Baby te koud? (Puckababy)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Appeltje85, 17 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    We hebben onlangs voor onze dochter de 4 seizoenen slaapzak van Puckababy gekocht. Het is op haar kamer (volgens de babyfoon, dus kan wat minder betrouwbaar zijn) rond de 16/17 graden 's nachts. Ze ligt nu in de dikste zak en de dunne heb ik eraf gehaald. Verder heeft ze hier nog een lakentje en een deken (dubbel) overheen. Ze ligt in de slaapzak zelf met romper aan en een boxpakje. Ik zou denken dat ze dan flink is ingepakt, maar toch schommelt haar temperatuur als ik haar met deze samenstelling uit bed haal tussen de 36.2 en 36.6 graden. Ik kwam hier toevallig deze week achter toen ik ging meten omdat ze wat hangerig was. Maar dat hangerige is inmiddels over en de lage temperatuur als ik haar uit bed haal is er nog steeds...

Ik schrik hier best van, want dan vraag ik me af of ze het niet te koud heeft? Het is me eerder nooit opgevallen dat ze een lage temperatuur had 's nachts.
    Tot een week geleden sliep ze zelfs nog in de (dunne!) puckababy mini met de armpjes naar buiten. Deze slaapzak is een stuk dunner dan de dikste zak van de 4 seizoenen en hier had ze niet eens mouwtjes in :$ Ik vraag me af wat haar temperatuur toen dan wel niet geweest is.

Waarin slapen jullie baby's van ongeveer een half jaar op dit moment? En hoe warm is de kamer?

En verder: kan het zo zijn dat haar temperatuur 's nachts daalt en dat ze hier verder geen last van heeft? Ze huilt in ieder geval nooit en wordt na 5 tot 7 uur slapen wakker. Overdag zit ze eigenlijk altijd tussen 36.8 en 37.5 graden. Zou ik haar dikker moeten inpakken 's nachts of zou ze hier verder geen last van hebben omdat ik niks aan haar merk? Ik wil haar ook niet dagelijks blijven lastigvallen met het meten van de temperatuur, maar ik wil ook niet dat ze het koud heeft...

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je lichaams temperatuur daalt altijd snachts...

En ik denk dat het echt onmogelijk is om het koud te hebben met nog dekens en lakens eroverheen, lijkt me eerder veel te warm..

Gewoon aan het nekje voelen, als die goed is is het toed

3. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Lijkt me eerder te warm, in het nekje is ind de beste graad meter of ze het niet te warm of koud heeft, de temp daalt snachts ook de hartslag etc alles gaat op een laagpitje :p

Ik zeg altijd liever wat te fris dan te heet (wiegendood) trappelzak + ledikant deken en lakentje is voldoende niet meer erover heen doen of anders kijken wat ze aan heeft: heeft ze een boxpakje of pyjama aan dan gewoon de trappelzak en dekentje en lakentje maar heeft ze dikke kleding onder haar trappelzak aan dan een laken en eventueel een dekentje (als het echt koud is snachts) maar dan zeker niet dubbel gevouwen.

Mijn tweeling dochters hebben aan snachts: pyjama of boxpakje en slapen in een tussen seizoen slaapzak (niet te dik niet te dun, zonder mouwen, die van zeeman zijn ideaal nu) met daaroverheen een lakentje en het 4 seizoenen ledikant deken van Jolein (die ik op een eigen manier opmaak mocht het nodig zijn dat ik die dubbel kan liggen, maar is meestal niet nodig)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Voor mij kinderen zou het teveel zijn denk ik. Zeker de oudste had het snel te warm. Die sliep in zijn kamer van ca 15-17 graden (schaduwzijde huis, verwarming minimaal aan). En dan was het op zijn meest een winterslaapzak met een langemouw romper eronder. Of anders een zomerslaapzak met pyama/pakje eronder. Maar dan geen deken..

De enige keer dat hij echt een dikke winterslaapzak + deken had was bij mijn ouders. Destijds nog een boerderij zonder Cv, op de slaapkamers boven werd het ruim onder de 10 graden in de winter, heb zelfs weleens het ijs in de bloemenvaas in de vensterbank gehad. En ik ben daar ook prima opgegroeid. Kinderen kunnen best veel hebben qua kou, veel beter dan warmte..

Bij hem merkte je ook dat hij echt onrustig werd als hij te warm werd. Dan "wurmde" hij zich onder de dekens vandaan, en in slaapzak gewoon zijn bedje door.

En wat Hotsi ook zegt: liever te koud (dan piepen ze wel), dan te warm (dan overhitten ze in hun slaap)..

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    De temp is idd goed zoals hierboven beschreven staat, maar idd is het niet te warm dat ze ook nog een dekentje erover heeft etc. Onze kleine slaapt alleen met het dikke gedeelte van de puckababy.

6. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Vind het ook persoonlijk hoor. Die van mij slaapt nu in de complete 4 seizoenen zak en een dun wollen dekentje. Volgens de thermometer op de babyfoon is het 19 graden. Maar ik vond het echt gruwelijk koud, was echt aan het klappertanden. En al Ik hem uit bed haal heeft ie ook echt ijs handjes en voetjes. Dus ik heb gewoon geaccepteerd dat mijn ventje kouwelijk is. (Als ik hem in minder kleding leg word hij snachts continue wakker)

7. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb haar vannacht in het dunne deel van de 4 seizoenenzak in bedje gelegd. Wel nog steeds in romper en boxpakje en met laken en dekentje dubbel gevouwen. (Enige verschil dus dat ik haar nu het dunne zakje ipv de dikste heb aangedaan).
    Vannacht voelde haar nekje niet heel warm maar ook niet heel koud. Handjes waren wel ijskoud. Temperatuur was 35.8 :(

Ik zou op basis van de temperatuur nu toch denken dat ze het dan echt koud heeft. Overigens heb ik haar zelf wakker gemaakt, ze leek er zelf dus geen last van te hebben. Wat zouden jullie doen? Ik vind het lastig.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou die lakens en dekens weghalen, naar mijn idee hebben dje altijd weinig toegevoegde waarde en gewoon alleen de slaapzak aandoen, het dikke gedeelte en evt gewoon de complete zak, dus 4 seizoenen

En verder zou ik echt stoppen met temperaturen, je zit alleen maar onnodig te stressen
    Als je kindje het echt koud heeft word je kindje echt wel wakker hoor :)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Stoppen met tempen en kijk naar je kind. Je zegt het nekje is niet te warm, niet te koud. Ze slaapt lekker en lang genoeg? Dan gewoon zo laten..
    Koude voetjes en handjes hebben ze al snel, maar als ze er last van krijgen, dan worden ze wel wakker..

Deel Deze Pagina