelen, dus ik lees mee