bij de een helpt bepaalde dingen wel bij de ander niet. Zo heeft iedereen een eigen mening en neem je ook wat over van het CB waar je je het beste bij voelt. Ik hoop dat jij wel aan je slaap toekomt. Want een moeie mama is erg vervelend. Anders een xtje ergens laten logeren. Heb je er nu meer vrede mee hoe het gaat? jingels> vind het alleen jammer dat je in jou reactie eigenlijk iemand een soort van bekritiseerd. Het is haar mening en zo doet zij het. Waarschijnlijk met advies van andere erin. (cb? andere mensen) Ik zou ook gefrustreerd zijn als me kindje heel veel huilt en niet zelf wil slapen want als mama wil je ook graag aan je eigen tijd komen. (ik heb genoeg slaap nodig namelijk. Gelukkig heb ik deze "problemen" niet in zware mate gehad)
Mijn zoontje was een heel slechte slaper en was ook oververmoeid aan het raken en wij daarnaast ook. Ik heb de slaapmethode van Dr. Estivill (boekje heet slaap kindje slaap) gevolgd toen hij 7 maanden was. De eerste keer huilen ga je er na 1 minuut heen, de tweede keer na 2 minuten en de derde en volgende keren laat er je er 3 minuten tussen zitten. Als ze ziek zijn laat je die hele regel zitten en ga je uiteraard meteen naar je kindje. Je haalt ze niet uit hun bed, maar legt je hand op hun buik en spreekt ze toe en vertrekt dan weer. Dit even in een notendop, maar hier werkte dat heel goed. Binnen 2 dagen merkte ik al verschil en na een maand sliep hij gewoon door en goed. Overdag slaapt hij sindsdien ook veel beter. Eerst sliep hij max. driekwartier, nu gemiddeld 2 x anderhalf uur. En hij is er een stuk vrolijker door geworden nu hij lekker uitgeslapen wakker wordt.