Zoontje groeit niet goed (gewicht)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dreames, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hey meiden,

Ik wil even mijn verhaal kwijt en misschien heeft iemand wel eens iets gelijkt meegemaakt.

Mijn zoontje is op 7 december 2012 geboren met een lengte van 50 cm en een gewicht van 3470 gram. De eerste dagen kreeg hij bv maar omdat het veel pijn deed zijn we na 2 dagen overgestapt op fv. Desondanks wilde het aankomen maar niet lukken. Op dag 5 was hij onder de 10% grens gekomen en had hij uitslag (waarschijnlijk muggenbultjes). Ook dronk hij zijn flessen niet goed leeg, had hij 16 waterdunne poepluiers op een dag en rommelde zijn buik vanaf de eerste slok van de fles. Diezelfde avond werd hij opgenomen en werd er een sonde aangelegd.

Dag 6 was het dieptepunt qua gewicht. Hij woog nog maar 3090 gram. Op mijn aandringen is er naar de soort voeding gekeken. De KA dacht aan KMA en dus is hij overgegaan op allergy care voeding. Vanaf de eerste fles daarvan was het een wereld van verschil. Zijn buik rommelde niet meer en de poepluiers namen af naar 2 per dag. De fles eten was soms nog moeilijk maar ging ook steeds beter dus was de sonde steeds minder vaak nodig. Gelukkig ging hij vanaf dat moment een klein beetje groeien. Het ging met 10 of 20 gram per dag en sommige dagen niets maar goed er was een stijgende lijn. Na 5 dagen in het ziekenhuis mocht hij dan eindelijk naar huis.

Een paar weken geleden was hij bijna een halve kilo aangekomen in een week of 3.

Vorige week was hij verkouden en had hij echt heel veel last van slijm en benauwdheid. Gelukkig is dat met neusdruppels en een pufje beter gegaan en spuugt hij nu geen slijm meer.

Vanaf dat moment ging het redelijk goed. Tot wij afgelopen maandag gingen wegen. Hij is in de afgelopen 3 weken maar 30 gram aangekomen. Hij groeit wel in lengte en zijn hoofdomvang groeit ook alleen zijn gewicht staat praktisch stil. Hij is nu 61 cm en weegt 4730 gram. Hij heeft ook geen babyvet, helemaal nergens. Hij eet gewoon goed, spuugt niet bijzonder veel en heeft ook niet bijzonder veel ontlasting. De KA heeft nu dinsdag 4 buisjes bloed laten afnemen en urine opgevangen. Dat wordt nu aan een uitgebreid onderzoek onderworpen. Ze gaan onder andere naar zijn stofwisseling kijken. De eerste uitslagen duren een maand en de rest (onder andere stofwisseling) duren 2 maanden.

Ik maak me best wel zorgen. Hoe kan het dat hij zo weinig groeit in gewicht. Ben zo benieuwd wat er uit de onderzoeken komt en het duurt nog zo lang voor we alle uitslagen hebben.

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wat een zorgen zijn dat dan ineens weer he als ze niet goed groeien.

Ons meisje was met 2,5 maand 4665 gram (geboortegewicht 3360) dus vergelijkbaar met jou zoontje alleen daarna is ze evengoed 400 gram gegroeit in een maand tijd, dus kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt.
    Vanaf 3 maanden ging zij slecht groeien en vanaf 5 maanden stagneerde het en was ze in een maand tijd 70 gram gegroeit.
    Daarna overgestapt op fv en toen maakte een groeispurt en groeide in 3 weken tijd 500 gram.
    Nu is ze weer aan het afvallen en wil ik ook dat er verder gekeken gaat worden.

Ik hoop dat jullie snel de uitslagen van de onderzoeken hebben.
    sterkte ermee.

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Kan me voorstellen dat jij ook wil dat er verder gekeken wordt. Zeker als ze echt afvalt. Gelukkig komt Jordy nog wel een klein beetje aan. Ik ben ook heel blij met onze kinderarts die het meteen heel serieus neemt en onderzoeken is gestart.

Deel Deze Pagina