Huidplooien,iemand tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susy26, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi dames, mijn zoontje heeft erg last van zijn huidplooien in zijn hals. Ze zijn rood,en vaak vochtig en ruiken ook een beetje. Wat kun je daar tegen doen?

Ik droog ze altijd erg goed af, maar blijft er last van houden.

alvast bedankt.

Groetjes Suzanne

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Idd goed afdrogen en als het rood is even insmeren met bepanthen. Dat helpt hier vaak goed.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

En als de roodheid dan weg is, insmeren met vaseline, zodat het vocht/kwijl geen kans krijgt om de huid aan te tasten.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier ook zo'n vetrolletje. Overal heeft hij plooitjes, zelfs zijn vingertjes hebben plooitjes.
    Ik droog ze goed af, en daarna ga ik alle plooitjes langs met sudocreme.

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Geevaseline gebruiken erop,dat sluit af en zo kan en zal het minder snel genezen.
    Bepanthen erop en idd goed blijven afdrogen ertussen anders worden het echte pijnlijke smetplekken

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou ook zeggen geen vaseline, dat sluit te goed af. Hier deed sudocreme wonderen.

7. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hebben wij ook gehad, géén bepanthen of vaseline gebruiken, wat er zit waarschijnlijk een bacterie bij. Dat was bij mijn dochter ook zo, hoe goed we het ook schoonmaakten en afdroogden, het bleef een beetje stinken (naar vis :))

De dokter reageerde er meteen op en schreef een zalfje voor. Na een dag of twee was het weg!

8. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

bij mij hielp talkpoeder heb het een korte periode vooral na badje in de nek onder de oksels en bij de plooitjes rond de luier en beentjes gebruikt, nu nergens last van bij rode irritatie pukkeltjes gebruik ik zinkzalf momenteel bepanthen

9. susy26

susy26 Niet meer actief

hoi dames,

Bedankt voor de tips, heb nu een beetje Sudocreme er op gedaan. Hoop dat t snel wegtrekt.

groetjes Suzanne

10. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    kleine heeft er ook veel last van gehad!
    Maakte het vaak schoon op een dag en legde haar zo vaak mogelijk even op de buik. Kon ze goed oefenen met rondkijken en het plooitje kon meteen even luchten;)

Heb er maar een enkele keer bepanthene op gesmeerd, was bang dat het zou gaan broeien...

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik smeer als het geïrriteerd is dun in met sudocrem. Blijft het dan rood en een beetje vochtig, gebruik ik talkpoeder of maizena.

12. IdaDida

IdaDida Lid

26 jan 2009
    33
    0
    0
    Utrecht
    Talkpoeder werkt goed hier, na het badje goed drogen met een hydrofielluier en dan talk en nergens last meer van.

Deel Deze Pagina