Baby (bijna) altijd verkouden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vrolijkheid, May 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Zijn hier meer mama's met constant zieke/verkouden kindjes? Tot 4-5 maanden ging het prima en toen kwamen alle virussen en ging S. naar het Kinderdagverblijf. Hij heeft oorontsteking gehad en is gemiddeld 2 a 3 weken van de maand verkouden. Heel zielig want hij zit helemaal vol en kan dan niet door zijn neusje ademen. Hij slaapt dan ook superslecht want ja hij wordt vaak wakker omdat hij niet kan ademen. Zoutoplossing, neuszuiger, doorspoelen met zoutoplossing, Luuf, Stomen, bedje schuin, ui, douchen met ademvrij, tussikind voor het hoesten....het blijft terugkomen. Ook vaak met wat verhoging. Over het algemeen is hij meer verkouden en hangerig dan niet.

Hij eet en drinkt wel prima (4 flessen waarvan één pap soms lukt dat niet omdat hij niet kan ademen dan wordt hij wel boos. Drinkt ze wisselend leeg) en fruit en avondeten (niet heel veel maar prima)

Ik vind het zo zielig! Vooral omdat hij echt ontzettend moe is!

Overigens heb ik zelf ook een bagger weerstand sinds zijn geboorte: 2 keer voorhoofdholteontsteking, veel verkouden keelpijn, veel koortslippen. Terwijl ik nooit ziek was. Is dit toeval en ligt het aan dit jaar en dat slechte weer en al die virussen of is dat altijd zo bij babies/in het eerste jaar? :(

2. kar89

kar89 Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,246
    727
    113
    Mijn zoontje heeft t vooral met hoesten.
    Gaat het een paar weken goed begint hij weer.
    Nu hielp gelukkig de hoestsiroop en de luuf goed,maar zo sneu en heeft vooral snachts last ervan
    Mijn zoontje was ok doodmoe,en dronk super slecht.
    Gaat nu weer iets beter.
    Mijn weerstand in sinds de bevalling ook minder en dan werk ik nog in de kinderopvang.

Zit er niet nog ergens een ontsteking te wroeten?

3. Vrolijkheid

Kun je nagaan dan pik jij helemaal alles op of niet? Ik heb ook vaak dat het goed gaat en dan komt hij thuis na dag opvang en denk ik noooo niet weer! Sneu!

4. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    1,324
    184
    63
    Gelderland
    Ach wat sneu! Hier gelukkig niet zo vaak verkouden, maar wat hier goed helpt is de Physiomer spray (verkrijgbaar bij de apotheek). Wel een beetje sneu om het in z'n neusje te spuiten. Misschien heb je het al geprobeerd maar hier werkt het als een tierelier.

5. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Hier eentje die vanaf 6 maanden constant verkouden is. Het gaat dan weer even binnen de grenzen, maar afgelopen 5 maand altijd snot, hoesten en met vlagen ook koorts met overgeven. Hier nu bij KNO arts en waarschijnlijk gaan neusamandelen eruit

6. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik pik zelf alles op geloof ik, maar dl snift dan een paar dagen een beetje, terwijl ik een week echt beroerd ben.

7. Vrolijkheid

Inderdaad, werkt zeker maar hier wel tijdelijk (en ja het erin spuiten vindt ie niks)

8. Vrolijkheid

Ik was vroeger zelf ook zo vaak ziek en idd toen die laten verwijderen en sindsdien (ok tot nu ;) was ik zelden nog ziek. Ik dacht daarom er ook asn dat het zoiets bij m'n zoontje kan zijn. Maar van anderen en de huisarts krijg ik dan vaak terug dat kindjes vaak verkouden zijn. Hoe/waarom kreeg jij de doorverwijzing? Wat was the limit zeg maar?

9. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,492
    3,944
    113
    Female
    Hier exact hetzelfde. Ben weleens naar de huisarts geweest, maar zolang hij goed drinkt, alert is, zich goed ontwikkelt, etc. doen ze niks.
    Zoontje lijkt er zelf ook weinig last van te hebben.
    Hoop dat het met het mooie weer beter gaat. En ik hoor iedereen zeggen: de eerste 2 jaar zijn het ergst. Dus nog 6 maanden te gaan voor ons...

10. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Hai!
    Ik stuur je gauw weer een pb-tje hoor. Druk druk druk.....
    Anyway... Ik kreeg vorige week van de HA neusspray met xylometazoline, speciaal voor babies van zijn leeftijd. Moest het ook bij de apotheek halen. Dit spul werkt gewoon het beste (niet langer dan een week gebruiken).
    Hier staan alle ziektes momenteel op een laag pitje. Hopen dat het voorlopig zo blijft! X

11. Vrolijkheid

Ah wel speciaal voor babies dus? Ik vroeg het me al af omdat die andere vanaf 2 jaar is. Ik ging gisteren om 21.30 naar bed in de veronderstelling dat het weer een lange nacht werd....sliep meneer door tot 6.30. Dus in elk geval nu een uitgeruste baby, mama en papa. Dat scheelt weer wat!

12. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Ohh wat heerlijk! Niets zo fijn als een goede nacht!

Ja, speciaal voor babies. Zal vanmiddag even opzoeken hoeveel %werkzame stof erin zit. Mijn moeder heeft de spray nu. J is uit logeren. Dus hier ook een heeeeeeeeeerlijke nacht haha

13. Nina89

Nina89 Actief lid

Dec 4, 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is dochterlief ook vaak verkouden. We zijn nog op zoek naar het wondermiddel dat bij haar zou kunnen helpen of in ieder geval een kleeeein beetje effect kan hebben. Ik lees dus even mee :)

14. Vrolijkheid

Ohw jullie ook al. Vervelend en zielig he? :(

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier ook een kindje dat op en aan verkouden is. Sinds januari nu voor de 3e keer echt flink verkouden met koorts, onwijs hoesten, pruttelen, vol klinken enz.
    Gebruik hier bij verkoudheid standaard neusspray, luuf voor baby's zwitsal adem vrij en bij echt last ervan ook paracetamol.
    Vrijdag bij de huisarts geweest, omdat hij echt wel vol klonk en ook vooral 's avonds en 's nachts erg benauwd was en piepende snelle ademhaling had, dus nu een ventolin puffer gekregen, dat geeft gelukkig voor de nacht al een heel stuk verlichting, hij heeft vannacht weer heerlijk doorgeslapen.
    Overdag red hij het prima zonder dat pufje, dus we geven hem nu alleen voor de nacht, zodat hij lekker kan slapen.

16. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ja, kinderdagverblijf. Al blijft het bij dochter wel bijna altijd bij verkouden/hoesten/beetje koorts, nog wel gewoon vrolijk, maar altijd een snotneus/hoestje. Terwijl ik dan een week later wel echt goed ziek ben.

Share This Page