Hoi dames, mijn zoontje heeft erg last van zijn huidplooien in zijn hals. Ze zijn rood,en vaak vochtig en ruiken ook een beetje. Wat kun je daar tegen doen? Ik droog ze altijd erg goed af, maar blijft er last van houden. alvast bedankt. Groetjes Suzanne
En als de roodheid dan weg is, insmeren met vaseline, zodat het vocht/kwijl geen kans krijgt om de huid aan te tasten.
Hier ook zo'n vetrolletje. Overal heeft hij plooitjes, zelfs zijn vingertjes hebben plooitjes. Ik droog ze goed af, en daarna ga ik alle plooitjes langs met sudocreme.
Geevaseline gebruiken erop,dat sluit af en zo kan en zal het minder snel genezen. Bepanthen erop en idd goed blijven afdrogen ertussen anders worden het echte pijnlijke smetplekken
Hebben wij ook gehad, géén bepanthen of vaseline gebruiken, wat er zit waarschijnlijk een bacterie bij. Dat was bij mijn dochter ook zo, hoe goed we het ook schoonmaakten en afdroogden, het bleef een beetje stinken (naar vis ) De dokter reageerde er meteen op en schreef een zalfje voor. Na een dag of twee was het weg!
bij mij hielp talkpoeder heb het een korte periode vooral na badje in de nek onder de oksels en bij de plooitjes rond de luier en beentjes gebruikt, nu nergens last van bij rode irritatie pukkeltjes gebruik ik zinkzalf momenteel bepanthen
hoi dames, Bedankt voor de tips, heb nu een beetje Sudocreme er op gedaan. Hoop dat t snel wegtrekt. groetjes Suzanne
kleine heeft er ook veel last van gehad! Maakte het vaak schoon op een dag en legde haar zo vaak mogelijk even op de buik. Kon ze goed oefenen met rondkijken en het plooitje kon meteen even luchten Heb er maar een enkele keer bepanthene op gesmeerd, was bang dat het zou gaan broeien...
Ik smeer als het geïrriteerd is dun in met sudocrem. Blijft het dan rood en een beetje vochtig, gebruik ik talkpoeder of maizena.
Talkpoeder werkt goed hier, na het badje goed drogen met een hydrofielluier en dan talk en nergens last meer van.